/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Olie-*stands*-lampe
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 08:08


Jeg tror vi har snakket om det her før men alligevel.

I manualen til Carinaen er beskrevet at der er en oliestandslampe, i brættet er
det en oliekande med en bølgelinie under, den er gul og kan ses når der kun er
tænding på så alle lamperne lyser til kontrol.

Hvordan fungerer det??
Olien bliver vel suget op når motoren kører så der er det vel for sent at måle?
Jeg kan forstå en indikator for manglende olietryk.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


 
 
Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 08:15

On Thu, 23 Oct 2003 09:08:24 +0200, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Hvordan fungerer det??

Der er monteret en føler i bundkarret, som "vurdere" oliemængden ved
opstart af motoren. Er niveauet under følerens placering, tændes
lampen - ligesom med alle andre niveaufølere for bremse-, kølervædske
osv.


/Mogens

Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 08:30

Mogens Knudsen wrote:
> On Thu, 23 Oct 2003 09:08:24 +0200, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
>
>>Hvordan fungerer det??
>
>
> Der er monteret en føler i bundkarret, som "vurdere" oliemængden ved
> opstart af motoren. Er niveauet under følerens placering, tændes
> lampen - ligesom med alle andre niveaufølere for bremse-, kølervædske
> osv.
Joe men der er standen jo konstant.
Olien suges jo op i motoren.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 08:39

On Thu, 23 Oct 2003 09:30:13 +0200, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>> Der er monteret en føler i bundkarret, som "vurdere" oliemængden ved
>> opstart af motoren. Er niveauet under følerens placering, tændes
>> lampen - ligesom med alle andre niveaufølere for bremse-, kølervædske
>> osv.

>Joe men der er standen jo konstant.

Ikke noget "joe" - der måles ved stilstand, men med tænding på.
Herefter er systemet "ude af drift" !
Korrekt er dét værdiløst ved en skrå parkering.

>Olien suges jo op i motoren.

Læs ovenstående een gang til.

Typisk Toyota ikke at gi' en ordentlig
forklaring i instruktionsbogen


/Mogens

Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 08:45

Mogens Knudsen wrote:
> On Thu, 23 Oct 2003 09:30:13 +0200, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
>
>>>Der er monteret en føler i bundkarret, som "vurdere" oliemængden ved
>>>opstart af motoren. Er niveauet under følerens placering, tændes
>>>lampen - ligesom med alle andre niveaufølere for bremse-, kølervædske
>>>osv.
>
>
>>Joe men der er standen jo konstant.
>
>
> Ikke noget "joe" - der måles ved stilstand, men med tænding på.
> Herefter er systemet "ude af drift" !
> Korrekt er dét værdiløst ved en skrå parkering.

Og dog indikeres korrekt oliestand alligevel.
Det kommer vel i bund og grund an på hvor sensoren sidder, jeg mener: vipper
bilen, bliver standen højere i den ene ende af bassinet og lavere i den anden.

>>Olien suges jo op i motoren.
>
>
> Læs ovenstående een gang til.
>
> Typisk Toyota ikke at gi' en ordentlig
> forklaring i instruktionsbogen

Tja på de første sider står der at selv om bilen har ABS osv kan Toyota ikke
ophæve de på køretøjet virkende naturlove - surt!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-10-03 08:53

On Thu, 23 Oct 2003 09:44:35 +0200, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>> Korrekt er dét værdiløst ved en skrå parkering.

>Og dog indikeres korrekt oliestand alligevel.

Næh...

>Det kommer vel i bund og grund an på hvor sensoren sidder, jeg mener: vipper
>bilen, bliver standen højere i den ene ende af bassinet og lavere i den anden.

Selvfølgelig :)


/Mogens

Holten (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 24-10-03 19:24


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:381fpv814l73m2kkk7m23pnaj4rf1gble8@4ax.com...
> On Thu, 23 Oct 2003 09:30:13 +0200, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
> >> Der er monteret en føler i bundkarret, som "vurdere" oliemængden ved
> >> opstart af motoren. Er niveauet under følerens placering, tændes
> >> lampen - ligesom med alle andre niveaufølere for bremse-, kølervædske
> >> osv.
>
> >Joe men der er standen jo konstant.
>
> Ikke noget "joe" - der måles ved stilstand, men med tænding på.
> Herefter er systemet "ude af drift" !

Forklar mig så lige funktionen i en MB W124 300 TDT.
Kørte 20 km på motorvej, hvorefter lampen for lav oliestand pludeselig
lyser.
Slog op i instruktionsbogen, som forklarede at jeg sagtens kunne køre til
nærmeste tank/værksted.

Dette gjorde jeg og påfyldte 0,7 L motorolie, og lampen lyste ikke mere.

Læs igen!!! den tændte efter 20 km kørsel ved 120 km/t ???
I instruktionsbogen, stod det også beskrevet, som om den kunne tænde under
kørsel.

MVH

Holten



Mogens Knudsen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-10-03 19:21

On Fri, 24 Oct 2003 20:24:14 +0200, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>Forklar mig så lige funktionen i en MB W124 300 TDT.
>Kørte 20 km på motorvej, hvorefter lampen for lav oliestand pludeselig
>lyser.
>Slog op i instruktionsbogen, som forklarede at jeg sagtens kunne køre til
>nærmeste tank/værksted.
>Dette gjorde jeg og påfyldte 0,7 L motorolie, og lampen lyste ikke mere.
>Læs igen!!! den tændte efter 20 km kørsel ved 120 km/t ???
>I instruktionsbogen, stod det også beskrevet, som om den kunne tænde under
>kørsel.

Keyword: Mercedes.
Den måler på en anden måde end de simple systemer. Nogle franskmænd
kan også måle under drift, HH

Rykker sådan en 147 hk TDT?
(iøvrigt verdens hurtigste diesel en overgang)


/Mogens

Holten (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 24-10-03 20:01


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:iaripv42h35uh9a4ui22tot2djrv0rr9eo@4ax.com...
> On Fri, 24 Oct 2003 20:24:14 +0200, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
> wrote:
>
> >Forklar mig så lige funktionen i en MB W124 300 TDT.
> >Kørte 20 km på motorvej, hvorefter lampen for lav oliestand pludeselig
> >lyser.
> >Slog op i instruktionsbogen, som forklarede at jeg sagtens kunne køre til
> >nærmeste tank/værksted.
> >Dette gjorde jeg og påfyldte 0,7 L motorolie, og lampen lyste ikke mere.
> >Læs igen!!! den tændte efter 20 km kørsel ved 120 km/t ???
> >I instruktionsbogen, stod det også beskrevet, som om den kunne tænde
under
> >kørsel.
>
> Keyword: Mercedes.

Ok )

> Den måler på en anden måde end de simple systemer. Nogle franskmænd
> kan også måle under drift, HH
>
> Rykker sådan en 147 hk TDT?

Jo med det moment trækker den fint en autotrailer

For mit vedkomne findes bedre firmabil ikke, når virksomhedens krav er
diesel, og mit er MB,moment,plads,aut.geat,klimat,træk. o.s.v )

Når man så oven i købet selv får lov til at finde den i "sydlandet" og
beskatningen kan "fifles" til kr. 159.999, så er det alt i alt en fin vogn.

MVH

Holten




Christian B. Andrese~ (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-10-03 08:15


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bn7ulu$qrl$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Jeg tror vi har snakket om det her før men alligevel.
>
> I manualen til Carinaen er beskrevet at der er en oliestandslampe, i
brættet er
> det en oliekande med en bølgelinie under, den er gul og kan ses når der
kun er
> tænding på så alle lamperne lyser til kontrol.
>
> Hvordan fungerer det??
> Olien bliver vel suget op når motoren kører så der er det vel for sent at
måle?
> Jeg kan forstå en indikator for manglende olietryk.

Den tager vel målingen lige når tændingen kommer på, og husker så niveauet.
Hvis niveauet var for lavt da tændningen kom på fortæller den det.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 08:30

Christian B. Andresen wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> news:bn7ulu$qrl$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Jeg tror vi har snakket om det her før men alligevel.
>>
>>I manualen til Carinaen er beskrevet at der er en oliestandslampe, i
>
> brættet er
>
>>det en oliekande med en bølgelinie under, den er gul og kan ses når der
>
> kun er
>
>>tænding på så alle lamperne lyser til kontrol.
>>
>>Hvordan fungerer det??
>>Olien bliver vel suget op når motoren kører så der er det vel for sent at
>
> måle?
>
>>Jeg kan forstå en indikator for manglende olietryk.
>
>
> Den tager vel målingen lige når tændingen kommer på, og husker så niveauet.
> Hvis niveauet var for lavt da tændningen kom på fortæller den det.

Selvf, men nu holder jeg tilfældigvis på en temmelig stejl bakke, så kan det jo
ikke fungere ordentligt.


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Andreas M. Hansen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 23-10-03 08:48

> Hvordan fungerer det??
> Olien bliver vel suget op når motoren kører så der er det vel for sent at
måle?
> Jeg kan forstå en indikator for manglende olietryk.
>

mange Citroener har en oliestandsviser (med et viserinstrument med udslag
der svarer til vandringen fra MAX - MIN på oliepinden) - dette instrument er
kun aktivt i 10 sek efter start. De biler jeg har prøvet det i har visningen
været utrolig præcis på.
Mon ikke det virker på samme måde på en yoda - bare med en mere primitiv
visning (olie/ikke olie) ?

mvh

Andreas M. Hansen



Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 08:53

Andreas M. Hansen wrote:
>>Hvordan fungerer det??
>>Olien bliver vel suget op når motoren kører så der er det vel for sent at
>
> måle?
>
>>Jeg kan forstå en indikator for manglende olietryk.
>>
>
>
> mange Citroener har en oliestandsviser (med et viserinstrument med udslag
> der svarer til vandringen fra MAX - MIN på oliepinden) - dette instrument er
> kun aktivt i 10 sek efter start. De biler jeg har prøvet det i har visningen
> været utrolig præcis på.
> Mon ikke det virker på samme måde på en yoda - bare med en mere primitiv
> visning (olie/ikke olie) ?

Instrument, lampe, viser eller ej, ingen kan forhindre mig i at namse på
oliepinden når jeg tanker - INGEN siger jeg ha HA HAAA!

Og oliefilteret sidder pladask foran på blokken lige ved siden af pinden, man
skal dårligt bøje sig ned for at nå det.
Sk*de smart!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Andreas M. Hansen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 23-10-03 09:02

> Og oliefilteret sidder pladask foran på blokken lige ved siden af pinden,
man
> skal dårligt bøje sig ned for at nå det.
> Sk*de smart!
>

Ja jeg skal nu række armene i vejret når jeg står under bilen, når den
hænger på liften ved olieskift, for at få fat på oliefilteret...

mvh

Andreas M. Hansen



Hans Paulin (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 23-10-03 10:22

Roberto Saldo wrote:

> Og oliefilteret sidder pladask foran på blokken lige ved siden af
> pinden, man skal dårligt bøje sig ned for at nå det.
> Sk*de smart!

....betyder dét, at du ikke ska ha Ascona igen?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Roberto Saldo (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-10-03 10:25

Hans Paulin wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>
>>Og oliefilteret sidder pladask foran på blokken lige ved siden af
>>pinden, man skal dårligt bøje sig ned for at nå det.
>>Sk*de smart!
>
>
> ...betyder dét, at du ikke ska ha Ascona igen?

Jeg kiggede efter en Vectra men udvalget var pauvert.
Enten var de mishandlede eller havde kørt for langt.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste