varighed af transistional html og forælded~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-10-03 21:03

Jeg har noget gammelt php/html som vil være et stort arbejde at lave om til
moderne strict xhtml, da det ikke bare er stort, men også ret komplekst og
rodet. Behøver jeg sige det ikke er mig der har lavet det?

Dette kode benytter forældede elementer som f.eks. <font> og er baseret på
transistional html. Jeg regner med at transistional html vil blive
understøttet mange år fremud, med hvad med de forældede tags? Jeg overvejer
i øjeblikket at fjerne disse og så ellers bare lade det validere som
transistional. Er det nødvendigt at fjerne forældede tags eller kan jeg være
ligeglad?
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-03 21:57

Jacob Larsen skrev:

> Dette kode benytter forældede elementer som f.eks. <font> og
> er baseret på transistional html.

Overvej evt. at benytte et program der kan konvertere forældede
koder til html/css. Topstyle fra Bradsoft har fx en mulighed for at
modernisere kode, så css-informationer bliver samlet og koder som
bruge det på php-filer.

> Jeg regner med at transistional html vil blive understøttet mange
> år fremud, med hvad med de forældede tags?

Valid transitional-kode vil nok holde en del år endnu. Indtil nu
har der ikke været mange nye browsere der har set bort fra gamle
standarder.

Der hvor det nok i første omgang vil gøre en forskel, er på "nye"
platforme - fx mobiltelefoner. De browsere der skrives hertil har
ikke en tung fortid at skulle tage hensyn til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-03 17:04

> [...]
> koder til html/css. Topstyle fra Bradsoft har fx en mulighed for at
> modernisere kode, så css-informationer bliver samlet og koder som

Jeg vil uden at kende programmet mene det er umuligt
Jeg vil dog overveje lige at kigge på sådanne programmer, da det er muligt,
de kan ordne det html der ligger uden for selve php-kodens echo's. Næsten
alt
design (f.eks. farver) kommer dog fra udskrifter fra en config-fil lavet i
php, så det er ikke helt trivielt. Det er også grunden til jeg helst ikke
vil lave det om.

> [...]
> platforme - fx mobiltelefoner. De browsere der skrives hertil har
> ikke en tung fortid at skulle tage hensyn til.

Nej, det er dog ikke til andet end alm desktop computere.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-10-03 18:09

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>platforme - fx mobiltelefoner. De browsere der skrives hertil har
>ikke en tung fortid at skulle tage hensyn til.

Operas "normale" browser og den på fx mobiltelefoner er
grundlæggende den samme[1]. Dermed kan du også teste nogenlunde,
hvordan din webside vil se ud på en normal browser (Opera) og på de
"devices", hvor Opera anvedes[2]. Du slår blot "Small-Screen
Rendering" til: Vis / Lille Skærm

[1] http://my.opera.com/dev/device/testing/ :
While the desktop and device versions of Opera are based on the same
code, either Opera 6 or Opera 7, there can still be minor
divergences in how pages look and act. This especially applies to
JavaScript, but also Opera's Small-Screen Rendering is optimized for
each device

[2] http://www.opera.com/products/

--
What is life, except excuse for death,