PCO-foreningen.
Fra : nusle

Dato : 22-10-03 19:47

Hej,

Jeg var til et møde som PCO-foreningen holdt igår, og hvor
var det fedt!!!

For det første fordi det er nogle kvikke piger med lyst til at
gøre en forskel, og for det andet fordi jeg pludselig sad sam-
men med andre, som sloges med nogle af de samme problemer,
som jeg føler, at jeg slås med.

Overvægt, uønsket hårvækst, acne, træthed og humørsvingninger...
jeg lider så ikke af barnløshed, som langt de fleste gjorde/gør.

Jeg fik mod på igen at gå i kødet på min læge, for måske, bare
måske - ville han (eller hun, de er to *S*) for engangs skyld
tage mig seriøst, så jeg endelig efter ÅRS kamp mod oven-
stående, som måske er symptomer, kan blive ordentlig under-
søgt, og få taget de relevante prøver.

Jeg har ikke tal på de gange, jeg har prøvet at blive hørt - og
lige så mange gange er jeg blevet totalt fejet af banen.

Selvfølgelig ved jeg da godt, at det ikke er sikkert, at jeg lige
har PCO (jeg kunne måske have en øget funktion af binyre-
barken i stedet?) - men jeg har påfaldende mange af symp-
tomerne, og det ville være rart at efter få det be- eller afkræftet,
når jeg igen skal tage kampen op mod mine ca. 40 kg's overvægt,
samt mine andre "skavanker" (især acne, som jeg virkelig er
meget ked af).

Anyway!!
Jeg prøvede at ringe til lægen idag (aftenkonsultation, da de
har åbent om eftermiddagen/aftenen om onsdagen), men da
jeg endelig kom igennem, blev jeg sat på "hold" i så lang tid
som det tager at bruge 11 kr. på mobilen *G*.

Resolut besluttede jeg at tage derop direkte fra arbejde, for
at få en tid, så jeg forhåbentlig kan få en henvisning til en
gynækolog (som så evt. kan be- eller afkræfte min mistanke
om, at jeg har PCO eller andet). Og da jeg stod der og bestilte
en tid, kunne jeg mærke i mig selv, at det havde gjort en forskel
at lytte til de mange piger igår - jeg "bad" ikke om en tid til en
henvisning til en gynækolog - jeg sagde, jeg "skulle" have en tid.
Det er altså en mærkbar forskel indeni

Og - no problemo - jeg har en tid, og denne gang lader jeg mig
simpelthen ikke spise af med en creme til min voldsomt urene
hud, en sludder for en sladder om mit tynde hovedhår og mange
hår på benene osv. eller en sang fra de varme lande om min
overvægt og min hæmmende træthed. Hell no! Denne gang
har jeg tænkt mig at insistere mig hele vejen igennem - og er
der problemer med at "råbe" lægen op alligevel, så skifter jeg
fandme læge!

Nå, hvad ville jeg _egentlig_ sige med dette *S*

Jow, det er nogle gæve tøser der har gang i den der forening,
og det er et godt "tilbud" til de som måske slås med PCO
uden at vide det - ligesom det selvfølgelig er en dejlig "oase"
for de som er diagnostiseret.
Så jeg vil gerne anbefale deres side:
www.pcoinfo.dk/

Der er sikkert andre overvægtige, som har været gennem
"vridemaskinen", og hvis de sidder med samme følelse
som jeg - at der nok er andet og mere galt end overvægten
alene - så kunne de måske starte med at se lidt der og
få stof til eftertanke.

mange hilsner
nusle

Fra : Kathrine

Dato : 22-10-03 21:47

"nusle" skrev:

> Jeg var til et møde som PCO-foreningen holdt igår, og hvor
> var det fedt!!!

SNIP en masse godt om PCO foreningen

Og så vil jeg lige sige, at det er enormt vigtigt, at man får en
gynækolog som _ved_ noget om PCO og som interesserer sig for det!
Det kan man også få hjælp til at finde hos foreningen.
Jeg skal selv tilbage til min gyn. og af/bekræftes for PCO, når jeg
engang har født og ammet færdigt.
--
Kathrine
---