VB Hjælp til Excel macro (loop igennem kol~
Fra : Morten Dall

Dato : 21-10-03 23:34

Hej alle

jeg ved godt at det ikke er en Excel gruppe dette her men nidt spørgsmål er
nok også af mere VB teknisk karakter, så jeg håber at det går ;-?

jeg har en matrix med nogle tal i
f.eks. starter i A1 og går til F10

nu vil jeg gerne loope denne matrix igennem og behandel hvert tal,
jeg kan godt finde ud af at loope fra 1 til 10
men jeg kan ikke få den til at loope fra A til F

forslag som at lave 6 loop, og så først loope A1 til A10, for der efter B
osv
holder ikke til det jeg skal lave

så spørgsmålet er kan jeg loope på bogstaverne ?
jeg kna jo ikke sådanne uden vider sige temp = "A" + 1 og så forvendte at
temp nu er = "B"

mvh Morten Dall

Fra : lkj9954

Dato : 22-10-03 07:44

Man kan referere til celler næsten som i en matrix. Celle i øverste
venstre hjørne (a1) hedder (1,1). Syntax:
Cells(rækkenummer,kolonnenummer).

mvh/Lars Kofod

Sub LoopA1_F10()
Range("a1").Select
R_nr = ActiveCell.Row
K_nr = ActiveCell.Column

For R_nr = 1 To 10
For K_nr = 1 To 6
Cells(R_nr, K_nr).Select
Cells(R_nr, K_nr + 7).Value = Cells(R_nr, K_nr).Value 'Test for
at se om det virker
Next
Next
End Sub

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Frandsen

Dato : 22-10-03 13:54

"lkj9954" <lkj9954.news@kandu.dk> wrote

> Sub LoopA1_F10()
> Range("a1").Select
> R_nr = ActiveCell.Row
> K_nr = ActiveCell.Column
>
> For R_nr = 1 To 10
> For K_nr = 1 To 6
> Cells(R_nr, K_nr).Select
> Cells(R_nr, K_nr + 7).Value = Cells(R_nr, K_nr).Value 'Test for
> at se om det virker
> Next
> Next
> End Sub

Eller også bare sådan:

Dim r As Range
For Each r In ActiveSheet.Range("A1:F10").Cells
r.Value = "Test"
Next

Lettere at skrive, lettere at debugge, lettere at ændre.

Torben

Fra : Morten Dall

Dato : 22-10-03 22:22

"lkj9954" <lkj9954.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan referere til celler næsten som i en matrix. Celle i øverste
> venstre hjørne (a1) hedder (1,1). Syntax:

ok mange tak det vidste jeg ikke, at man kunne (altså 1,1)

mvh Morten Dall