Tomgang i Citroen XM Diesel
Fra : Leif Nielsen

Dato : 23-10-03 09:22

Min Citroen XM 2,1 TD 1993 står vist nok lidt lavt i tomgang.
Er der mon nogen der lige præcis ved, hvor mange omdrejninger den
motor bør have i tomgang.
Det er for øvrigt den samme motor der ligger i Peugeot 605 Diesel.

Mvh. Leif Nielsen

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 23-10-03 18:55

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motor bør have i tomgang.
> Det er for øvrigt den samme motor der ligger i Peugeot 605 Diesel.

Jeg syntes at kunne huske noget med 650 rpm.

Jeg prøver lige om jeg kan få det verificeret, om ikke andet så lige huske
at kigge efter i morgen når jeg kommer hjem.

Michael
Citrobang XM 2,1 TD12

Fra : EjS

Dato : 23-10-03 19:18

Hej Leif

I min fars gamle 306 1.9 TD var tomgangen et sted mellem 850-950 o/min ved
varm motor og lidt over 1000 o/min ved kold motor.

Jeg kan ikke forestille mig at en 2.1 skulle gå meget lavere, men jeg ved
det ikke...

MVH EjS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-10-03 20:12

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> varm motor og lidt over 1000 o/min ved kold motor.
>
> Jeg kan ikke forestille mig at en 2.1 skulle gå meget lavere, men jeg ved

Der er flere modeller, men tomgangshastigheden ligger for de fleste på 675
+/-25 o/min.

NS