Mares Isodry PCN tørdragt
Fra : Bimand

Dato : 21-10-03 19:04

Hej "Kan det virkelig passe" at der slet ikke er nogen der har kendskab til:
Mares Isodry PCN tørdragt

Kan den sammenlignes med Northern Divers CNX2-RI Dry Suit

Mvh. Peter

Fra : Jan Richardy

Dato : 21-10-03 21:06

"Bimand" <bimand@tele.mail.dk> wrote in message
> Hej "Kan det virkelig passe" at der slet ikke er nogen der har kendskab
til:
> Mares Isodry PCN tørdragt

Åbenbart.

> Kan den sammenlignes med Northern Divers CNX2-RI Dry Suit

Umiddelbart er mit indtryk, at Mares er en klasse under. Det er den
ihvertfald prismæssigt, da Northen Divers importør i DK vil have at
butikkerne nu skal tage 9000 kroner for CNX-2 (ifølge min lokale pusher).
Mares Isodry koster 5500 til sammenligning.

Men da jeg sammenlignede dem i butikken, bed jeg mærke i to ting. Mares
dragt er lidt tykkere og ser umiddelbart lidt mere hæmmende/klodset ud og
har desuden mange synlige syninger, mens Northen Divers ingen har af
sidstnævnte. Så vidt jeg kan forstå er det "jo færre syninger jo bedre".
Mares har desuden løs hætte mens Northen Diver har fast hætte. Hvad der er
bedst her er vel en smagssag.

Jeg er dog ikke i tvivl om, at hvis jeg havde pengene, ville jeg købe CNX-2.
Men siden jeg nok heller ikke slipper for at punge ud med en dragt til
kæresten, er prisen på Mares' dragt lidt mere "human". Derfor kunne det jo
være rart at høre fra folk, om den er værd at dykke i.

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : Henrik

Dato : 03-11-03 21:14

Hej.

Hvad med at kigge på Bare's ATR Light, den koster (udsalgspris 6.800) men
den kan oftest findes under denne pris. Feks. i
http://www.aquashoppen.dk/acatalog/Home_BARE_T_rdragter_62.html kan den fås
til 6.200,- det er så godt nok en trilam, men så er den med Tosro Recoil
(bælg) om livet. Den er ok, har selv dykket en del med den, den er med
frontzipper... Nå men chek det selv ud.

Hilsen Henrik