Indendørs varme
Fra : PerX ...

Dato : 26-10-03 22:26

Jeg leder efter en måde at varme op indendørs som ikke involvere strøm
eller kræver der bliver bygget om (som fx luftkanaler, rør etc) - findes
sådan noget?

Er der nogen brændeovne som kan det eller skal de alle have udluftning?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-10-03 22:30

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter en måde at varme op indendørs som ikke involvere strøm
> eller kræver der bliver bygget om (som fx luftkanaler, rør etc) - findes
> sådan noget?

Oliekaminer, petroleumsovne, stearinlys?

> Er der nogen brændeovne som kan det

Nej, der skal skorsten til.

> eller skal de alle have udluftning?

Ja, det vil vist være det klogeste, hvis du vil overleve.

Hilsen Inger

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-03 15:05

In article <bnhedk$r7j$1@sunsite.dk>, inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk
says...

> Oliekaminer,

Aldrig hørt om dem, men skrevet på listen :)

> petroleumsovne,

Ditto.

> stearinlys?

Hvis de skal varme skal man vist have et par tusinde af dem :)

> Nej, der skal skorsten til.

> Ja, det vil vist være det klogeste, hvis du vil overleve.

Hm.. det ville selvfølgelig også løst problemet *G*

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-03 22:57

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev:

> Jeg leder efter en måde at varme op indendørs som
> ikke involverer strøm eller kræver der bliver bygget om

Køb en kondicykel til konen - hun kan varme stuen op i
timevis hvis du fodrer hende godt.

> eller skal de alle have udluftning?

Det skulle da lige være for lugtens skyld

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-10-03 15:39

Allan Vebel wrote:

> Køb en kondicykel til konen - hun kan varme stuen op i
> timevis hvis du fodrer hende godt.

Hvis konen er sød kan jeg da komme på andre måder at få varmen på ;)

I gamle dage brugte man osse varmen fra husdyrene, så et par store
varme hunde med godt med pels på?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Funky

Dato : 27-10-03 07:48

> [...]
> sådan noget?
>
> Er der nogen brændeovne som kan det eller skal de alle have udluftning?

Næææh, der får du vist problemer, men havd med en gasovn ?

MVH Frank

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-03 15:07

In article <3f9cbfb0$0$29374$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
dick@worldonline.dk says...

> Næææh, der får du vist problemer, men havd med en gasovn ?

Skrevet på listen, tak :)

Fra : TB

Dato : 27-10-03 17:18

> Næææh, der får du vist problemer, men havd med en gasovn ?

En gasovn fordamper EN HEL del vand, så den kræver i allerhøjeste grad
udluftning

Mvh TB - der bruger gasovn, men kun i garagen...

Fra : PerX ...

Dato : 30-11-03 06:33

In article <3f9d4520$0$29332$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
skodskod@yahoo.com says...

> En gasovn fordamper EN HEL del vand, så den kræver i allerhøjeste grad
> udluftning

Hvad vil det sige - hvad sker der hvis der ikke udluftes?

> Mvh TB - der bruger gasovn, men kun i garagen...

Jeg troede folk brugte den slags i campingvogne også.

Fra : anders majland

Dato : 30-11-03 08:25

> Hvad vil det sige - hvad sker der hvis der ikke udluftes?

Fugten vil drive ned ad vægene

> Jeg troede folk brugte den slags i campingvogne også.

De er afaik altid monteret med udluftning til det fri.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torbenth

Dato : 30-11-03 16:08

meddelelse news:bqc6b8$1dh$2@sunsite.dk...
> De er afaik altid monteret med udluftning til det fri.

Forbrændingen har ingen forbindelse med luften inde i CV'en. Den sidder i
bunden af ovnen og trækker luften udefra og sender forbrændingsluften ud i
skorstenen. Jeg taler om en Trumatic.
Centralvarmeanlæg er monteret separat udefra og har heller intet med
indeluften at gøre.

Mvh.
Torben