Masker e-mail i <form>
Fra : Kenni Thomsen

Dato : 23-10-03 09:38

Kan man, ligsom i mailto, maskere sin e-mail adresse i form's,
for spam-robotter?

Sidespørgsmål:
Virker det overhovedet at skrive sin e-mail på en "anden" måde,
spammerne og deres robotter må da have fundet en måde at omgås
det på nu? (Ligesom de har gjort med NOSPAM osv.)

På forhånd tak

Kenni Thomsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-10-03 10:21

Kenni Thomsen <kpt@edb.dk> wrote in news:bn840e$de5$1@sunsite.dk

> Kan man, ligsom i mailto, maskere sin e-mail adresse i form's,
> for spam-robotter?

Det er der ikke noget i vejen for men FormMail kan ikke klare det
uden at skulle kodes om.
Hvis du har adgang til serverside sprog kan du blot undlade at sende
adressen med og så istedet hardcode den i det script der står for at
sende mailen.

> Sidespørgsmål:
> Virker det overhovedet at skrive sin e-mail på en "anden" måde,
> spammerne og deres robotter må da have fundet en måde at omgås
> det på nu? (Ligesom de har gjort med NOSPAM osv.)

Så kan du jo bare indsætte "DETHERSKALIKKEMED", det kan de næppe
filtrere på fordi de sikkert ikke ved hvad det betyder :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 23-10-03 10:50

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Hvis du har adgang til serverside sprog kan du blot undlade at sende
> adressen med og så istedet hardcode den i det script der står for at

Er der ikke andre muligheder? Jeg har ikke serverside (endnu!), eller
rettere min konto tillader det ikke. Men hvis man skal kode FormMail'en
om kan det så gøres nemt og hvor kan jeg læse/lære det?

> Så kan du jo bare indsætte "DETHERSKALIKKEMED", det kan de næppe
> filtrere på fordi de sikkert ikke ved hvad det betyder :)

Det var nu ikke helt det jeg mente. :) Så omformuleret: hjælper det at
skrive sin e-mail adresse i java-script og hex-kode, som det står i
HTML.dk's artikel om "skjul din e-mail adresse for spam-robotter"?
(programmørerne til spam-robotterne må da have luret det lille trick?;)

MVH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-10-03 15:49

Kenni Thomsen <kpt@edb.dk> wrote in news:bn888j$f7r$1@sunsite.dk

> Er der ikke andre muligheder? Jeg har ikke serverside (endnu!),
> eller rettere min konto tillader det ikke. Men hvis man skal
> kode FormMail'en om kan det så gøres nemt og hvor kan jeg
> læse/lære det?

Hvis du ikke har serverside hjælper det dig ikke at kode om i
FormMail, den er serverside og din webhost vil næppe tillade dig at
indstille hans FormMail til at sende alting til dig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-03 13:07

Kenni Thomsen skrev:

>Virker det overhovedet at skrive sin e-mail på en "anden" måde

Formodentlig.

>spammerne og deres robotter må da have fundet en måde at omgås
>det på nu?

Næppe. De kan *sagtens* omgå det, men sålænge de får adresser
nok, ser de vel ingen grund til at lave langsommere rutiner til
at finde adresser?

>(Ligesom de har gjort med NOSPAM osv.)

Nospam-adresser spammes stort set ikke. Der var én der havde fået
tilsendt en spammeradresseliste ved en fejl. Ud af ca. 50 mio.
adresser indeholdt 38 (tretiotte) bogstavsekvensen "nospam".

--
Bertel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-10-03 15:07

"Kenni Thomsen" <kpt@edb.dk> escribió en el mensaje
> Kan man, ligsom i mailto, maskere sin e-mail adresse i form's,
> for spam-robotter?

Ja, du kan feks udskrive emailadressen med javascript a la det der
beskrives på: http://www.krusesecurity.dk/spam.html
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 23-10-03 15:45

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja, du kan feks udskrive emailadressen med javascript a la det der
> beskrives på: http://www.krusesecurity.dk/spam.html
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Hmm, det kan jeg ikke rigtig få til at funke!? Formen ser sådan ud:

<form method="post"
action="http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi"
target="_blank">
<input type="hidden" name="recipient" value="efp@post.cybercity.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kommentarer til
Beboerblad-altaner">
<textarea name="tekst" rows="4" cols="50">
</textarea>
<input type=hidden name="env_report" value="http_user_agent">
<input type="submit" value="Send" style="color:gray">
</form>

Med hvad skal e-mail adressen skiftes ud?

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 17:08

On Thu, 23 Oct 2003 14:44:31 +0000 (UTC), Kenni Thomsen <kpt@edb.dk>
wrote:

> Hmm, det kan jeg ikke rigtig få til at funke!

I <head> skriver du fx:

<script>
maila = 'efp';
mailb = '@';
mailc = 'post.cybercity.dk';
email = maila + mailb + mailc;
</script>

<script>
document.write('<input type="hidden" name="recipient"
value="'+email+'">')
</script>

--

find clausen
www.photopress.dk

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 23-10-03 17:59

Tak det virkede, så kan jeg komme videre.