Aprilla SR50 LC Ditech "Speedometer"
Fra : BDF

Dato : 23-10-03 03:24

Halløjsa Motorbøller...!

Speedometeret på min scooter viser pludslig 50-60 km/t konstandt også når
scooteren er slukket!

Hvorfor gør den det?
Er det noget jeg selv kan lave?

Det skal lige siges at jeg ik er den store scooter ekspert!!!

\BDF/

Fra : Anders Jensen

Dato : 23-10-03 21:18

> Speedometeret på min scooter viser pludslig 50-60 km/t konstandt også når
> scooteren er slukket!

Ja ja den er slukket men kører den ??

Jeg ved desværre ellers ikke hvad der kan være galt. Prøv evt et værksted
eller pil lidt ved føleren ved forhjulet.

MVH Anders AREA51

Fra : BDF

Dato : 24-10-03 02:08

Når jeg kører tæller den stadig hvor mange km jeg har kørt, men selve km/t
nålen står bare stille så selve kablet kan jo ik være knækket! eller?

Skal lige siges at jeg har nada forstand på sådan noget motorpis!!!

\BDF/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-03 07:11

BDF wrote:

> Skal lige siges at jeg har nada forstand på sådan noget motorpis!!!

Dit speedometer har heller ikke noget med din motor at gøre...

Men..

Har du prøvet at daske til det? Måske nålen bare sidder fast..

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : BDF

Dato : 24-10-03 18:55

Jeg er en sjov anelse om hva problemer måske kan være...!

Mit speedometer går fra 0-80 km/t men scooter kører 85 km/t af alm. vej og
90 km/t ned af bakke ca.
Det kan speedometeret selvføl... ik vise, derfor smutter speedometerviseren
længere om end den egentlig er beregnet til "Håber I kan følge mig"

Kan det have skadet speedometernålen?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-03 21:36

BDF wrote:

> [...]
> Det kan speedometeret selvføl... ik vise, derfor smutter
> speedometerviseren længere om end den egentlig er beregnet til "Håber I

Jeg tvivler.. min Speedfight går til 80 også, og ned ad bakken står nålen
bare lodret uden problemer..

Fra : BDF

Dato : 25-10-03 07:25

Hm så ved jeg sku ik hva den fejler... den skal alligevel forbi en
forhandler om nogle uger så må han kigge på det!

Takker for hjælpen