sygedagpenge i telemarketingbranchen
Fra : ulla kaaber

Dato : 27-10-03 18:54

Hej med jer

Jeg har arbejdet i denne branche i mange år, og alligevel er jeg nu oppe at
toppes med min nye arbejdsplads omkring sygedagpenge.

Derfor vil jeg gerne vide helt præcist hvordan det forholder sig med
sygedagpenge i telemarketingbranchen.

Jeg er fuldtidsansat efter funktionærloven, har været der i over 1 år og har
37 timer om ugen. Jeg er ikke medlem af nogen a-kasse.

Min arbejdsgiver påstår at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge, med
mindre jeg har været syg mere end 4 dage sammenhængende, og så får jeg kun
halv løn. Dvs hun påstår at man ikke kan være syg 2 dg den ene uge og måske
2 dg den anden uge, så får man ikke sygedagpenge.

Dette er ikke hvad sygedagpengekontoret i min kommune fortæller. De siger at
man er beretttiget til sygedagpenge fra den første dag man er syg, også
selvom det ikke er sammenhængende.

Nu er telemarketingbranchen ikke kendt for at være den mest lovlydige
branche, og de færreste telemarketingbureauer er heller ikke medlem af DA,
men for det skal man alligevel overholde reglerne.

Så hvem har ret. Har hun eller har sygedagpengekontoret.

Jeg er ansat på ganske almindelig vis, altså ingen revidering eller
kontanthjælp eller arbejdsunderstøttelse.

mvh Ulla

Fra : Kate & Jan Kristense~

Dato : 27-10-03 22:46

"ulla kaaber" <kaaber@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

at
> man er beretttiget til sygedagpenge fra den første dag man er syg, også

Hej Ulla,

Du er funktionæransat, og har derfor krav på fuld løn under sygdom.

Om du er medlem af en fagforening eller ej har ingen betydning i denne
sammenhæng. Funktionærloven er en lov, som skal overholdes.

Vil din arbejdsgiver ikke dækker kan du anlægge civilt søgsmål. Men
allerbedst - meld dig ind i en fagforening - de vil med glæde køre sagen,
for sejren er 100% sikker.

Hilsen

Jan Kristensen