Et godt værksted (VW)?
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 27-10-03 23:12

Hej gruppe

Jeg har netop købt min første bil (VW Polo Van fra 1998) og kunne godt tænke
mig at knytte mig til et fast værksted, som ligger i nærheden af min bopæl,
og hvor jeg kan forvente et ordentligt kvalitets- og serviceniveau i
forbindelse med både service og reparationer.

Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer med VW-værksteder på
Amager (gerne i nærheden af Amagerbrogade). Er der nogle, som I kan
anbefale - også med henblik på prisen?

Og så lige et sidespørgsmål: Er det kun SMC-Bilers værksteder, der kan siges
at være autoriserede VW-værksteder og vil disse således være at foretrække?

Hilsen Jacob

Fra : Jakob K

Dato : 28-10-03 11:40

Hej, hold dig langt væk fra de autoriserede vw-værksteder, hvis du
ikke er millionær! Dem skal man kun bruge hvis der er
garanti/mobilitetsservice på en ny vw! Og når du kører gammel polo
van, regner jeg med at du går op i økonomien
Sidst jeg var hos SMC med min lupo til service sagde de "uha, du må
hellere se at få nogle nye klodser på forbremserne. Det kan vi klare
for 1500+moms". Her 8000 kilometer efter er der stadig 2-3 mm tilbage
på dem, og jeg har købt et sæt til 300 kr, som jeg kan skifte ud på 10
minutter ved at tage hjulet af og løsne 2 bolte (i hver side). Hmmm -
hvad skal man vælge?...
Ude for enden af artellerivej (vistnok) ligger der et værksted der
laver gamle folkevogne, kan ikke lige huske hvad det hedder, men der
står en masse bobler ude foran, så det er let at få øje på. Har også
en gammel vw-bus fra 1978 og den vil jeg nok få ordnet derude næste
gang.
mvh
JAKOB