.css filer - hvor skal de ligge
Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-04-01 20:45

Hvis jeg laver en mappe til css filer og lægger dem deri, kan jeg ikke
få filerne til at blive kædet sammen med de dokumenter jeg ønsker.

Skal de virkelige ligge i roden af mit web?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-04-01 20:47

On Wed, 11 Apr 2001 21:44:51 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

Forresten, så mangler jeg i oversigten over html-koder Formater |
Typografi | HTML-koder en kode til baggrunds-image???
Kan det passe man ikke kan bruge den inde i FP2K til css???
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 11-04-01 21:40

Karsten,

Du kan så vidt jeg ved lægge dine .css-filer hvor du vil, bare du husker at
linke rigtigt til dem.

Fra rooten til .css-filen i rooten: <link rel="stylesheet" href="paasch.css"
type="text/css">
Fra en fil i hierakiet til .css-i rooten: <link rel="stylesheet"
type="text/css" href="../paasch.css">

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-04-01 22:48

Andreas Paasch wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Fra en fil i hierakiet til .css-i rooten: <link rel="stylesheet"
> type="text/css" href="../paasch.css">

Eller endnu nemmere:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/paasch.css">

og hvis css-filerne ligger i mappen "css":
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/css/paasch.css">

Mvh
Jonas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-04-01 23:47

On Wed, 11 Apr 2001 21:48:01 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

Jeg kan ikke få noget af det til at virke?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-04-01 00:01

Karsten,

hvis du har uploadet siderne, send os lige din URL ....

Mvh.
Andreas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-01 10:34

On Thu, 12 Apr 2001 01:00:34 +0200, "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net> wrote:

>Karsten,
>
>hvis du har uploadet siderne, send os lige din URL ....

Det har jeg ikke - det er indtil videre kun på min computer jeg har
rodet med det, men jeg gør det senere i dag.....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-01 16:45

<Andreas@Paasch.Net> wrote:

>Karsten,
>
>hvis du har uploadet siderne, send os lige din URL ....

Adressen er www.karstenjensen.dk - klik på testing testing.....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-04-01 17:32

Tja Karsten,

ifølge min bibel skal dit style sheet have følgende udseende:

body {
background-image: url(images/background03.gif);
}

Dvs. uden anførselstegn.

Mvh.
Andreas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-01 18:24

On Thu, 12 Apr 2001 18:32:22 +0200, "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net> wrote:

>Tja Karsten,
>
>ifølge min bibel skal dit style sheet have følgende udseende:
>
>body {
> background-image: url(images/background03.gif);
>}

Hmmm, tester lige igen..... Men jeg fandt da også ud af ved at lege
med det at jeg ikke gjord det helt rigtigt. Men jeg prøver igen uden
anførelsestegn.....

Men hvordan er syntaksen for repeat-funktionen, ved du det?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-04-01 18:37

body {background-image: url (backgrounds/ribbon.gif);
background-position: top right;
background-repeat: repeat-y
}

Eller

body {background-image: url (backgrounds/watermarks.gif);
background-position: center middle;
background-repeat: no-repeat
}

Bare lige eksemplerne fra bibelen. Bemærk iøvrigt, mellemrum mellem URL og
"(" !

Mvh.
Andreas

Bibelen er iøvrigt: HTML, the definite guide fra O'Reilly.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-01 20:23

On Thu, 12 Apr 2001 19:37:02 +0200, "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net> wrote:

>Bare lige eksemplerne fra bibelen. Bemærk iøvrigt, mellemrum mellem URL og

Takker mange gange....

>Mvh.
>Andreas
>
>Bibelen er iøvrigt: HTML, the definite guide fra O'Reilly.

Findes der oversigter på nettet over disse CSS' tags - eller hvad de
hedder?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 12-04-01 20:58

Karsten Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Findes der oversigter på nettet over disse CSS' tags -
> eller hvad de hedder?

Tutorial på dansk:
http://www.html.dk/tutorials/css/

Den originale - på engelsk:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/

Mvh
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-01 22:18

Thu, 12 Apr 2001 21:22:45 +0200, skrev Karsten Jensen
<k-j@post6.tele.dk>:

>Findes der oversigter på nettet over disse CSS' tags - eller hvad de
>hedder?

http://w3c.org
under CSS

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Michael Maardt

Dato : 14-04-01 23:52

> Findes der oversigter på nettet over disse CSS' tags - eller hvad de
> hedder?

http://htmlhelp.com/reference/css/
http://www.w3.org/MarkUp/Guide/Style.html

og dette er super style sheet guiden:
http://www.richinstyle.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-01 23:53

<Andreas@Paasch.Net> wrote:

>Dvs. uden anførselstegn.

Hej Andreas,

Prøv lige at se her:

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp#background-image

---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-01 10:18

On Fri, 13 Apr 2001 00:52:46 +0200, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Hej Andreas,
>
>Prøv lige at se her:
>
>http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp#background-image

http://www.webtip.dk/typark/index.html
- her er der flere anførelsestegn. I øvrigt har de en god gennemgang
af atributterne PÅ DANSK.
Lidt ærgeligt at FP ikke har mere indbygget hjælp.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-04-01 23:27

On Wed, 11 Apr 2001 22:40:00 +0200, "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net> wrote:

> [...]
>type="text/css">
>Fra en fil i hierakiet til .css-i rooten: <link rel="stylesheet"

Det virker IKKE hvis jeg går op i Formater | Kæde til typografiark ???
Burde det ikke det.?
Jeg har ikke prøvet at indskrive <link rel........>
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk