XML udskrivning af Java objekter - nogen f~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-10-03 09:40

Jeg sidder i en situation hvor jeg har en kompleks javabønne som jeg
skal have sendt ud i en XML-fil, og jeg leder derfor efter en lille, god
pakke som kan løse dette.

Jeg er ikke interesseret i at kunne genskabe det oprindelige Javaobjekt
ud fra XML-en så en fuld XML-serialisering er derfor ikke nødvendig.
Jeg kiggede på Jakarta's Lang's ToStringBuilder som har en udkommenteret
XMLToStringStyle, som ikke kan håndtere en ArrayList med indhold, og
derfor ikke kan bruges.

Er der nogen der har et godt forslag til en enkel løsning?

På forhånd tak,
--
Thorbjørn

Fra : Filip Larsen

Dato : 23-10-03 17:17

Thorbjørn Ravn Andersen skrev

> Jeg sidder i en situation hvor jeg har en kompleks javabønne
> som jeg skal have sendt ud i en XML-fil, og jeg leder derfor
> efter en lille, god pakke som kan løse dette.

Hvis du anvender Java 1.4 kan java.beans.XMLEncoder måske bruges.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-10-03 08:24

Filip Larsen wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen skrev

> Hvis du anvender Java 1.4 kan java.beans.XMLEncoder måske bruges.

Det gør jeg, så dette er nok den nemmeste måde at komme videre på da den
ikke kræver yderligere software er umiddelbart mest tiltalene. Et par
hurtige kørsler har vist at jeg formentlig godt kan bruge det med lidt
hiv og lidt sving :)

Tak til alle for forslag.

--
Thorbjørn

Fra : Jonas

Dato : 23-10-03 22:04

Du kan prøve at kaste et blik på JSX
(http://www.csse.monash.edu.au/~bren/JSX/)

Mvh
Jonas

Fra : Morten

Dato : 24-10-03 18:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
> derfor ikke kan bruges.
>
> Er der nogen der har et godt forslag til en enkel løsning?

Castor. http://castor.exolab.org/xml-framework.html

public static String beanToXml(Bean b) throws ValidationException, MarshalException {

StringWriter sw = new StringWriter();
Marshaller.marshal(b, sw);
sw.flush();

return sw.toString();
}

public static Bean xmlToBean(String xml) throws ValidationException, MarshalException {
return (Bean)Unmarshaller.unmarshal(Bean.class, new StringReader(xml));
}

I ovenstående behøver bean ikke være helt triviel, den kan således godt
indeholde lists mv. Supporterer også mappings af custom datatyper mm.
En lækker lille pakke :)

Morten