Formel til omregning af kalorier mm. til V~
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 21-10-03 21:10

Hejsa,

Vægt Vogterne bruger bl.a. det hersens point system, hvor man må spise et
max antal point om dagen. F.eks. 1 alm. æble 2 point.. Hvilken formel skal
man bruge, hvis man vil omregne nogle varer til point (rugbrød, mælk osv.)??
Kender nogle denne formel/algoritme??

Ydermere.. Kender nogen her et sted på nettet, hvor der er en oversigt over
antal Point der er i varer, hvor man ikke kan regne sig frem til det (f.eks.
frugt og grøntsager)..?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Marlene

Dato : 19-01-04 21:33

Et æble er O points.

WW vil ikke af med formlen, de vil have man enten skal købe en indkøbsguide
hvor mange points står på madvarer, eller en "lommeregner" som regner det ud
for dig.

Jeg kender ikke til noget sted på nettet hvor det står, desværre.

Hilsen

Marlene

Fra : Mette

Dato : 19-01-04 21:56

"Marlene" <marnel@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> for dig.
>
> Jeg kender ikke til noget sted på nettet hvor det står, desværre.

Prøv at søg efter "WW points calculator" på google. Eller spørg i
alt.support.diet.weightwathers.

Selvom det ikke er lovligt, er der mange der stiller deres viden om formlen
til rådighed. Jeg regnede hurtigt ud at 1 pt. svarer til ca 50 kcal.
Pointværdien er højere, jo mere fedt der er i, og lavere jo flere fibre.
Sådan var det i hvert fald for 4 år siden i USA.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-01-04 22:12

http://groups.google.com/groups?selm=3ffbd0ca%240%2427388%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk

Mvh Maria

Fra : Heidi

Dato : 19-01-04 22:06

Marlene wrote:
> [...]
> "lommeregner" som regner det ud for dig.
>
> Jeg kender ikke til noget sted på nettet hvor det står, desværre.

Uden at nævne navne, så var der jo en der kom med formlen her i gruppen
for ikke så længe siden
Ellers regner fatlow også ud i points - men det skal man nok heller ikke
sige for højt....
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Insideout

Dato : 19-01-04 22:31

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Uden at nævne navne, så var der jo en der kom med formlen her i gruppen
> for ikke så længe siden
> Ellers regner fatlow også ud i points - men det skal man nok heller ikke
> sige for højt....

Ja det var mig det gjorde det og det er den tråd Maria henviser til. Jeg er
sikker på at WW er helt klar over at formelen er kendt og at der udvikles
point udregnings produkter hele tiden bl.a. også til Palm computere.
Hvis det var sådan at WW kun eksisteret fordi de havde patent på formelen så
var de døde for længe siden.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.