Struktur i hverdagens kost...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-10-03 17:37

Hej

Jeg er 21år og min vægt har igennem de sidste 2-3 år sneget sig fra ca 80kg
til 97kg. Det begyndte at accelere da jeg flyttede hjemmefra, ikke på grund
af fastfood men nok mest på grund af min evner som kok Det er begyndt at
gå mig lidt på og jeg er derfor begyndt at løbe. Jeg har tidligere været
pænt hurtig på benene og løb 7km 3-4 gange om ugen, men det gik jeg desværre
væk fra for 2 år siden da jeg ikke følte jeg havde tid til det.
MEN nu skulle det være. Jeg startede på løberiet igen for 4 uger siden og
jeg klarer nu en 6km rute på 30-32minutter hvilket jeg selv er meget stolt
af(både tiden og det at jeg overhovedet kommer afsted 2 gange _hver_ uge).
Nu har jeg fået en rimlig god rytme med løberiet og jeg føler ikke længere
at det er en "frygtelig" ting at løbe. Jeg håber at jeg langsomt kan øge
distancen og dermed den tid jeg løber i, men jeg starter roligt Jeg kan
også mærke at mine led i benene ikke altid værdsætter mine forsøg på at tabe
mig, derfor skal der gerne snart til at ske noget.
Næste skridt for mig i retning af en lavere vægt vil så være at lægge min
kost om. Jeg har fået et job der er begyndt at give lidt penge, så nu føler
jeg at der er overskud til at give sig i kast med at købe ind af de, i mine
øjne, dyre grønsager....men hvilke? Det jeg i bund og grund nok mangler nu
er en _fast_ kostplan. En plan som fortæller mig hvor meget jeg skal spise
og hvornår. Den skulle gerne kunne give mig en indkøbsliste så jeg kan få
handlet ind en gang i ugen så jeg har til alle måltider. Jeg er villig til
at abonnere på en form for kostplan og jeg har kikket lidt efter
slankeplanen på www.kostplanen.dk men den har de vidst ikke tænkt sig at få
færdig så jeg leder lidt efter noget andet. Jeg bladret lidt igennem
indlægene i denne gruppe men jeg kan ikke rigtigt finde noget som jeg synes
jeg kan bruge. Jeg håbede nogen af jer kendte eventuelt et sted på
internettet hvor man hver uge fik en stribe retter til aftensmad med
tilhørende indkøbsliste og eventuelt ideer til morgenmad/frokost og til hvad
man eventuelt kunne erstatte ostemaden sent på aftenen med....

Nogen ideer?

På forhånd tak

MVH
Thomas

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-10-03 17:49

Prøv http://www.slank-igen.dk
Held og lykke, venligst Heidi

Fra : Puk

Dato : 24-10-03 19:55

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg i bund og grund nok mangler nu
> er en _fast_ kostplan.

Så vil jeg anbefale dig at opsøge en diætist eller, som jeg selv har gjort
en personlig træner, der også har en ernæringsmæssig uddannelse. Så kan du
købe dig til en personlig kostplan.

> En plan som fortæller mig hvor meget jeg skal spise
> og hvornår. Den skulle gerne kunne give mig en indkøbsliste så jeg kan få
> handlet ind en gang i ugen så jeg har til alle måltider.

Lige det med indkøbslisten, tror jeg nok du er nødt til at bede specifikt
om.
Men hvorfor laver du den ikke selv?

Jeg har købt en personlig kostplan. Hver uge sætter jeg mig ned og
bestemmer mig for, hvilke retter jeg vil have til de forskellige måltider i
ugens løb, og så laver jeg en indkøbsliste, der sørger for, at jeg har det,
jeg skal bruge i huset.
I realiteten betyder det, at jeg i hverdagene spiser den samme morgenmad
hver dag (for det er nemmeste og jeg har en favorit *S*). Mellemmåltiderne
har jeg et par stykker jeg veksler mellem og ligeledes frokosten (for det er
nemmere at overskue). Aftensmaden varierer jeg meget. Det virker varieret
nok til mig. Jeg er i hvert fald ikke træt af noget af det endnu, og jeg
har været igang i 11 uger imorgen *S*.

I starten tager det lidt tid at lave indkøbsseddel selv, men efter de første
par gange bliver man vant til det, og så tager det såmænd ikke så lang tid.

> [...]

hvad
> man eventuelt kunne erstatte ostemaden sent på aftenen med....

Hvis det absolut skal være på internettet, så ville jeg eventuelt foreslå
www.slankesiden.dk . Der kan du få lavet en personlig kostplan. Eller du
kan vælge en allerede lavet kur. Priserne kan jeg ikke lige huske, men det
kan du jo kigge på *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Heidi

Dato : 24-10-03 20:40

Puk wrote:

> [...]
> Mellemmåltiderne har jeg et par stykker jeg veksler mellem og
> ligeledes frokosten (for det er nemmere at overskue).

Har du noget imod at fortælle hvad du spiser til morgenmad og
mellemmåltider og frokost?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Puk

Dato : 25-10-03 13:22

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Har du noget imod at fortælle hvad du spiser til morgenmad og
> mellemmåltider og frokost?

Overhovedet ikke *S*.

Morgenmad:
3 dl Branflakes med 4 dl skummetmælk
eller
2 grovboller (hjemmebag efter opskrift i min kostplan) m 2 skiver 3% pålæg

Mellemmåltider:
1 Gulerod og en Cheasy yoghurt (125 g)
eller
1 Æble/pære og 1 skive knækbrød (Wasas runde fuldkorns knækbrød)
eller
En ½ skive Levebrød m. 1 skive 3% pålæg og 2 skiver agurk samt 1 æble/pære
eller en ½ banan

Frokost:
1 Rugklapper (de grove) m. 2 hjemmelavede frikadeller og 4 skiver agurk samt
en banan
eller
1 skive levebrød m. et ½ æg og 4 skiver agurk, 1 skive levebrød med 2 skiver
3% pålæg og 2 skiver agurk, 1 skive franskbrød m. 35 g. rejer og citron.

Det er de ting jeg typisk spiser. Morgenmaden er næsten altid den første,
for den er jeg ret vild med. Af og til varierer jeg mellemåltider og
frokost en smule, men jeg bruger mest det jeg har skrevet her og er altså
ikke træt af det endnu (efter 11 uger). Jeg har dog i min kostplan 8
forskellige forslag til morgenmad, ca 11 sammensatte frokoster og 20 andre
ting, som jeg kan kombinere på kryds og tværs inden for det kalorie antal
jeg helst skal ligge på. Mellemmåltiderne har jeg små 20 forskellige
forslag til, som også kan kombineres på kryds og tværs. Så skulle jeg nu gå
hen og blive træt af det jeg spiser for tiden, så er der rig mulighed for at
finde andre muligheder inden for min kostplan. Derudover, så er jeg jo nu
ved at have vænnet mig til, hvor meget jeg skal have, så jeg er så småt
begyndt også selv at finde på nye ting.

Min kostplan indeholder så også forslag til lidt sødt, hvis jeg skulle få
lyst til det, samt 2 opskrifter på kage (som jeg ikke har prøvet, da jeg
ikke har haft lyst til kage). Dertil kommer 26 forskellige opskrifter til
aftensmad.

Så alt i alt føler jeg mig godt dækket ind *S*. Men det er da klart, at jeg
med tiden vil begynde at tilføje opskrifter og selv regne energiindholdet i
dem ud.

Mange hilsner
Puk