Varmeflytning
Fra : TB

Dato : 25-10-03 19:21

Jeg har invisteret i et sæt varmeflytning (som jo meget belejligt var til
halv pris i denne uge i Silvan)

Men for fanden da hvor det larmer :-/

Selve motoren siger ikke ret meget, men der hvor der luft kommer ind og ud
er der en del larm. Der er brugt metalrør, som er pænt pakket ind af
glasuld. På begge sider at motoren er der monteret aluflex, da dette skulle
tage resonansen.

Man kan få nogle lyddæmper til en mindre formue, men de tager halvdelen af
luften. Og er de overhovedet pengene værd ?!

Overvejer istedet at få lysdæmper, så den ikke kører helt så hurtigt. Er
det fjollet ?

Kan man evt gøre andet ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-03 19:26

Hej

TB wrote:

> Jeg har invisteret i et sæt varmeflytning (som jo meget belejligt var til
> halv pris i denne uge i Silvan)

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men må jeg få at vide hvad det kostede og
om det virker?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : jackoo

Dato : 25-10-03 20:01

Hej Jeg har kørt med varme flytning i 8 år nu
Jeg har monteret lyddæmper på begge sider af motorene og en regulering til
motoren, den kører stortset altid på halv kraft, efter min mening er det
pengene værd at ofre det sidste .

Rene

Fra : edob

Dato : 26-10-03 09:52

Hej NG

En luft-lyddæmper er en nem sag selv at fremstille - næsten gratis. Tag et
stykke slange af den rette diameter prik/hak/bor en masse små huller i
slangen/røret. Omvikel med et lag lydabsorberende materiale, f.eks. vat.
Omvikel det hele med noget lufttæt materiale, f.eks. start med vitawrap.
(gå evt. først i byggemarkedet og lur konstruktionen - der koster de en
formue)

Har lavet flere af dem - og de virker fint.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : TB

Dato : 26-10-03 10:31

superråd. Skal straks forsøges!

Fra : Peter Mortensen

Dato : 27-10-03 01:43

On Sat, 25 Oct 2003 20:20:45 +0200, "TB" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Jeg har invisteret i et sæt varmeflytning (som jo meget belejligt var til
>halv pris i denne uge i Silvan)

Nu er Silvan jo det suverænt dyreste byggemarked og er ikke
helt fine i kanten med annonceringen. Er du sikker på det er
halv pris? Jeg har et eksempel på at den såkaldte
tilbudspris i Silvan lå et godt stykke over normal-prisen i
ikke bare eet, men flere, andre byggemarkeder (!!) Varen var
fuldkommen identisk.

Mvh. Peter

"In the beginning the universe was created. This
has made a lot of people very angry." --D. Adams
--

Regards,
Peter Mortensen

Peter Mortensen, E-mail: NukeSPAMMERSpmortensen@forskning.dk
Software Engineer, M.Sc.E.E. 65 97 39 39 / 23 34 29 88.
Bioinformatics Application developer
<http://mortensenforskn.homepage.dk/> and maybe
<http://radio.weblogs.com/0106961/>
DKK 26600 (US$ 3800) charge to accept unsolicited commercial messages.
Echelon illegal secret conspiracy corruption bribe return commission.

Fra : TB

Dato : 27-10-03 08:21

> [...]
> tilbudspris i Silvan lå et godt stykke over normal-prisen i
> ikke bare eet, men flere, andre byggemarkeder (!!) Varen var

Er det ? Jeg kører da tit 25 km til nærmeste Silvan for at undgå priserne i
det lokale Råd og Dåd der kun ligger 500m fra hvor jeg bor

Anyway - Jo det er høje normal priser, men det er om ikke andet billgere end
jeg kan finde det på billigvvs osv.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-10-03 10:19

On Mon, 27 Oct 2003 00:42:56 GMT, NukeSPAMMERSmortensen@protana.com
(Peter Mortensen) wrote:

> [...]
>tilbudspris i Silvan lå et godt stykke over normal-prisen i
>ikke bare eet, men flere, andre byggemarkeder (!!) Varen var

Silvan må ikke reklamere med en normalpris hvis de ikke selv har varen
'normalt' svjv. Hvad normalprisen er i andre byggemarkeder hverken kan
eller skal Silvan da tage sig af når de annoncerer.

Uden at jeg kender Silvan, dem har vi ikke her i nærheden.

http://www.gartneriet.dk