HJÆLP!!! DVD drevet skal ud af min G4!!!
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-04-01 20:57

Hej NG!

Kan man virkelig ikke skifte sit dvd drev ud på sin G4???
Hvad gør man hvis man det går i stykker???
Troede jeg skulle sætte en yamaha IDE 16 x brænder i,
men det skulle jeg ikke åbenbart.
Det er praktisk talt umuligt at få den ud.

Det vil vel sige jeg har to muligheder:

1: Købe en extern firewire brænder der er total magen til
pånær de 2000,- i merpris og firewirekabinettet?

2: Betale et eller andet firma 950,- kr i timen for at skifte det for mig???

(3): Din ide????

Damn apple stinker på nogen punkter. Det er sku rystende... >

God påske alle sammen.

Hvis evtentulle svar ville sendes direkte på min email,
g4@mail.dk ville jeg sætte stor pris på det.

På forhånd tak

mvh
Thomas Schreiber

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-04-01 21:58

Thomas Schreiber <NOSPAM_blabla@stall.dk> wrote:

> [...]
> Troede jeg skulle sætte en yamaha IDE 16 x brænder i,
> men det skulle jeg ikke åbenbart.
> Det er praktisk talt umuligt at få den ud.

På min grå G3 er kan CD drevet hives ud ved at åbne klappen, hive
strøm-, lyd- og IDE kabel ud af røven på drevet, pille front dækslet af
og løsne to skruer. Derefter kan drevet hives ud. Det tager under et
minut.

Nu har jeg ikke prøvet det på et G4 kabinet (jeg går ud fra det ikke er
cuben du mener), men jeg har nu altid antaget at de grå maskiner skulle
være vanskeligere at gå til end de nye kabinetter.

Hjalp det? nej! Du må have overset et eller andet, for selvfølgelig kan
drevet hives ud af en G4.

Selv god påske
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-04-01 22:35

Thomas Schreiber <NOSPAM_blabla@stall.dk> wrote:

> Kan man virkelig ikke skifte sit dvd drev ud på sin G4???

Stor nok skruetrækker og en gang vold!!! Så går det!!!!

> Hvad gør man hvis man det går i stykker???

Græder!!!

> 1: Købe en extern firewire brænder der er total magen til
> pånær de 2000,- i merpris og firewirekabinettet?

Brrr!!!

> 2: Betale et eller andet firma 950,- kr i timen for at skifte det for mig???

Udemærket valg, men en stor skruetrækker er billigere!!!!

> (3): Din ide????

Ovenfor!!!!

> Hvis evtentulle svar ville sendes direkte på min email,
> g4@mail.dk ville jeg sætte stor pris på det.

Nyhedsgruppe, ikke mailinglist!!!

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-01 14:23

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Udemærket valg, men en stor skruetrækker er billigere!!!!

et nyt DVD-drev + en storskruetrækker er sgu nok også billigere.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april