dyreryg - hjælp
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 24-10-03 10:47

Hej gruppe
Jeg har ikke set eller skrevet i denne gruppe før - så måske har emnet været
på bane.

Men jeg har en dyreryg som jeg meget gerne vil have et råd eller flere til
hvordan jeg tilbereder bedst muligt.Har tidligere tilberedt køller men har
en formodning om at ryggen behandles på anden måde eller???

MVH Karin

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 24-10-03 17:22

Hej Karin

Krydder med salt og peber.

Steg den i ovnen, ved omkring 160 grader, giv den ca. 1 time pr kg, og sørg
for at der er væske i bradepanden.

Du kan evt. give den lidt spæk, så der er lidt fedtstof, da dyreryg er meget
magert kød.

Når den er stegt skal du pakke den ind i sølvpapir og lade den hvile et
kvarters tid inden du skærer den.

Så er den i vinkel!

Hilsen
Peter

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 27-10-03 12:06

Hej Peter
Mange tak for dit svar.Det vil jeg fluks prøve.
Hilsen Karin