satelit til tv
Fra : TB

Dato : 27-10-03 17:33

ved ikke om det er rette gruppe, men prøver alligevel.

Jeg har to antenner under taget, men ifm udnyttelse af tagetage er de blevet
lidt klemt og det går ud over signalet.
Vi har derfor overvejet en satelit derfor :
1 - kan man også have sådan en under taget (eternit) ?
2 - vi skal kun have dr 1+2 og tv2. Kan man slippe for månedsafgifter så ?
3 - kan man overhovedet købe en sådan uden at skulle betale formuer til
viasat el.l ?
4 - kan flere tv i huset kobles på en sådan, eller skal der stå en dims
under tvet
5 - er der mere jeg skal tænke over ?

Fra : Allig8or

Dato : 27-10-03 18:29

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-10-03 18:29

TB <skodskod@yahoo.com> skrev:

> om det er rette gruppe, men prøver alligevel.
> Vi har derfor overvejet en satelit derfor :

Der findes faktisk news:dk.teknik.satellit hvor der
sikkert er bedre chance for svar.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 18:33

TB wrote:
> [...]
> skulle betale formuer til viasat el.l ?
> 4 - kan flere tv i huset kobles på en sådan, eller skal der stå en

Ad 5) Nej, du skal hellere glemme det. En parbol SKAL være udendørs og kunne
"se" satelitten uden hverken tagplader eller træer imellem. Vil du kun se de
nævnte kanaler, vil du være bedre tjent med at få en stang sat over
tagrygningen og sætte dine almindelige antenner dér - du vil få bedre
signal, end du havde før, og du slipper for div. afgifter og udgifter.

Fra : //zigge

Dato : 28-10-03 01:08

"TB" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> ved ikke om det er rette gruppe, men prøver alligevel.

Det er det nok ikke helt, men det sidder jo på huset

> [...]
> lidt klemt og det går ud over signalet.
> Vi har derfor overvejet en satelit derfor :
> 1 - kan man også have sådan en under taget (eternit) ?

Nej, en sattelitmodtager, modtager mikrobølger og de går ikke igennem så
meget som et lag maling.

> 2 - vi skal kun have dr 1+2 og tv2. Kan man slippe for månedsafgifter så
?

Ja, du kan få et kort til modtageren igennem f.eks. Viasat hvor der kun er
de nævnte kanaler plus DR2 og TV2ZULU gratis. Men du skal selvfølgelig
stadig betale din normale licens til DR.

> 3 - kan man overhovedet købe en sådan uden at skulle betale formuer til
> viasat el.l ?

Ja, tit er der en pæn rabat i at købe en modtager hvor du binder dig til
f.eks. Viasat i en periode, men det er ikke en betingelse for at købe
udstyret.

> 4 - kan flere tv i huset kobles på en sådan, eller skal der stå en dims
> under tvet

Der skal være en "dims" under hvert tv, men du kan trække signalet videre
fra modtageren til flere fjernsyn, så kan de blot kun se den samme kanal.
Alternativt kan du have flere "dimser" på den samme parabolantenne.

> 5 - er der mere jeg skal tænke over ?
Næ. Ellers så må du nok hellere spørge hos en forhandler.

Mvh
//zigge

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-10-03 10:59

//zigge wrote:

> Ja, du kan få et kort til modtageren igennem f.eks. Viasat hvor der
> kun er de nævnte kanaler plus DR2 og TV2ZULU gratis.

....jeg var ikke klar over, at ZULU var gratis!?

....jeg har ikke kunnet se det i lang tid...
Hans

Fra : Thïngmand

Dato : 28-10-03 09:18

> 1 - kan man også have sådan en under taget (eternit) ?

Nej

> 2 - vi skal kun have dr 1+2 og tv2.

Du kan ikke tage TV2 via parabol...

> 4 - kan flere tv i huset kobles på en sådan, eller skal der stå en dims
> under tvet

Ja, men alle skal se samme kanal, medmindre man har en reciever ved hvert TV
og et hoved der kan køre forskellige spændinger - men så skal du også lige
betale x antal ekstra kort til VIAsat!

> 5 - er der mere jeg skal tænke over ?

Overvejer kabeltv, hvis det kan fås i dit område...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : TB

Dato : 28-10-03 12:54

Takker for input.

Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på taget
:-/

> Overvejer kabeltv, hvis det kan fås i dit område...

desværre :-/

Fra : Pia J

Dato : 28-10-03 12:56

"TB" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> Takker for input.
>
> Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på
taget

Tilbyd hende et akvarie som alternativ. Vi har dels nogen analoge paraboler,
som efterhånden kun kan tage tysk tv og en almindelig antenne på loftet til
de danske kanaler. Før så jeg sjældent tv, nu gør jeg det aldrig, for der er
så meget sne på at man næsten skal gætte sig til hvordan folk ser ud.

:Pia

Fra : TB

Dato : 28-10-03 15:32

Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på
> taget
>
> Tilbyd hende et akvarie som alternativ.

Ja det må jeg prøve. Jeg har jo min news og hygge mig med

Fra : anders majland

Dato : 28-10-03 16:24

> Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på
> taget :-/

hehe - Jeg er i samme situation. Vi havde indtil for en måned siden
antenner til dr1 og tv2 på loftet, men det er vi nu ved at indrette til
beboelse. Så pt. kan vi kun tage tv2 med de kabler der bare ligger løst
i skunken ...

Med lidt held (og måske en lidt mindre antenne) kan jeg få antennerne
tilsluttet igen i den nye skunk. Huset peger næsten mod senderen. Men vi
regner også med at skulle have en parapol op - primært til FTA
programmer men måske også canan digital. Der kan tages en del
interessant der ikke er kodet hvis man ikke er bange for tysk. Parapolen
kommer til at stå på en pæl et stykke nede i haven......

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : //zigge

Dato : 28-10-03 22:47

> [...]
> Takker for input.
>
> Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på

Njaaa, du kan få en parabol der er udformet som en flad firkant uden noget
"dillerdaller" der stikker ud, den er få cm tyk og kan fås i forskellige
"camuflagefarver", bla. murstensmønster, hvid, grå osv. Da parabolen skal
pege i næsten lige sydlig retning kan den opsættes meget diskret.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 29-10-03 03:20

> [...]
> Takker for input.
>
> Der er vist ingen nemme løsninger på konens krav om ingen antenner på

<snip>
Et kompromis forslag:
Du kunne købe en UHF "parabol" de er ikke ret store og har en god
modtagelse.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : TB

Dato : 29-10-03 06:25

> Et kompromis forslag:
> Du kunne købe en UHF "parabol" de er ikke ret store og har en god
> modtagelse.

Altså en antenne ? Og skal der så to til for at få både dr1+tv2 ?

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 29-10-03 08:46

> Altså en antenne ? Og skal der så to til for at få både dr1+tv2 ?

Ja, det er en lille antenne hvorpå der er monteret en lille parabol. Den kan
*ikke* tage sattelit tv...
En burde være nok da DR1 og TV2 bliver sendt fra de samme master. Men de kan
sikkert rådgive dig der hvor du køber den....

Du kan se den her:
http://www.direktetildig.dk/mb_articles.php?saSearch%5Bcategory%5D=UHF+parab
ol
Jeg kender ikke det firma, det dukkede bare op ved søgning på google
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus