Gemme XML på database
Fra : Stefan Garde

Dato : 21-10-03 17:04

Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i
en Access Database ved hjælp af SQL.

Jeg har prøvet at kigge på nettet men har ik fundet noget resultat på dette
problem, andet end et kursus i hvordan man kan gøre (som jeg ik rigtigt kan
bruge til noget).

Jeg arbejder i Java, så vil være meget glad hvis nogle kunne give mig
kodeeksempel fra java, eller link.

Håber at få noget respons.

Vh.
Stefan

Fra : Soren Kuula

Dato : 22-10-03 21:16

"Stefan Garde" <stefangarde@hotmail.com> дÈëÓʼþ
> Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i
> en Access Database ved hjælp af SQL.

Skal filen bare gemmes rub og stub ? S? er det noget med at lave en tabel
med en s?jle af BLOB typen, og s? kan du kopiere alle dataene fra filen over
via den OutputStream du kan f? gennem en eller anden metode som JDBC
underst?tter BLOBs med.

Men det er nok ikke det du vil . . .

> Jeg har prøvet at kigge p?nettet men har ik fundet noget resultat p?dette
> problem, andet end et kursus i hvordan man kan gøre (som jeg ik rigtigt
kan
> bruge til noget).

Der skal nemlig noget mere end eet kursus til :) hvis du vil have en generel
l?sning.

Kort sagt :
- Find ud af hvad din XML repr?senterer. Der er sikkert nogle objekter fra
det virkelige liv, med nogen attributer og nogen forbindelser.
- Lav evt. en samling klasser til at modellere objekterne
- Lav et database schema som kan modellere disse objekter.
- Brug Xerces ell l til at parse XML'en og lav en objektgraf af dine klasser
(hvordan det - anden historie). Gem s? objektgrafen. ELLER generer sql on
the fly fra parseren, hvis muligt.
- Masser af kaffe, masser af af kasserede modeller og underlige bugz, og
masser af forbandelser af relationsdatabaser til ikke-relationelle data.

MVH
S?ren

Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 22-10-03 20:46

"Stefan Garde" <stefangarde@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i
> en Access Database ved hjælp af SQL.

Du kan bare gemme som ren tekst i databasen. Brug den XML-parser (SAX) der
er i java api-en når du skal behandle dataene.
Mvh Jesper