Import af bil.
Fra : preben

Dato : 26-10-03 17:26

Hej

Jeg har tænk på at importere en brugt bil fra Tyskland. Da jeg aldrig har
gjort det før har jeg et par spørgsmål til gruppen. Jeg har planer om at
importere
enten en Golf II eller en Pegeout 106 (årgang 94-95). Begge i diesel. Da
den skal være bil nr. 2 i vores lille hjem skal den indreg. på gule plader
(for at spare afgift). Men så melder der sig en masse spørgsmål. Og jeg har
læst på den udemærke side http://bilimport.tkrath.dk/

- Kan man overhovedt ind.reg. 106´ern på gule plader (bygger en normal
hvidplade bil om) ?
- Kan det betale sig at vente til efterårs skiftet med at betale afgift (så
er den et år ældre)
- For/imod de to forskellige biler.
- Hvor langt skal man ned i Tyskland for at finde biler som ikke er så
rustne som vores i DK ?

Jeg håber at der er nogle her i gruppen som vil og kan svare på mine
spørgsmål.

Mvh.

Preben

Fra : Rasmus

Dato : 26-10-03 18:12

"preben" <nospermvanhool@sol.dk> wrote in message
> [...]
> læst på den udemærke side http://bilimport.tkrath.dk/
>
> - Kan man overhovedt ind.reg. 106´ern på gule plader (bygger en normal

Hvis modellen er solgt på gule plader i DK, kan du også importere den og
sætte den på gule plader...., ellers bliver det nok et problem, jeg mener
ikke 106 er solgt på gule plader

> - Kan det betale sig at vente til efterårs skiftet med at betale afgift
(så
> er den et år ældre)
> - For/imod de to forskellige biler.

Jeg tror 106´eren bliver for dyr i afgift
Ulempen ved en Golf er at mange af dem er der fusket med km-tallet
....og Golfen er selvfølgelig teknisk set en ældre bil, dog er den billig at
reparere på

> - Hvor langt skal man ned i Tyskland for at finde biler som ikke er så
> rustne som vores i DK ?

.....rimeligt langt hvis du skal være sikker, dvs. sydtyskland helst

Du kan se rigtige vurderinger på http://modep.toldskat.dk
Uden at have checket en 106´er vil jeg tror den er for dyr i afgift,
Told&skat har det med at sætte diesel biler ret højt i vurdering
Hvis bilen er solgt på gule plader i DK, kan du også importere den og sætte
den på gule plader...., ellers bliver det nok et problem

Du kan også kigge lidt på www.autoswiss.dk de henter biler fra schweiz, og
har nogle gange nogle fine biler, så kan du få en ide om prisen

mvh
Rasmus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-10-03 22:14

On Sun, 26 Oct 2003 18:12:10 +0100, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Hvis bilen er solgt på gule plader i DK, kan du også importere den og sætte
>den på gule plader...., ellers bliver det nok et problem

Nope - det kan du ikke regne med. Nogle biler er der lukket for, så
derfor er det ikke nok, at den tidligere har været tilladt på gule
plader i DK. Jeg så forleden, at en Jeep Wrangler ejer blev afvist.
(importeret, der nu skulle reg. på gule plader)

>Du kan også kigge lidt på www.autoswiss.dk de henter biler fra schweiz, og
>har nogle gange nogle fine biler, så kan du få en ide om prisen

Schweiz er et "dårligt" land at importere fra, da bilens pris skal
tillægges moms og told...

/Mogens

Fra : Rasmus

Dato : 27-10-03 00:32

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> plader i DK. Jeg så forleden, at en Jeep Wrangler ejer blev afvist.
> (importeret, der nu skulle reg. på gule plader)

Jeg har nu heller aldrig set sådan en på gule plader, og den bliver vist kun
solgt på hvide plader i dag

> Schweiz er et "dårligt" land at importere fra, da bilens pris skal
> tillægges moms og told...

....de priser du ser på siden er inkl told&moms, og ligger noget noget under
priserne end hos de fleste, af de forhandlere der henter deres biler i
Tyskland.

Man kan selvfølgelig også hente bilen selv, men det er nok begrænset hvor
meget tid man gider bruge på at støve Tyskland rundt for at finde en gammel
Golf eller en 106´er

tolden på en bil er ret lav...., kan ikke lige huske den specifikke sats
Desuden syntes jeg bilerne fra Schweiz ofte er meget bedre vedligeholdt(her
tænker jeg ikke på eksotiske luksusbiler, men ganske almindelige biler som
Preben søger)

Da jeg kiggede efter en reservedelsbil købte jeg en fra schweiz(fuld
servicebog ved VW indtil 293tkm), de tyske biler jeg kiggede på, lignede
alle sammen lort, og kostede gerne et par tusinde mere. Men det er min
personlige oplevelse, og man kan helt sikkert finde en fin bil i Tyskland
til rimelige penge....

mvh
Rasmus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-10-03 08:25

On Mon, 27 Oct 2003 00:32:26 +0100, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Jeg har nu heller aldrig set sådan en på gule plader, og den bliver vist kun
>solgt på hvide plader i dag

"Genbo'en" har een på gule plader
Biler som Camero er eksempelvis udelukket, selvom de tidligere blev
solgt "ret godt".

Jeg ville spørge T&S, inden jeg gik i krig med projektet - hvad de
_helt_ nøjagtig kræver for modellen eller hvilken årg. de giver
tilladelse til.

Ham fyren med Jeep'en, som i 1. omgang blev afvist af T&S, blev noget
lang i ansigtet...
(for kort lad, manglende lister, og meget andet)

>...de priser du ser på siden er inkl told&moms, og ligger noget noget under
>priserne end hos de fleste, af de forhandlere der henter deres biler i
>Tyskland.

Ok - min oplysning var ment som et hint ifm. "egenimport"

/Mogens

Fra : preben

Dato : 27-10-03 08:13

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in

> Jeg tror 106´eren bliver for dyr i afgift
> Ulempen ved en Golf er at mange af dem er der fusket med km-tallet

Fusket ? Er det sket inden den er blevet hentet til DK eller er det sket i
Dk ? Måsker er det noget man skal passe på med inden man handler Golf

Mange tak for jeres svar

Preben