Udryddelse af mus?
Fra : Jakob Munck

Dato : 26-10-03 11:45

Hvad koster det at få et firma til at bekæmpe husmus i et rækkehus?

Hvem kan anbefale et firma (med rimelige priser) i Kbh?

v.h.
Jakob Munck
Valby

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-10-03 15:30

Jakob Munck wrote:
> Hvad koster det at få et firma til at bekæmpe husmus i et rækkehus?
>
> Hvem kan anbefale et firma (med rimelige priser) i Kbh?

> [...]

Hvorfor gør du det ikke selv?
Køb en 3-4 smækfælder og en pakke rosiner og dit problem er løst på få
dage :)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Peter Mortensen

Dato : 27-10-03 01:31

On Sun, 26 Oct 2003 15:29:38 +0100, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Hvorfor gør du det ikke selv?
>Køb en 3-4 smækfælder og en pakke rosiner og dit problem er løst på få
>dage :)

Det kræver imidlertid den rigtige slags fælde. Den
traditionelle smækfælde duer IKKE. Jeg brugte i en periode
mine 2 katte til opgaven, men af ukendte grunde var det ikke
længere effektivt. For en uge siden fandt jeg denne
(plastik) smæk-fælde i den lokale Dagli Brugsen: BONUS
Musesmækfælde. Træde-arealet er meget større end på den
traditionelle fælde og musene kan således ikke spise af
maddingen uden at fælden udløses. I løbet af meget kort tid,
1-2 dage fik jeg has på ALLE musene (jeg siger ikke hvor
mange ).

"In the beginning the universe was created. This
has made a lot of people very angry." --D. Adams
--

Regards,
Peter Mortensen

Peter Mortensen, E-mail: NukeSPAMMERSpmortensen@forskning.dk
Software Engineer, M.Sc.E.E. 65 97 39 39 / 23 34 29 88.
Bioinformatics Application developer
<http://mortensenforskn.homepage.dk/> and maybe
<http://radio.weblogs.com/0106961/>
DKK 26600 (US$ 3800) charge to accept unsolicited commercial messages.
Echelon illegal secret conspiracy corruption bribe return commission.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-10-03 10:37

Peter Mortensen wrote:
> On Sun, 26 Oct 2003 15:29:38 +0100, "Carsten Finn Rasmussen"
> <cfr@c.invalid> wrote:
>
> Det kræver imidlertid den rigtige slags fælde. Den
> traditionelle smækfælde duer IKKE.

Det må du ENDELIG ikke fortælle mine mus, (håber ikke at de kan læse).
En simpel smækfælde til 4 kr. fanger hvert efterår en halv snes stykker.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : N I E L S

Dato : 03-11-03 03:34

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev

> En simpel smækfælde til 4 kr. fanger hvert efterår en halv snes stykker.

Kommer der ikke bare nye mus senere?

(Jeg spør' fordi jeg hidtil har undladet at placere musefælder i
sommerhuset, fordi jeg alligevel ikke kommer der oftere end ca hver 3-4 uge
i løbet af december-marts).

N I E L S

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-10-03 05:46

> Hvorfor gør du det ikke selv?
> Køb en 3-4 smækfælder og en pakke rosiner og dit problem er løst på få
> dage :)

Det kan jeg ikke da musene befinder sig i skillerummet mellem stuen og
første etage og inde i væggene i mit hus. Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle
komme der ind og jeg ved ikke hvilken vej musene er kommet der ind. Derfor
har jeg (måske) brug for professionel hjælp.

v.h.
Jakob

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-10-03 10:50

Jakob Munck wrote:

> [...]
> skulle komme der ind og jeg ved ikke hvilken vej musene er kommet der
> ind. Derfor har jeg (måske) brug for professionel hjælp.

Der tror jeg ikke de bliver. Der er jo ikke megen mad. Prøv at checke
bunden af dine køkkenskabe for museefterladenskaber, de ligner lidt
spidskommen. Mus kræver ikke meget plads. Et hul på størrelse med en
lillefingernegl vil være nok. Rør og kabelgennemføringer vil ofte levne
plads nok.

mødes med en gunstig lejlighed....