Filesystemobjekt eller
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-10-03 15:10

hejsa

Er det muligt at læse owner af en fil, med Filesystemobjekt eller noget
andet Vb kode ?

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Flemming Christianse~

Dato : 27-10-03 19:38

Hej Jan

Du skal kombinere ADSI med vb for at få den opgave løst.
Alternativt kan det gøres med API, men det er temmelig langhåret.

Mvh
Flemming Christiansen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 28-10-03 19:28

"Flemming Christiansen" <fli@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan
>
> Du skal kombinere ADSI med vb for at få den opgave løst.
> Alternativt kan det gøres med API, men det er temmelig langhåret.

ja jeg tænkte det jo nok og jeg fandt dette på Technet script center, men
jeg kan ikke rigtig finde ud af at pille det fra hinanden. Den løber alle
filer igennem i en folder og finder alle atributter. Men jeg kender filen og
dens plasering.

Dim arrHeaders(34)
Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set objFolder = objShell.Namespace("C:\temp")
For i = 0 to 33
arrHeaders(i) = objFolder.GetDetailsOf(objFolder.Items, i)
Next
For Each strFileName in objFolder.Items
For i = 0 to 33
'Wscript.echo i & vbTab & arrHeaders(i) & ": " &
objFolder.GetDetailsOf(strFileName, i)
Next
Next

Fra : Flemming Christianse~

Dato : 30-10-03 08:42

Hej Jan

Du skal bruge ADSI Security komponenten for at gøre det.
Følgende script gør det du ønsker:
------
Dim oSec, oSd
Dim sFile

sFile="C:\temp\capalib.cin"

On Error Resume Next
Set oSec=CreateObject("ADsSecurity")
If Err Then
Wscript.echo "The ADSI Security Activex component 'AdsSecurity.dll' is
either not present or registered."
Wscript.Quit
End If
Set oSd=oSec.GetSecurityDescriptor("FILE://" & sFile)
wscript.echo "The file '" & sFile & "' is owned by '" & oSd.Owner & "'"
------

Mvh
Flemming Christiansen
CapaSystems A/S