Xantia 3.0 exclusive aut erfaringer
Fra : Funky

Dato : 22-10-03 15:36

Hej allesammen - håber i kan hjælpe.

Jeg har kig på Citroen Xantia 3,0 med automatgear, læderkabine og alt den
andet. Noget jeg skal være specielt opærksom på ?

Det er en 12/1998 med 150.000km på klokken.

Mvh Frank - Alfa 156

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-10-03 15:38

On Wed, 22 Oct 2003 16:35:51 +0200, "Funky" <dick@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg har kig på Citroen Xantia 3,0 med automatgear, læderkabine og alt den
>andet. Noget jeg skal være specielt opærksom på ?
>Det er en 12/1998 med 150.000km på klokken.

Mark har jo een 3 liters Xantia - hva' si'r mon han?

>Mvh Frank - Alfa 156

Alfa Romeo -> Citroën?
Hvad gik galt?

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Funky

Dato : 22-10-03 17:29

> Mark har jo een 3 liters Xantia - hva' si'r mon han?

Ja, kom nu - lad mig høre

> Alfa Romeo -> Citroën?
> Hvad gik galt?

Hehe, ved det godt, men jeg haft den i 2 år og det er det længste jeg har
haft en bil og det er begyndt at krible voldsomt

Kunne også godt tænke mig en 166'er, men den er for dyr

Når jeg har lagt hovedet i blød er jeg på udkig efter en bil med følgende:

Automat gear (kunne bare godt tænke mig det var mig)
Klimaanlæg
Lædersæder
Gerne lidt hypper i
Pris max = ca 140.000

Hvad det så skal være for en det ved jeg ikke helt???

Men den her synes jeg lyder interessant - den opfylder det hele.

MVH Frank - Alfa 156

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-10-03 17:49

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Automat gear (kunne bare godt tænke mig det var mig)
> Klimaanlæg
> Lædersæder
> Gerne lidt hypper i

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=528901466

Godtnok for dyr iflg. dit budget med ca. 30000,- men prøv www.bilbasen.dk og
søg på mærke og model. Det er helt exeptionelt, hvad du får for pengene.

....og så er det jo en japaner, der ikke så tit skal repareres !

> Pris max = ca 140.000
>
> Hvad det så skal være for en det ved jeg ikke helt???

Se ovenstående.

> Men den her synes jeg lyder interessant - den opfylder det hele.

Ja mit forslag ?

/Caspersem

Fra : Funky

Dato : 22-10-03 18:33

Hej.

Pudsigt. Jeg har tidligere haft kig på en Maxima, men synes at den er lige
en tand for gammel (altså dem jeg har råd til).

Men absolut en god mulighed.

MVH Frank

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-10-03 17:58

On Wed, 22 Oct 2003 18:28:36 +0200, "Funky" <dick@worldonline.dk>
wrote:

>Hehe, ved det godt, men jeg haft den i 2 år og det er det længste jeg har
>haft en bil og det er begyndt at krible voldsomt

Jow, jow - jég har dem heller ikke længe...
Forandring fryder

>Kunne også godt tænke mig en 166'er, men den er for dyr

Du får den i alt fald ikke til det budget, du nævner.

> [...]
>Gerne lidt hypper i
>Pris max = ca 140.000
>Hvad det så skal være for en det ved jeg ikke helt???

Tja' - hvis du kunne se bort fra automatic (en Alfa bør ikke køre med
aut., men kan leveres med det), er en nyere 164'er indenfor
rækkevidde. Jeg har jo een

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4 (232 hk)

Fra : Funky

Dato : 22-10-03 18:35

> Tja' - hvis du kunne se bort fra automatic (en Alfa bør ikke køre med
> aut., men kan leveres med det), er en nyere 164'er indenfor
> rækkevidde. Jeg har jo een

Hej Mogens.

