Gammel hanegevær
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 26-10-03 17:15

Hej alle
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge men jeg prøver,
jeg har lige arvet et gammel hanegevær 12/70.
Der står J V Needham på det.
Er der nogle der ved noget om det, eller evt kan komme med et link
så ville jeg blive glad, da jeg ikke ved noget om det, det er i fin stand
med mange graveringer, det åbnes under aftrækker.

Ivan

Fra : Mars

Dato : 27-10-03 08:01

Tjek denne link !

http://www.gameguns.com/shotgunsdetail67.htm

Mvh

Ms

Fra : Mars

Dato : 27-10-03 08:05

fundet på http://www.thesecondshot.com/HammerGuns.htm

MAKER: J V Needham

ACTION: non rebounding bar action Needham sidelever

GAUGE/CALIBER: 12 2 1/2"

BARREL LENGTH/TYPE: 30"Damascus barrels, barrels pitted and out of proof.

RIB: game

CHOKES:

STOCK: straight/splinter

STOCK DIMENSIONS: 1 5//8 x 2 1/8 x 14 1/4

BUTT:

WEIGHT: 6lbs 12 oz

PRICE: $650.00------SALE $450.00----------SOLD-----------

COMMENTS: very rare gun, worth restoring.