Skærme
Fijala 3554
Viewsonic VP181 - hvor mange med Cleartype~
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-10-03 17:17

I forlængelse af Flemmings tråd fra d. 21/10 kunne jeg godt tænke mig en
tråd vedr. Cleartype-problemerne med Viewsonic VP181s/b.

Har alle VP181s/b problemet? Og hvor slemt er det?
Er der nogen der har mulighed for at tage et billede eller to?

Jeg er på nippet til at bestille en VP181s selvom jeg egentligt havde
afskrevet den pga. DVI/cleartype-problemerne, men der er noget der tyder
på at DVI-problemet måske nok kan løses ved at benytte de rigtige
indstilninger i videodriveren og cleartype kunne jeg måske nok undvære.

Desuden kan VP181's eneste alternativ (i mine øjne) NEC 1860NX
tilsyneladende ikke fås pt.

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 24-10-03 17:40

"Jesper Rasmussen" <jr.news@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]

> på at DVI-problemet måske nok kan løses ved at benytte de rigtige
> indstilninger i videodriveren og cleartype kunne jeg måske nok undvære.

Jeg fik ikke deltaget i flemmings tråd ang. DVI,men har skrevet en
detaljeret beskrivelse af mine oplevelser i en ældre tråd startet af mig .
Men vil gerne understrege,at det under ingen omstændigheder kunne have noget
som helst med videokorts driver at gøre at DVI holdt op med at virke, efter
nogle dage, på den skærm jeg havde købt hjem til en jeg laver computer for.
Skærmen startede simpelthen ikke mere på DVI, og at der intet billede kommer
på under post og boot kan umuligt fixes ved at ændre nogle indstillinger på
grafikkorts driver,som slet ikke er aktiv på det tidspunkt.
Du kan læse mere detaljeret om mine problemer,og testninger på flere
computere, med skærmen her :
Og, som du også kan læse, virkede den skærm jeg fik tilsendt også
umiddelbart,uden nogen form for ændringer i drivere eller computer opsætning
i det hele taget.
Den skærm der blev defekt på DVI var produceret juli 2003.
Hermed ikke sagt at du ikke bør købe skærmen,men det var udelukkende for at
understrege at der ér folk der 100 % sikkert har oplevet problemer med dvi
,uden at det har været noget man lige kunne fixe.
Den tilsendte bytteskærm virker også stadig på DVI.

Mvh.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-10-03 18:52

On Fri, 24 Oct 2003 18:39:33 +0200, Kenneth Frederiksen wrote:

-snip-

> Hermed ikke sagt at du ikke bør købe skærmen,men det var udelukkende for at
> understrege at der ér folk der 100 % sikkert har oplevet problemer med dvi
> ,uden at det har været noget man lige kunne fixe.

OK - tak for uddybningen (har også fuldt med i den pågældende tråd).
Det ser dog heldigvis stadigvæk ud til at mange af fejlene er blevet
løst vha. driver-indstillinger. Men der er som du siger også enkelte
tilfælde, hvor DVI helt holder op med at virke.

> Den tilsendte bytteskærm virker også stadig på DVI.

Fint! Lad os håbe at den bliver ved med det og at Viewsonic har fået
styr på problemet.