Lukning og genåbning af virksomhed
Fra : pelmar

Dato : 27-10-03 23:24

Lukning og genåbning af virksomhed

Min kæreste har haft et virksomhed som vilfrmentligt blive lukket ned af
skattevæsnet ,da han skylder dem en delmoms.

Jeg vilgeren forsætte med en koncept i det sammen branche med vil gerne
brug hans gammelt formanavn. Hvad siger reglerne?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-10-03 23:51

On Mon, 27 Oct 2003 23:24:20 +0100, pelmar
<pelmar@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vilgeren forsætte med en koncept i det sammen branche med vil gerne
>brug hans gammelt formanavn. Hvad siger reglerne?

At bruge samme navn skulle ikke umiddelbart være noget
problem med mindre der er registreret nogle rettigheder til
navnet, og i så fald skal du vel barte have ejerens
tilladelse.

Nu er spørgsmålet så om virksomheden var en personligt ejet
virksomhed eller om det er et A/S eller ApS?

Til sidst kan der måske være noget badwill i forbindelse med
firmanavnet hvis det sådan går og bliver lukket ned af en
kreditor... Måske er der andre der heller ikke har fået
penge?

Men ellers er der vel ikke nogen betænkeligheder...?

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in