Desværre synes jeg (og især konen) at 164'eren ser lige gammeldags nok ud i
kabinen

Men ellers en feed bil

MVH Frank - Alfa 156

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-10-03 18:43

On Wed, 22 Oct 2003 19:34:38 +0200, "Funky" <dick@worldonline.dk>
wrote:

>Desværre synes jeg (og især konen) at 164'eren ser lige gammeldags nok ud i
>kabinen

4 stk Recaro lædersæder, hvor de 2 forreste er 12-vejs el-drevne.
Hvor dælen får man det? - ej i en Xantia V6

>Men ellers en feed bil

Dét må man sige

/Mogens

Fra : Niels Skaaning

Dato : 22-10-03 19:19

> 4 stk Recaro lædersæder, hvor de 2 forreste er 12-vejs el-drevne.
> Hvor dælen får man det? - ej i en Xantia V6

Det ændrer jo sådan set ikke på, at kabinen er grimmere i en Alfa 164 end i
selv Ford Sierra. Til gengæld er det udvendige så af en helt anden og
flottere karakter. De burde da egentlig have været afskrækket af Lancia
Themas kabine, men den mente de sikkert var flot hos Alfa Romeo ;).

NS

Fra : Peter G C

Dato : 23-10-03 12:06

"Funky" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen - håber i kan hjælpe.
>
> Jeg har kig på Citroen Xantia 3,0 med automatgear, læderkabine og alt den
> andet. Noget jeg skal være specielt opærksom på ?

Lækker motor. Find undervogn med Hydraktiv II (vil jeg tro!!!). Men få den
tjekket ved FDM - henset til dens alder er det nok en god ide. De fleste
plejer at sige at en sådant tjek er pengene værd.

Ellers vil jeg bare sige: KØB!

/Peter, Xantia.
--
http://www.grauslund.com

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-10-03 17:23

"Funky" skrev i en meddelelse:

> Hej allesammen - håber i kan hjælpe.
>
> Jeg har kig på Citroen Xantia 3,0 med automatgear, læderkabine og alt den
> andet. Noget jeg skal være specielt opærksom på ?

Læder er faktisk det eneste min mangler. Til gengæld er der så meget andet
legetøj eftermonteret i den. Bl.a. VDO-navigation, TV-tuner, DVD-afspiller,
6 x CD-changer, speed-pilot og håndfri Nokia telefon m.m.

Nå, men jeg kan på det kraftigste anbefale automatgear versionen. Det er den
mest behagelige rejsevogn jeg nogensinde har kørt i. Bortset lige fra det
tager toppen af ydelsen og giver en vis reaktionstid fra beslutning til
action.

Rust er der heller ikke skyggen af i min fra 2/98.

Jeg ville lige være opmærksom på følgende: Min har fået nye ABS sensorer
foran, samt trænger nu til nye gaskugler i bagenden.

> Det er en 12/1998 med 150.000km på klokken.

Det lyder jo perfekt og er derfor en Xantia II. Den lille ansigtsløftning
kom i marts-april 1998

/Mark.

Fra : Funky

Dato : 23-10-03 19:30

Hej Mark.

Dejligt med nogen førsthåndsberetninger (dog er det for sent da den
var blevet solgt 1 time inden jeg ringede til ham idag )

> [...]
DVD-afspiller,
> 6 x CD-changer, speed-pilot og håndfri Nokia telefon m.m.

Tjaaae, læder så havde den været perfekt.

> [...]
> mest behagelige rejsevogn jeg nogensinde har kørt i. Bortset lige fra det
> tager toppen af ydelsen og giver en vis reaktionstid fra beslutning til

Kunne ellers godt have tænkt mig at prøve om jeg kunne vænne mig til det

> Rust er der heller ikke skyggen af i min fra 2/98.

Super, har den fået pava, suvo ???

> Jeg ville lige være opmærksom på følgende: Min har fået nye ABS sensorer
> foran, samt trænger nu til nye gaskugler i bagenden.

Alm. vedligeholdelse...

> Det lyder jo perfekt og er derfor en Xantia II. Den lille ansigtsløftning
> kom i marts-april 1998

Hehe, det vidste jeg faktisk ikke

MVH Frank - Stadig i Alfa 156

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-10-03 19:45

"Funky" skrev i en meddelelse:

> Dejligt med nogen førsthåndsberetninger (dog er det for sent da den
> var blevet solgt 1 time inden jeg ringede til ham idag )

Ærgeligt !

> Super, har den fået pava, suvo ???

Nej, men har fulgt Citroéns årlige rustcheck uden anmærkninger overhovedet.
De 6 års rustgaranti udløber ultimo februar 2004 og der vil jeg have den
tjekket inden og oliebehandlet efter Citroén garantien udløber. Blot for at
være lidt god ved den

/Mark.