Dæk til vinterkørsel.
Fra : ***Frank***

Dato : 26-10-03 12:47

Hej.

Jeg skal have 2 nye dæk på en PGO Hot 50. De skal være gode til
vinterkørsel.
Er der nogen der kan anbefale noget godt, gerne med links til hvor de kan
ses/købes

Jeg har kigget hos THansen, men der er kun 2 slags i den rigtige størrelse.
120/90-10 og 130/90-10.

--
M.v.h.
Fr@nk

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-10-03 13:03

"***Frank***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ses/købes
>
> Jeg har kigget hos THansen, men der er kun 2 slags i den rigtige

Du skal finde nogen med groft mønster, så sne og sjap ledes væk effektivt.

Kim Larsen

Fra : ***Frank***

Dato : 27-10-03 09:09

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal finde nogen med groft mønster, så sne og sjap ledes væk effektivt.

Jeps, er jeg klar over.
Men er der nogen der har nogle gode link´s til sider med dæk, for det er et
noget begrænset udvalg til en PGO.

--
M.v.h.
Frank.

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-10-03 12:13

> [...]
>
> Jeps, er jeg klar over.
> Men er der nogen der har nogle gode link´s til sider med dæk, for det er

Det er et begrænset område, der er ganske enkelt ikke ret mange dæk i den
størrelse, men du kan se på siden her http://www.scootx.dk/xkatalog/39.pdf
men vær opmærksom på at de produkter kun kan købes hos en forhandler der
forhandler med ScootX.

Kim Larsen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-10-03 12:58

***Frank*** wrote:
> [...]
de
> kan ses/købes
>
> Jeg har kigget hos THansen, men der er kun 2 slags i den rigtige

Bridegestone ML50 fås i de størrelser, og de er gode, knægten har haft
dem på sin Yamaha BWS NG,
pas på ! med ikke at købe det billige nylon L*** som THansen sælger

http://www.motorcycle-karttires.com/

En hver mc forhandler der fører Bridgestone dæk kan få dem hjem.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 27-10-03 15:05

In article <bnj0vu$a4g$1@news.net.uni-c.dk>, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> says...
> Bridegestone ML50 fås i de størrelser, og de er gode, knægten har haft
> dem på sin Yamaha BWS NG,

Jeg havde en overgang et ML50 på min peugeot, og var ikke overvældende
begejstret, selv om det ikke kørte om vinteren!
Det røg af igen efter 1500km. Umiddelbart synes jeg at mønsteret er
for groft (så meget sne ligger der heller ikke), også selv om det er
til vinterbrug; men jeg har ikke noget forslag til et decideret
vinterdæk.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-10-03 15:47

Hekto (gæt.selv@hekto.dk) skrev:

> [...]
> for groft (så meget sne ligger der heller ikke), også selv om det er
> til vinterbrug; men jeg har ikke noget forslag til et decideret

Hvordan med selve gummiet?
Er almindelige (sommer??) dæk lavet af gummi der bliver kanonhårdt om
vinteren og derved ikke står en skid fast?

PS. Har en Speedfight 1 AC.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Hekto

Dato : 27-10-03 16:20

In article <bnjb5m$i7t$1@sunsite.dk>, tmp@REMOVETHISfischer.as says...
> Hvordan med selve gummiet?
> Er almindelige (sommer??) dæk lavet af gummi der bliver kanonhårdt om
> vinteren og derved ikke står en skid fast?
>
> PS. Har en Speedfight 1 AC.

De fleste MC og scooterdæk er af forholdsveis blød gummi. De bliver
hårdere, når temperaturen kummer under 10 grader ... meget hårdere.
Derfor kan det være en ide at få nogle dæk i en compound der er egnet
til vinterbrug.
Derfor tror jeg ikke at ML50 er det bedste valg, da jeg syntes det var
temmelig hårdt også om sommeren. Måske det er lavet til generel
anvendelse, og med minimum slid for øje.

Selvfølgelig kan man køre pænt og ikke tage hjørnerne så hårdt som man
plejer; men man kan ikke forudse om man får brug for at bremse, og så
er det man finder ud af, at dækket ikke helt opfører sig, som det
plejer, om sommeren. ... hvis ellers man har tid mens asfalten kommer
tordnende op imod een!! =

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-10-03 17:19

> [...]

> hårdere, når temperaturen kummer under 10 grader ... meget hårdere.
> Derfor kan det være en ide at få nogle dæk i en compound der er egnet

Hvor får man sådan nogen henne?

Kan alle dæk firmaer montere sådanne eller kræver det special udstyr?

> Derfor tror jeg ikke at ML50 er det bedste valg, da jeg syntes det var
> temmelig hårdt også om sommeren. Måske det er lavet til generel
> anvendelse, og med minimum slid for øje.

Er det ML50 jeg har?

Fra : bs.nospam@hekto.dk

Dato : 27-10-03 19:26

On Mon, 27 Oct 2003 17:19:19 +0100, "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

> Hvor får man sådan nogen henne?
>
> Kan alle dæk firmaer montere sådanne eller kræver det special udstyr?

> Er det ML50 jeg har?

Funzy, som sidder på 100cc'en er forholdsvis bløde; men har måske lige lidt nok mønster.
Ellers har de gængse mærker som Michelin, Pirelli o.s.v. forskellige dæktyper. De er dyrere; men er som regel også runde,
hvilket ofte er et problem med scooterdæk.

ML50 har firkatede klodser over det hele, lidt som et crossdæg; men ikke så høje.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-10-03 19:58

bs.nospam@hekto.dk (bs.nospam@hekto.dk) skrev:

> ML50 har firkatede klodser over det hele, lidt som et crossdæg; men
> ikke så høje.

Det er der ikke.
Jeg tjekker imorgen ... er for doven til at gå ned at kigge nu.
Bor på 3. sal

Fra : Sven Bent

Dato : 28-10-03 08:59

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
> [...]
> temmelig hårdt også om sommeren. Måske det er lavet til generel
> anvendelse, og med minimum slid for øje.

ML 50 er elers et meget blødt dæk, det bliver brugt til Scooterrace som
regnvejersdæk, og det er fordi det er meget nemt at få varme i, og det står
fast, det er det ultimative regn og sne dæk efter deres opfattelse, jeg har
selv monteret dem på min Peugeot Prost, og kan stå inde for at det virker,
og ville aldrig skifte til andet.

S-B

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-10-03 10:05

Hekto wrote:

> [...]
var
> temmelig hårdt også om sommeren. Måske det er lavet til generel
> anvendelse, og med minimum slid for øje.

Det forbavser mig lidt at du syntes at ML50 er/skulle være hård i
compounden, jeg syntes faktisk at det modsatte er tilfældet !,
bagdækket bliver da slidt rimeligt hurtigt , knægten syntes også at
hans, står bedre fast end de af kammeraterne's knallerter han har
prøvet.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 28-10-03 12:11

In article <bnlb1u$al2$1@news.net.uni-c.dk>, "Dennis Hellan Pedersen"
> [...]
> bagdækket bliver da slidt rimeligt hurtigt , knægten syntes også at
> hans, står bedre fast end de af kammeraterne's knallerter han har

Jeg kan kun sige, at jeg ikke brød mig om det på min 50cc Speedfight,
og var afgjort mere tilfreds med Funzy'erne på min 100cc.
Det skal dog siges, at jeg kun kørte om sommeren.

Fra : ***Frank***

Dato : 27-10-03 21:09

Takker for svarene.
Jeg må på dækjagt.

Kravet er nogle med noget tværmønster, og at de ikke bliver hårde i
frostvejr.

--
M.v.h.
Frank.