how 2 do
Fra : Jan Apollo

Dato : 24-10-03 18:19

Hej gruppe

Jeg har set følgende lille telefonreklame

http://www.3.dk/templates/PopupExample.aspx?id=16042&flash=true

Er der nogen af Jer der ved hvordan man gør (helst en tutorial da jeg ikke
er så hård i Flash)

VH
Jan

Fra : Bo

Dato : 26-10-03 10:42

Lav 19-20 billeder af dit objekt i et 3d-program eller tag tilsvarende
billeder med et kamera ( drej x antal grader hver gang).

Gem billeder som pic00.png, pic01.png, etc.

Opret et movieclip i flash.

Importer billede pic00.jpg

Svar ja til at alle billeder skal importeres som en sekvens.

Indsæt Movieclip i scenen.

Lav en OnEnterFrame event på dit movieclip der registrerer cursorens
x-posistion.

Lav en funktion der finder framenummer i forhold til x position.....

(Ex: hvis scenen er 100 pixels bred og der er 10 frames (=10 billeder) så er
framenummer = Math.round(x/100*10 )) (el.lign.)

Du kan også lave 10 if sætninger (eller en case) der tjekker om
x er mellem 0 og 10 så frame =1
x er mellem 10 og 20 så frame 2...etc

Dernæst indsæt en gotoAndStop (framenummer)

Jeg lavede en simpel version for et stykke tid siden:
http://www.bodot.dk/testfollowbob.html

V.h. Bo

Fra : Jan Apollo

Dato : 29-10-03 08:18

Hej Bo

Mange tak for den udførlige beskrivelse - fedt!

VH
Jan