Pantebrev-spørgsmål?
Fra : N I E L S

Dato : 28-10-03 01:06

Jeg har et sommerhus som er belånt de 60% det er lovligt.
Derudover har jeg et ejerpantebrev på 93.000 kr liggende nede i banken.

Kan jeg låne på dette pantebrev uden at komme i konflikt med 60%-reglen?

N I E L S

Fra : Henrik

Dato : 28-10-03 22:16

> Kan jeg låne på dette pantebrev uden at komme i konflikt med 60%-reglen?

Ja. Begrænsningen gælder kun realkreditpantebreve.

Fra : N I E L S

Dato : 29-10-03 01:18

"Henrik" <youngdane@hotmail.com> skrev

> Ja. Begrænsningen gælder kun realkreditpantebreve.

Skal det forstås som, at jeg altså slet ikke kan låne hos
realkreditinstitutterne?
N I E L S

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-03 01:36

N I E L S wrote:

> "Henrik" <youngdane@hotmail.com> skrev

> Skal det forstås som, at jeg altså slet ikke kan låne hos
> realkreditinstitutterne?

Jo, du kan låne op til grænsen på 60% af værdien, når det er et
sommerhus. Vil du låne mere end 60% af værdien, må du låne dem hos en
anden långiver.

FUT news:dk.penge. Det betyder, at svar på dette indlæg havner i
dk.penge, hvor du har stillet det samme spørgsmål, og hvor debatten
hører hjemme.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : N I E L S

Dato : 29-10-03 10:24

Tak!
N I E L S

Fra : Henrik

Dato : 30-10-03 19:22

> Skal det forstås som, at jeg altså slet ikke kan låne hos
> realkreditinstitutterne?
> N I E L S

Du kan ikke optage realkreditlån på et ejerpantebrev.
Men der er intet til hinder for, at det kan ligge til sikkerhed for et
banklån.

Henrik