,Marengsspøgelser/Halloween
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 27-10-03 14:50

Her gik jeg og bildte mig ind, at det er meget svært at lave
marengs... Det var det ikke alligevel

Den store var hjemme fra skole med dårlig hals og feber idag. Men
noget skal der jo ske. Så vi kastede os ud i forpremiere på
Marengsspøgelser.

http://www.arla.dk/C1256D8F003333FB/O/67EDAE0AB5FBF447C1256D260041D6D5

Bevares, de blev lysebrune istedet for hvide - og spøgelsesformen har
jeg heller ikke i håndleddet endnu Men derudover er de tiptop
(ligesom dem i erindringen fra barndommen, hvor vi unger fik de
mislykkede af gamle fru Kure - festdag!).

Jeg dekorerede iøvrigt spøgelserne med rød pyntegele (det til at
skrive på lagkage med) istedet for rosiner.

Er nogen af jer andre mon faldet over sådanne småideer under temaet
"Halloween"?

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-03 15:57

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> writes:

> Bevares, de blev lysebrune istedet for hvide - og spøgelsesformen har
> jeg heller ikke i håndleddet endnu

Prøv at bag dem ved lidt lavere temperatur. Muligvis skal de have lidt
længere, men egentlig skal de jo ikke bages, bare tørres. Min erfaring
er i hvert fald, at de blivere pænere, hvis man skruer lidt ned for
ovnen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 28-10-03 20:37

On Mon, 27 Oct 2003 15:57:29 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>længere, men egentlig skal de jo ikke bages, bare tørres. Min erfaring
>er i hvert fald, at de blivere pænere, hvis man skruer lidt ned for

Tror jeg prøver varmluften næste gang istedet (og på noget lavere
temp.). Takker for inspirationen, Trine.

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Dorte Klerke

Dato : 03-11-03 16:04

Hej Dorte, den ældre
Tillykke med fødselsdagen den 3.november :)

Hilsen Dorte, den yngre (fødselsdag den 9.november *S* :)

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 09-11-03 07:10

On Mon, 3 Nov 2003 16:04:06 +0100, "Dorte Klerke"
<dorte@home2.gvdnet.dk> wrote:

>Hej Dorte, den ældre
>Tillykke med fødselsdagen den 3.november :)
>
>Hilsen Dorte, den yngre (fødselsdag den 9.november *S* :)

Tak skal du have - iøvrigt den værste fødselsdags i mands mind; jeg
fik maveomgangssyge tidligt om morgenen (derfor har jeg heller ikke
læst så meget om mad på det seneste )

Håber du får en rigtig god dag idag - og tillykke med den.

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Dorte Klerke

Dato : 28-10-03 21:07

> Er nogen af jer andre mon faldet over sådanne småideer under temaet
> "Halloween"?

Hej Dorte
Hvad med - nok mest til pynt clementiner eller appelsiner tegnet eller
skåret som græskarhoveder.

Måske kan du få noget inspiration her, godtnok på engelsk:
http://www.halloweenkitchen.com/

De der marshmellow ghosts ser nu meget sjove ud:
http://www.halloweenkitchen.com/marshmallow_ghosts.html

Eller dreisler havde i deres reklame en sjov en:

Spøgelses-guf
En halv banan sættes på pind og dyppes i hvid chokolade. Små brune m&m's
eller rosiner bruges som øjne.

Eller hvad med i stedet for pind at bruge en pingvinstang - ok måske lidt
svær at mase op i en banan - i superbrugsens reklame, brugte de den i is:
http://www.superbrugsen.dk/CCMS/templates/template5_4.asp?iSideID=275&sOpskr
iftStatus=Vis&iId=826

Så hvis man har mere tid kan man måske lave spøgelses is.

Dorte

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 30-10-03 16:03

On Tue, 28 Oct 2003 21:06:54 +0100, "Dorte Klerke"
<dorte@home2.gvdnet.dk> wrote:

Hej Dorte

>Hvad med - nok mest til pynt clementiner eller appelsiner tegnet eller
>skåret som græskarhoveder.

Fin ide.

>Måske kan du få noget inspiration her, godtnok på engelsk:
>http://www.halloweenkitchen.com/
>
>De der marshmellow ghosts ser nu meget sjove ud:
>http://www.halloweenkitchen.com/marshmallow_ghosts.html

Der er bestemt spændende ideer, som skal nærlæses.

> [...]
>iftStatus=Vis&iId=826
>
>Så hvis man har mere tid kan man måske lave spøgelses is.

Må næsten prøve det spøgelses-guf. Man kunne måske bruge en
strikkepind omkr. str. 7 til at "forbore" til pingvinstangen - eller
måske min favorit "Heksehyl" (hvis ellers de fås i den størrelse)

Takker for inspirationen!

Hjerteligst
Dorte, den ældre

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Dorte Klerke

Dato : 30-10-03 17:21

Hej Dorte

> Må næsten prøve det spøgelses-guf. Man kunne måske bruge en
> strikkepind omkr. str. 7 til at "forbore" til pingvinstangen - eller

lyder som en god ide.

> måske min favorit "Heksehyl" (hvis ellers de fås i den størrelse)

Jo jo kan man skam få, elsker også heksehyl :)

> Takker for inspirationen!
>
> Hjerteligst
> Dorte, den ældre

hihi

Dorte, den yngre så :)

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-11-03 14:20

On Thu, 30 Oct 2003 17:20:33 +0100, "Dorte Klerke"
<dorte@home2.gvdnet.dk> wrote:

>lyder som en god ide.

Det lød som en meget god ide. Men følsomt forbor eller ej, så flækkede
bananerne Nu er de blevet til aftenens dessert istedet - liggende
altså

Hjerteligst
Dorte den ældre og nu klogere

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Dorte Klerke

Dato : 30-10-03 18:38

Hej Dorte

Synes lige denne kage så sjov og lækker ud :)

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ200ADK/HJ200D01.NSF/O/624C0F98A8E9CAA1C1256D860
0379123

En halloweenkage :)

Hilsen