Logger program
Fra : Nederbasse

Dato : 26-10-03 16:35

Hej
Jeg skal bruge et program der skjult kan logge alle aktiviteter på en
windows pc, f.eks. der skal logges hvilke filer der har været åbne på
hvilken dato og klokkeslet.
Nogen der kander et såsan progra`m ?

Lars

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-10-03 22:56

Nederbasse skrev:

> Jeg skal bruge et program der skjult kan logge alle aktiviteter på en
> windows pc, f.eks. der skal logges hvilke filer der har været åbne på
> hvilken dato og klokkeslet. Nogen der kander et såsan progra`m ?

Hvis du har en moderne udgave af Windows, så er den funktion indbygget
i styresystemet.

Det er bare ikke meget værd, hvis alle brugere på maskinen har rettig-
heder til at gøre hvad de har lyst til på maskinen (da brugeren så
selvfølgelig kan rette i logfilen).

Hvis du er i stand til at imødegå det ovennævnte, er du også i stand
til at sørge for at dine brugere kun gør hvad de skal på maskinen.

Hvad skal du bruge logningen til?

Fra : Nederbasse

Dato : 26-10-03 23:52

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du er i stand til at imødegå det ovennævnte, er du også i stand
> til at sørge for at dine brugere kun gør hvad de skal på maskinen.

Jeg er blevet bedt om at checke hvad ern maskine i et firma bliver brugt til
på bestemte tider af døgnet ( der er stærk mistanke om lusk )
Det er en Win 98 maskine svjh

Lars

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-10-03 08:09

In article <bnhj6h$16mj$1@news.cybercity.dk>, Nederbasse wrote:

> Jeg er blevet bedt om at checke hvad ern maskine i et firma bliver brugt til
> på bestemte tider af døgnet ( der er stærk mistanke om lusk )
> Det er en Win 98 maskine svjh

Til 98 findes der programmet spector til overvågning af børn,

http://www.websafe.bz/w/websafe/default.asp?S=AC3&Document=Monitoring%2F+Mac

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2615

Men du skal være forberet på det evt. er nemt at omgåes, fx
ved at starte op i "safe mode".

Envvidere kan de selvfølgelig også ses, selvom producenten lover det
modsatte,

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2618&SegmentID=6749

Fra : Alex Holst

Dato : 26-10-03 23:22

Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> wrote:
> [...]
> Jeg skal bruge et program der skjult kan logge alle aktiviteter på en
> windows pc, f.eks. der skal logges hvilke filer der har været åbne på

Windows har indbyggede audit funktioner til den slags.

Fra : rea721

Dato : 27-10-03 00:11

Alex Holst wrote:

> Windows har indbyggede audit funktioner til den slags.

Hvor ligger de i xp ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Alex Holst

Dato : 27-10-03 11:16

rea721 <skod1[remove]@721.dk> wrote:

> Hvor ligger de i xp ?

Right-click på den folder eller fil du vil overvåge, vælg Security, tryk
Advanced, vælg fanebladet Auditing.

Fra : rea721

Dato : 27-10-03 17:14

Alex Holst wrote:

> Right-click på den folder eller fil du vil overvåge, vælg Security,
> tryk Advanced, vælg fanebladet Auditing.

Ok, det må så være i Pro versionen, for de findes ikke i XP home versionen.

Fra : Christian Iversen

Dato : 27-10-03 17:24

rea721 wrote:

> Ok, det må så være i Pro versionen, for de findes ikke i XP home
> versionen.

Det er kun understøttet på NTFS-filsystemer - dét er måske problemet?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : rea721

Dato : 27-10-03 17:56

Christian Iversen wrote:

> Det er kun understøttet på NTFS-filsystemer - dét er måske problemet?

Tror det ikke...jeg køre også NTFS.

Fra : Thomas

Dato : 27-10-03 18:26
Fra : rea721