Solcypres
Fra : Bo Møller

Dato : 21-10-03 20:35

Hejsa

Jeg har nu forsøgt på et utal af planteskoler her i midtjylland at købe en
Nanna Gracelis, også kaldet grønkål på dansk., men det højeste jeg kan finde
er ca 40 cm.

Er der en af jer andre lykkelige haveejere, der har etr sådant træ lidt
større, der enten vil af med den eller en jag kan købe vil jeg blive glad!

Håber på at høre fra Jer - tak

Mange glade have havehilsner
Fra Bo Møller
bm@golfbutikken.dk

Fra : berbeck

Dato : 22-10-03 15:30

"Bo Møller" <bogolf@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fra Bo Møller
> bm@golfbutikken.dk
>

>Når man bruger betegnelsen "Nana" om en plante, betyder det lav eller
dværgform, derfor er de ikke større. Den alm. solcypres hedder Chamaecyparis
obtusa, bed din planteskole om at skaffe den hjem, så kan du få en større
plante.
Venlig hilsen Else.

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-03 22:59

Bo Møller <bogolf@post7.tele.dk> skrev:

> Jeg har nu forsøgt på et utal af planteskoler her i midtjylland at
> købe en Nanna Gracelis, også kaldet grønkål på dansk., men det
> højeste jeg kan finde er ca 40 cm.

Prøv http://www.jagro.dk/Pages/Planteskole/Planteliste.html

De bor ganske vist i Farum, men der er opgivet et telefonnummer.

--
Allan
http://html-faq.dk