Elastik i mikrobølgeovn
Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-03 06:57

Min mor købte særlig snor, når hun lavede "benløse fugle", indtil min far
skældte ud at al tråd fra fra sykassen kunne bruges, og hvad med gummibånd,
til at holde sammen på kødstykkerne?

Omsider så jeg chancen for at bruge gummi-elastikker til madlavning, da jeg
havde købt rigelig krydderboller og ville producere sandwitch til hele ugen
i mikrobølgeovnen, med hakket kød og andet lækkert som fyld

De voluminøse boller kunne ikke være der, så jeg samlede dem i stabler (og
lagde et mellemlægspapir i top og bund, men det var unødvendigt) og et par
elastikker til at gøre hver stavl kort og kompakt , og efter
mikrobølgeopvarmning var bollerne stivnet til dejlig kompakte sandwiches,
der ikke krummer så meget. Lissom når man bruger toaster, der varmer fra
begge sider. Her kunne jeg producere langt flere på een gang..
Mens opvarmning sker og der er kontinuert vedvarende pres, bliver brødmassen
skrumpet mere og mere, og fyld-snavet klemt bedre og bedre ud . Selvfølgelig
er der ingen afsmag fra gummibåndene

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 27-10-03 21:50

On Mon, 27 Oct 2003 06:57:03 +0100, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

> [...]
>skrumpet mere og mere, og fyld-snavet klemt bedre og bedre ud . Selvfølgelig

Det lyder som om det måske var en kulinarisk fordel, hvis gummibåndene
rent faktisk gav afsmag. Du skal nok bare give dem 1 time mere....
Hvorfor ikke bare drikke varmt vand for hanen og gnaske på nogle
boullionterninger - det er da meget lettere-

KS

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-03 06:05

"kelds snabela ofir dot dk" <kelds@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> Hvorfor ikke bare drikke varmt vand for hanen og gnaske på nogle
> boullionterninger - det er da meget lettere-

Mit enkle, praktiske trick handler alene om mekanisk sammentrykning af mad,
så det får bekvem form under opvarmningsprocessen.

Man kan iøvrigt også sætter noget tungt ovenpå det opvarmede, bløde mad,
efter det er taget ud af mikrobølgeovnen, og så lade det køle under pres, så
man får en sandvich man kan gabe over. Hvem kan gabe over en
dobbelt-hamburger?

Kemisk smagskvalitet er irellevant - men smagsafgivelse fra gummibånd er
altså nul.

Smag i midtersnavet kan være alt - hakket kød, krydderier, løg osv osv. Men
dette kommer ikke i berøring med elastikkerne.Jeg taler ikke om fin
måltids-gastronomi, men doven masseproduktion af lækre madpakker til hele
ugen

Fra : Michael

Dato : 28-10-03 07:51

--
Kan jeg bruge alm. elastikker??
Hvad er bedst dem fra Bilka eller Superbrugsen??

Venligst/Best regards

Michael

Fra : Bo Warming

Dato : 28-10-03 08:13

"Michael (slet L8JFL)" <winstar@L8JFLwebspeed.dk> wrote in message

> --
> Kan jeg bruge alm. elastikker??
> Hvad er bedst dem fra Bilka eller Superbrugsen??

Det er vist helt ligegyldigt.

Da jeg var barn, lærte jeg af min genbrugs-mindede ingeniør-far at opsamle
elastikker, der lå på fortovet - og især efter at postbudene spreder brede
elastikker om sig, kan jeg ikke la vær, når jeg ser en sådan solid sag, der
havde været en Guds gave i min slangebøsse-barndom!

Men til nævnte mad-brug køber jeg i en tikroners butik en lille plastpose
med masser af gummibånd i forskellige farver og størrelser.

Iøvrigt er gummibånd, elastikpistoler, der skyder dem af, og kondomer og
andre balloner fremragende, billigt, fantasiudviklende legetøj for børn i
mange aldre.

Fra : Michael

Dato : 28-10-03 08:26

--

Ok. Så vil jeg bruge mine brugte kondomer.

Venligst/Best regards

Michael

Fra : Peter Weis

Dato : 28-10-03 20:32

"Michael (slet 4FXTR)" <winstar@4FXTRwebspeed.dk> wrote:

> Ok. Så vil jeg bruge mine brugte kondomer.

Hvis du putterne krydderbollerne ind i kondomet og snører til med en knude,
så bliver de heller ikke så tørre.

mvh
Peter

Fra : Michael