Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Telia Fritid - gratis om aftenen
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-10-03 17:20

Telia har netop lanceret et nyt abonnement, Telia Fritid - hvor
samtaler efter kl. 18 (og indtil kl. 08.00) og i weekenden er gratis
(hvis samtalens varighed er under 60 minutter [*1]).

Minutprisen i øvrige tidsrum er 23 øre/min., og abonnement er 149
kr./md.

Se evt. http://www.telia.dk/bvo/dk/sidtyp02.do?channelId=-8384

[*1] Taler man mere end 60 minutter, så tillægges 10 øre/min.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Nokia-telefoner op derhjemme!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-10-03 16:55

> [...]
>
>Se evt. http://www.telia.dk/bvo/dk/sidtyp02.do?channelId=-8384
>
>[*1] Taler man mere end 60 minutter, så tillægges 10 øre/min.

kan man så ikke bare ringe op til en person, snakke i fx 58 min, ligge
på og så ringe op igen?. Så varer ens opkald ikke over en time. Eller er
det helt så firkantet.
Flemming Jacobsen

Fra : TBC

Dato : 25-10-03 03:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> kan man så ikke bare ringe op til en person, snakke i fx 58 min, ligge
> på og så ringe op igen?. Så varer ens opkald ikke over en time. Eller er
> det helt så firkantet.

Det må man jo ifølge produkt betingelserne formode. Man satster nok på at
folk glemmer tiden når de knævrer intenst i *så* lang tid.

TBC

Fra : Morten

Dato : 29-10-03 00:22

> [...]
>
> kan man så ikke bare ringe op til en person, snakke i fx 58 min, ligge
> på og så ringe op igen?. Så varer ens opkald ikke over en time. Eller er

Det må man godt jo... og så har du en gratis time igen... et opkald må max.
varer 60 minutter, alt under det er gratis ...

Fra : Pongo

Dato : 29-10-03 01:48

Morten wrote:
> [...]
>
> Det må man godt jo... og så har du en gratis time igen... et opkald
> må max. varer 60 minutter, alt under det er gratis ...

Jeg vil gætte på at 60 min grænsen er lavet for at folk ikke skal
ligeglade med om de lægger røret på eller ej. Opkald til
internetudbydere kan jo hurtigt bliver meget lange. Helt gratis er det
ikke rigtigt. Abonnementet er jo 40,- kr dyrere, hvilket svarer til 5,33
timers taletid. Taler man mere end 5,33 timer per måned i aftentimerne,
begynder man at kunne sige at de efterfølgende samtaler er gratis.
/Klaus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 01:54

Pongo skrev:

>Jeg vil gætte på at 60 min grænsen er lavet for at folk ikke skal
>ligeglade med om de lægger røret på eller ej.

Læste også et sted om, at Telia havde nævnt de ikke ønskede folk
skulle bruge ordningen som en slags babyalarm.

>Opkald til internetudbydere kan jo hurtigt bliver meget lange.

Og er slet ikke inkluderet i ordningen (om de så har en oversigt over
alle danske udbyderes modempuljer ved jeg ikke).

>Helt gratis er det ikke rigtigt.

Det er der ikke meget der er.

>Abonnementet er jo 40,- kr dyrere, hvilket svarer til 5,33
>timers taletid. Taler man mere end 5,33 timer per måned i aftentimerne,
>begynder man at kunne sige at de efterfølgende samtaler er gratis.

Ja - man skal altid huske at regne på sådan noget. 5,33 timer kan
umiddelbart lyde som en del (det er en times tid hver dag), men man
kan jo fx huske at flytte sine opkald til om aftenen. Desuden skal det
bemærkes, at det allerede er fra kl. 18.00 det er gratis (hvor normal
aftentakst først starter 19.30).

Det korte af det lange er, at for nogle kan det betale sig, for andre
kan det ikke. Friheden (ved at det er gratis i perioder) kan også være
en rar ting, der er mange ting der skal tages med i sådanne
betragtninger.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : MICHAEL

Dato : 29-10-03 08:46

Jeg vil sige det sådan

40x12:52 = 9,23 kr om ugen

9,23:0,11=84 min eller 1 time og 24 min og ugen

Hvis man taler 1 time og 24 min fra kl. 18 på alle hverdage og alle
lørdage, søndage og øvrige helligdage, så er abonnementet tjent hjem.
Og så har jeg ikke regnet med opkaldsafgift på 25 øre, som også er
gratis. Og heller ikke regnet med en dagspris på ca. 22-23 øre min,
som det hedder hos de fleste mellem 18 og 19.30 samt det meste af
lørdagen.

Dette er i forhold til telia´s 109,- i abonnement. Set i forhold til
TDC´s standard på abonnement til 119,- giver det

30x12:52 = 6,92 kr. om ugen

6,92;0,125= 63 min eller 1 time og 3 minutter.

Altså Telia Fritid - gratis allerede kl. 18.00, hver lørdag, hver
søndag, hver påske,pinse,jul,nytår o.s.v..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-10-03 09:37

MICHAEL skrev:

>Jeg vil sige det sådan [snip - en masse præcise regnestykker, hvor der
>så er udeladt flere ting].

Det skal siges, at jeg slet ikke selv har regnet på det, jeg
kommenterede blot Klaus indlæg.

Jeg har ikke kigget voldsomt meget på dine regnestykker, men
gennemskuede dem ikke ved første (eller andet) øjekast. Desuden undrer
det mig, at du undlader nogle ting.

Selvfølgelig er det et hit, hvis det kan betale sig økonomisk, og der
er et cirkatal helt fint (altså et tal, der siger, hvor meget man skal
tale om aftenen, evt. flytte fra dag/eftermiddag til aften). Jeg vil
nu stadig mene, at friheden er en væsentlig faktur - akkurat på samme
måde som friheden ved at have IKKE-forbrugsafregnet internetadgang (fx
ADSL).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Sørensen

Dato : 26-10-03 06:47

> [*1] Taler man mere end 60 minutter, så tillægges 10 øre/min.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

For hele perioden eller kun for De overskydende minutter ?.

Sørensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-11-03 21:31

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> For hele perioden eller kun for De overskydende minutter ?.

"Telia Fritid natpris er gældende for samtaler op til 60 minutters varighed.
For samtaler med en varighed på over 60 minutter betales 0,10 kr./min. for
den del af samtalen, der ligger ud over de 60 minutter."

Klippet fra www.telia.dk
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk