Afmontering af ventilatorvinge (Mercedes)
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-10-03 16:44

Jeg skulle til at skifte min generator, og ville skrue ventilatorvingen af
for igen at få ventilatorkåben af, så jeg bedre kan komme til.

Men den er ikke sådan til at få af. Skal der et specialværktøj til? På min
gamle '87 124'er brugte man bare en alm. top, men denne her (en 124'er fra
'94) har en anden type, som jeg ikke lige kan hitte ud af. Og jeg kan ikke
helt komme til at se hvordan den ser ud.

Kan en her i gruppen hjælpe?

Desuden taber den en anelse kølervæske. Det ser ud til at komme fra den
studs på blokken, hvor kølerslangen er monteret. Jeg har hørt, at det nok er
en gummidims, der er utæt - lyder det sandsynligt?

Vh, Lars.

Fra : BJ

Dato : 26-10-03 22:18

Hej,
Hvis ventilatorkåben er magen til min (124'er fra 92), så er den tvedelt, og
kan demonteres uden at fjerne ventilatorvingen .
mvh. BJ

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-10-03 07:38

"BJ" <altech@inet.uni2.dk> wrote in message
> [...]
og
> kan demonteres uden at fjerne ventilatorvingen .

Min er desværre ikke tvedelt )-:

Vh, Lars.

Fra : claus b. p.

Dato : 27-10-03 00:49

> [...]
er
> en gummidims, der er utæt - lyder det sandsynligt?

Hvis ikke det er slangen der er punkteret, mon så ikke der er større
sandsynlighed for at det er vandpumpen der er utæt? Det er en almindeligt
forekommende fejl.
/Claus

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-10-03 08:06

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> wrote in message

> Hvis ikke det er slangen der er punkteret, mon så ikke der er større
> sandsynlighed for at det er vandpumpen der er utæt? Det er en almindeligt
> forekommende fejl.
> /Claus

Hvad skifter man så? Hele vandpumpen eller en pakning/O-ring?

Vh, Lars.

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 27-10-03 08:06