Kørelys væk på Escort
Fra : Brian

Dato : 21-10-03 17:08

Hejsa

Kørelyset er forsvundet på den gamle Escort fra '89.
Der er hverken lys med tænding alene, eller motoren kørende. Hvis jeg
tilgengæld selv drejer lyskontakten i den position vor jeg kan tænde
fjernlys, virker det fint.
I den position slukker lyset tilmed sammen med tændingen... det er da vist
ikke helt efter bogen!

Er det bare relæet, jeg skal ud at grave efter ?

Jeg har et andet "problem" med det elektriske.
Der sidder et relæ et eller andet sted, i instrumentbordet.
Der sidder og klikker lystigt indimellem, især hvis vejen er ujævn. Der er
ingen lamper i instrumentbordet, der blinker i takt med relæet, lyset
slukker heller ikke.
Hvilke relæer sidder under instrumentbordet?

/Brian

Fra : A. K.

Dato : 21-10-03 17:49

> [...]
> fjernlys, virker det fint.
> I den position slukker lyset tilmed sammen med tændingen... det er da vist
Jo, sådan er det når der ikke er mont kørelys

> Er det bare relæet, jeg skal ud at grave efter ?
Måske, eller dårlig forbindelse i en strømtyv, hvis det er mont. med
sådanne,

> [...]
> slukker heller ikke.
> Hvilke relæer sidder under instrumentbordet?

Jeg mener ikke der sidder nogle relæer under instrumentbordet på den fra ny,
så det kan meget vel være kørelys der er placeret der og det der larmer, men
det betyder ikke relæet er defekt, men dårlig forbindelse i strømtyve.

Fra : Brian

Dato : 21-10-03 20:51

Hejsa

A. K. wrote:

> Jo, sådan er det når der ikke er mont kørelys

Okay... jeg ved bare at det ikke er sådan "normalt" på bilen.
Jeg har præsteret nogen gange, at rende fra den med lyset tændt.

> Måske, eller dårlig forbindelse i en strømtyv, hvis det er mont. med
> sådanne,

Jaa... hvis det har forbindelse med det andet relæ, skal det vel nærmest
være en dårlig forbindelse.

> [...]
> fra ny, så det kan meget vel være kørelys der er placeret der og det
> der larmer, men det betyder ikke relæet er defekt, men dårlig

Jep... jeg må have skidtet skilt ad.
Har ellers været derinde et par gange, men jeg har endnu ikke fundet det
relæ.

Jeg lagde mærke til her til aften, at lyset i instrumentbordet også er
røget... det hænger nok sammen på en eller anden måde.

/Brian