Er det mad eller gift?
Fra : Erna Andersen

Dato : 24-10-03 09:44

Jeg var på bib. og læste i bladet Workout og fitness nr.80-81 om metaboliske
typer, hvorfor bestemt mad kan være gift for mig, men god føde for min mand.
En test bekræftede mig igen i at det er den rigtige mad jeg spiser
nu,(Lowcarb), men min mand skal have kulhydratrig mad, da han har en
langsommere fordøjelse.
At man finder sin idealvægt ved at spise den rigtige mad begrundes (andre
steder)i, at forkert mad er gift for kroppen, men den kan ikke altid skille
sig af med det, og det bliver derfor bundet til vand eller fedt, og ophobet
forskellige steder.

Jeg har linket til den kilde, bladet har ideen fra, men det er alt for langt
at skrive her, men søg selv under www.maxim.dk. (pdf)

Nu er ikke alle problemer løst, for jeg har endnu ikke fundet den
kulhydratrige kur, der ikke forlanger at han skal spise en masse salat og
udkogte bønner daglig, mad, som jeg heller ikke er særlig vild med, eller er
god til at lave.
Indtil videre er det besluttet at han får pølser og spaghetti i aften, og
noget go' motion!

Hvor er det dog meget nemmere at spise sund mad når man er på stenalderkost!
Hans mad skal være mere "kultiveret", og så får vi en masse E-numre med.
I vores tilfælde vil det nok passe bedst at jeg spiser mig slank, og han
motionerer og spiser hvad han har lyst til. Men vi får ikke nogen hyggelig
fælles
madoplevelse. Er der andre der kender det?

KH Rna

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-10-03 06:57

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har linket til den kilde, bladet har ideen fra, men det er alt for
langt
> at skrive her, men søg selv under www.maxim.dk. (pdf)

Søg efter hvad?
Kan du ikke hapse linket til os?

> Nu er ikke alle problemer løst, for jeg har endnu ikke fundet den
> kulhydratrige kur, der ikke forlanger at han skal spise en masse salat og
> udkogte bønner daglig,

Man kan da sagtens spise kulhydratrigt mad uden at spise en masse salat (som
ikke indeholder ret meget kulhydrat) og bestemt også uden at spise udkogte
bønner, som heller ikke indeholder ret mange kulhydrater.

Drop både salaten og bønnerne, hvis han skal spise mange kulhydrater!

> Indtil videre er det besluttet at han får pølser og spaghetti i aften, og
> noget go' motion!

Stakkels mand. Der er ikke meget sundt i pølser og spaghetti.

> Hvor er det dog meget nemmere at spise sund mad når man er på
stenalderkost!

Hvad er stenalderkost? Og hvorfor er det nemmere? Og nemmere end hvad?

> Hans mad skal være mere "kultiveret", og så får vi en masse E-numre med.

Hvad mener du med, at den skal være mere kultiveret? Og siger hvem?
Og behøver I af den grund få en masse E-numre, hvis I da helst vil undgå
dem?

> I vores tilfælde vil det nok passe bedst at jeg spiser mig slank, og han
> motionerer og spiser hvad han har lyst til. Men vi får ikke nogen hyggelig
> fælles madoplevelse. Er der andre der kender det?

Hvordan er det, I hver især skal spise, siden det ikke er foreneligt?
Måske er det - med små forskelle - ikke umuligt at få det til at gå op.

Man behøver jo ikke spise nøjagtig det samme for at få en hyggelig og fælles
madoplevelse. Jeg sidder hver da og spiser frokost med 5-6-10 kolleger, der
spiser 5-6-10 forskelligt sammensatte menuer - og det er da ganske
hyggeligt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erna Andersen

Dato : 25-10-03 14:27

"Lisbeth Jacobsen" <lisbethjacobsen_news @ hotmail.com> wrote in message

en hel masse

Lisbeth, du mangler en underordnet

H Rna

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-10-03 21:51

[Erna Andersen | Sat, 25 Oct 2003 15:26:58 +0200]

>en hel masse
>Lisbeth, du mangler en underordnet

Og DU mangler at få en lille smule struktur i hvad du skriver...

Du skrev en længere smøre som jeg gik igang med at svare på, men fandt
aldrig ud af om det var spørgsmål eller bare ting du ønskede at lufte,
så jeg slettede mit svar igen.

Lisbeth svarede dig tilbage, konstruktivt og med uddybende spørgsmål, og
så skriver du bare den slags bavl tilbage ?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Erna Andersen

Dato : 26-10-03 08:07

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
>
> Lisbeth svarede dig tilbage, konstruktivt og med uddybende spørgsmål, og
> så skriver du bare den slags bavl tilbage ?

Ja, for jeg var træt af alt det bøvl med mad. Og det var noget bavl jeg
skrev først. Jeg synes du forsvarer en der responderer bevidst uvidende og
konstruktivt til noget bavl. Det er da åndssvagt.
Men jeg skal nok lade være en anden gang at komme her hvis jeg har
problemer.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-10-03 11:31

"Erna Andersen" <vedhegnet23@mail.tele.dk> wrote in message

> Men jeg skal nok lade være en anden gang at komme her hvis jeg har
> problemer.

Ja, det ville vi sætte pris på, for det du skriver her, bidrager ikke just
med noget konstruktivt...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.