IP Telefon ?
Fra : Mikael Hansen

Dato : 21-10-03 20:34

Er der nogen der har erfaring med IP telefoner, hvilken udbyder skal man
bruge osv. service ?
Har en 512 kb adsl skulle det ikke være godt nok til IP telefon, giver en
Router 3com nogen problemer ?
Skal man anskaffe sig sådan en boks man sætter på og bruger en alm. telefon
eller skal man købe en rigtig IP telefon ?

MVH Mikael

Fra : S

Dato : 22-10-03 01:08

Mikael Hansen skrev news:3f958a10$0$21505$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
> [...]
> bruge osv. service ?
> Har en 512 kb adsl skulle det ikke være godt nok til IP telefon, giver en

Du skal bare kunne sende med128, så når du har fire gange så meget giver din
linie ikke problemer. Jeg ved godt selskaberne mener det er fint nok med
slavemodems, men personligt synes jeg ikke det er acceptabelt (eneste
telefoni der virker med mindre er Skype pc2pc).

> Skal man anskaffe sig sådan en boks man sætter på og bruger en alm.
telefon
> eller skal man købe en rigtig IP telefon ?

Du kan "få" en gratis telefon med http://nikotel.com det er måske ikke en
hel dårlig start.

--
Det er gratis - http://gratis.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk

Fra : Martin Lillegaard

Dato : 27-10-03 23:34

Mikael Hansen <mikael.hansen@pc.dk> skrev:

> [...]
>Skal man anskaffe sig sådan en boks
>man sætter på og bruger en alm. telefon
>eller skal man købe en rigtig IP telefon ?

Sorry! Mikael men din IPtelefon ide' kan ikke rigtig lade sig
gøre med mindre at du har en VPN der understøter QoS til et firma
hvor du sidder som bruger på en PABX (telefon central)!

Grunden er at en alm. ADSL ikke er med QOS og derfor kan du ikke
være sikker på at talepakkerne kommer frem i den rigtige
rækkefølge og du vil blive hakket i stykker da der er meget trafik
over internettet! (Dette glæder hvis det er fra IP til PSTN klad!

Mvh. Lillegaard

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-10-03 21:04

"Martin Lillegaard" <m.lillegaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Grunden er at en alm. ADSL ikke er med QOS og derfor kan du ikke
> være sikker på at talepakkerne kommer frem i den rigtige

Rigtigt nok! Men har du prøvet i virkeligheden?? Du kunne jo blive
overrasket...

> og du vil blive hakket i stykker da der er meget trafik
> over internettet!

Godt nok ubehageligt det internet...

MVH
Kent Glerup

Fra : Mikael Hansen

Dato : 29-10-03 18:27

Det vil sige www.wanna-phone.com sælger noget der ikke virker?

MVH Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 19:13

Not True!
Jeg har siden marts måned brugte VoIP med tilhørende ægte US telefonnummer hvor
jeg kan ringe til enhver nummer i USA og Canada "gratis" (dvs...flat rate
$35/måned og alt US og Canada udegående og indkommende er inkluderet)
De fleste jeg taler med i USA/Canada kan ikke høre forsekllen og aner ikke jeg
er i danmark, og mine forældre tror jeg er i nabohuset når jeg ringer.
Jeg har blot en Cisco 186 sat til min router (LinkSys uden QOS) og har så købte
service hos en Amerikanske udbyder af VoIP.
Der er flere af slagsen. Vonage er nok den største med ca. 70.000 kunder og så
kommer Packet8, VoicePulse, iConnecthere,m.fl., og så for at gøre det HELT
(eller næsten) gratis, kan man melde sig til Jeff Pulver's FWD (Free World
Dialup - Jeff er en af forgangmændene indenfor VoIP) og snakke gratis til alle
andre medlemmer af FWD gratis. Du kan bruge en softphone (eks. X-Lite fra
XTen...gratis) eller en VoIP telefon (Grandstream..tror jeg er en af slagsen..ej
gratis) eller en Cisco-186 (de koster også) hvor du plugger bare en almindelig
telefon ind i bagen på den. FWD gi'r også mulighed for at få et gratis US
telefonnummer (indgående) i Washington State (Der omkring hvor ham B. Gates er fra.)

Faktiskt er det næsten samme pris for mig at løfte USA telefonen og ringe til et
nummer i danmark end at løfte min TDC forbundet telefon. $0.05 (ca. 31 øre) mod
de ca. 25 øre om dagen hos TDC. Jeg har prøvet et par gange for sjov, og dem jeg
snakkede med i danmark kunne ikke høre forskellen.

Jeg har TDC ADSL, 2048/512, men om et par dage er jeg i USA hvor jeg naturligvis
tager "telefonen" med og jeg får vist nok kun 128 eller 256 oppe. Der er mange
folk i USA der har det og VoIP virker fint for dem.

VoIP gruppe: comp.dcom.voice-over-ip
eller bedre, (IMO) http://www.dslreports.com/forum/voip

Links: (tror selv på at info'en om de sender udenfor USA er korrekt, men tager
alligevel forbehold)
http://www.vonage.com -- Den bedste men de sender ikke udenfor USA (der er
måder udenom)
http://www.packet8.net -- De sender gerne udenfor USA
http://www.voicepulse.com -- De sender ikke udefor USA (der er måder udenom)
http://iconnecthere.com -- De sender gerne udenfor USA
http://www.freeworldialup.com -- jeg bruger softphone her.

Jeg unskylder den sene reply til posten, men jeg er ikke ret tit i denne gruppe
idet jeg holder mig til Broadband Reports' forum om VoIP.

John