Progress-form.... vbModal??
Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 11-04-01 21:25

Hej NG...

Jeg har i et lille projekt lavet en åbn-fil sub-procedure. Udover at hente
filen, åbner den en progress-form jeg selv har lavet og opdaterer for hvert
loop progress-baren og en label i det felt med procent angivelse.. Jeg vil
meget gerne have, at så længe at åbn-proceduren er i gang, kan der ikke
klikkes på main-formen. Den skal slet ikke kunne gøres aktiv under åbningen
af en fil....

Jeg har leget lidt, med at sætte frmProgress.show til vbModal, men der
bremsede den enhver aktivitet i main-formen. Først når jeg lukkede
progress-formen begyndte filen at loade....

Mvh. Dennis Bak Andersen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 12-04-01 09:55

"Dennis Bak Andersen" <buhhko@hund.dk> wrote in message
> [...]
> bremsede den enhver aktivitet i main-formen. Først når jeg lukkede
> progress-formen begyndte filen at loade....

Hvad med så at lave aktiviteten i progress-formen?

--
Niels Henriksen
Systemudvikler

Fra : Dennis Bak Andersen

Dato : 12-04-01 14:20

Niels Henriksen <niels@WHATbiggs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b3mqk$1imp$1@news.cybercity.dk...
> "Dennis Bak Andersen" <buhhko@hund.dk> wrote in message

> hvert
> åbningen

> Hvad med så at lave aktiviteten i progress-formen?

Klart klart... Men de binære værdier fra filen konverteres til decimal og
læses ind i en listboks i main-formen... og det kan jeg ikke, når
progress-formen er vbModal... Programmet får bare i stå og begynder så at
loade filen så snart progress-formen lukkes...

Mvh. Dennis B.A.

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 16-04-01 03:47

Hej Dennis - lad mig foreslå en anden strategi.

Jeg har naturligvis ikke testet koden

Lav din indlæsning som et class-module hvor du laver en instance under din
frmMain.
Lav din frmProgress som en dynamisk oprettet form under din frmMain

Forslag til public ting i dit class-module:
Indllaes(Filnavn)
Public Event HarLaestNoget (Tekst as string, Fremgang as Integer)
Public Event Faerdig

Forslag til ting i din main form:

Dim withevents dcm As DennisClassModule
Dim progForm as frmProgress
Set progForm = new frmProgress
Set dcm = new DennisClassModule
call dcm.Indlaes("DennisFil.txt")
---

Private Sub dcm_HarLaestNoget (Tekst as String, Fremgang as Integer)
progForm.label1 = "Så har jeg læst " & Tekst
progForm.progressBar1.value = Integer
end sub

Private Sub dcm_Faerdig()
progForm.hide ' ... eller unload progForm
end sub

(og nu til det store trick i frmProgress)

Private Sub Form_LostFocus
Me.setFocus
end sub

(hvis ovenstående ikke virker kan du jo altid benytte dig af funktionen i
frmMain)

Private Sub Form_GotFocus
progForm.setFocus
end sub