DFB er åbentbart ikke repræsentativ :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 11:26

Hvis man se på de indlæg der er i DFB er det tydeligt at dem der skriver
åbentbart ikke er repræsentative set i forhold til:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2076682/

Men måske de gemmer sig som det tavse flertal

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 11:30

Christian B. Andresen wrote:
> Hvis man se på de indlæg der er i DFB er det tydeligt at dem der
> skriver åbentbart ikke er repræsentative set i forhold til:

Men se lige hvem der har fået foretaget den undersøgelse.

> Men måske de gemmer sig som det tavse flertal

Jeg er skam ikke tavs, og jeg er 99% imod automatisk
kontrol når de som det er nu udelukkende bliver sat op
som pengemaskiner.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 11:33

John Sahl wrote:
:: Jeg er skam ikke tavs, og jeg er 99% imod automatisk
:: kontrol når de som det er nu udelukkende bliver sat op
:: som pengemaskiner.

Tjah, hvilket viste sig på tekst-tv forleden dag. 175 mio i statskassen
sidste år - alene fra automatisk kontrol. Jeg kan ikke nøjagtig hvor mange
100k man havde taget, men tallet var STORT. Konklusionen var også, at det
ingen effekt havde.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 11:35

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
> 100k man havde taget, men tallet var STORT. Konklusionen var også, at det

220.000 blev taget.

Fra : Thomas H.

Dato : 21-10-03 11:50

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 100k man havde taget, men tallet var STORT. Konklusionen var også, at det

220.000 mennesker og 175.000.000 kroner = en gennemsnitsbøde på 795,-,
hvilke vil sige, at de fleste der får bøder, sikkert ligger i den
ubetydelige del, hvor der køres 56-62 km/t, så den eneste grund til, at de
pludselig fanger så mange er, at de måler meget længere nede, end en
almindelig betjent kunne finde på at gøre! Det synes jeg ikke man kan kalde
en succes (eller sykse som jeg så en stave det forleden Tænk hvis man
lavede kameraovervågning ved fodgængerfelter, og gav fodgængere bøder, hvis
bare de havde en skosnude ude over kantstenen, mon så ikke også tallet ville
være alarmerende? 220.000 mennesker på et år, det er fandeme godt nok mange,
så mange at man nok burde begynde at tænke på, om der ikke var noget galt
med enten ordningen, eller fartgrænserne på de målte steder.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 14:15

Thomas H. wrote:
[...]

Jeg kan kun være enig - pengemaskine af karat.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 11:34

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Men se lige hvem der har fået foretaget den undersøgelse.

Jo, men hvem skulle ellers lave den, Foreningen til Fri Hastighed, DFB,
Danske Bilimportører, FDM ?????

> Jeg er skam ikke tavs, og jeg er 99% imod automatisk
> kontrol når de som det er nu udelukkende bliver sat op
> som pengemaskiner.

Nej notop, du er ikke tavs. Jeg mente jo at de tavse var tilhængerne.

Desuden er de ikke større pengemaskiner end bilisterne gør dem til.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 11:40

Christian B. Andresen wrote:
> Jo, men hvem skulle ellers lave den, Foreningen til Fri Hastighed,
> DFB, Danske Bilimportører, FDM ?????

Vi ved jo heller ikke hvor repræsentativ den er, for det
kommer helt klart an på hvilket forum undersøgelsen laves
i.

> Desuden er de ikke større pengemaskiner end bilisterne gør dem til.

Jeg kører efter forholdene, ikke skiltningen. So be it.
Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 11:42

> Vi ved jo heller ikke hvor repræsentativ den er, for det
> kommer helt klart an på hvilket forum undersøgelsen laves
> i.

Nej, men DFB er heller ikke repræsentativ.

> Jeg kører efter forholdene, ikke skiltningen. So be it.
> Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

Jeg har på 13 år fået 0, jeg kører også efter forholdene, dog betyder
overholdelse af fartgrænserne i bymæssig bebyggelse en del.

Selv om jeg er tilhænger af at køre efter forholdene, kan man vel godt være
tilhænger af ATK.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 11:46

Christian B. Andresen wrote:
> Nej, men DFB er heller ikke repræsentativ.

Nej netop

> Jeg har på 13 år fået 0, jeg kører også efter forholdene, dog betyder
> overholdelse af fartgrænserne i bymæssig bebyggelse en del.

Jeg overholder sædvanligvis fartgrænserne i bymæssig bebyggelse.

> Selv om jeg er tilhænger af at køre efter forholdene, kan man vel
> godt være tilhænger af ATK.

Jeg kan i al fald ikke så længe de kun er pengemaskiner, og
der er endnu ikke nogen der har kunnet overbevise mig om
at de ikke er det.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 11:48

John Sahl wrote:
::: Selv om jeg er tilhænger af at køre efter forholdene, kan man vel
::: godt være tilhænger af ATK.
::
:: Jeg kan i al fald ikke så længe de kun er pengemaskiner, og
:: der er endnu ikke nogen der har kunnet overbevise mig om
:: at de ikke er det.

Nej, og der blev NETOP pointeret, da det blev indført, at de ikke skulle
være pengemaskiner. Jeg tror at de eneste der blev overbevist om dét udsagn,
var politikerne -eller, nej, glem det, de gjorde sgu heller ikke....

M.v.h.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 11:54

Henrik B. wrote:
> [...]
> skulle være pengemaskiner. Jeg tror at de eneste der blev overbevist
> om dét udsagn, var politikerne -eller, nej, glem det, de gjorde sgu

Nemlig.

Fra : IN

Dato : 21-10-03 13:20

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:3f950ecd$0$9830

> Nej, og der blev NETOP pointeret, da det blev indført, at de ikke skulle
> være pengemaskiner.

Hvilket de heller ikke er!
Hvis nu der stod opstillet "rigtige" politimænd samme steder som ATK og de
brugte samme kriterer for at uddele bøder, ville det så også være
pengemaskiner?

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 14:16

IN wrote:
[...]

JA! Så længe det beviseligt ikke har en effekt, så ja, så er det
pengemaskiner..

M.v.h.

Fra : Bone

Dato : 21-10-03 14:50

> [...]
> :: være pengemaskiner?
>
> JA! Så længe det beviseligt ikke har en effekt, så ja, så er det

dvs. at for alle de lovovertrædelser (herunder straffeloven) der uddeles
bøder for, men ikke umiddelbart har en beviselig effekt er rene
pengemaskiner?
Den holdning tror jeg du er ret ene om at have.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 23:59

Bone wrote:
[...]

175 Mio taler vist for sig selv.

:: Den holdning tror jeg du er ret ene om at have.

Det tror jeg nu ikke.

M.v.h.

Fra : JBH

Dato : 21-10-03 21:31

> Hvilket de heller ikke er!
> Hvis nu der stod opstillet "rigtige" politimænd samme steder som ATK og de
> brugte samme kriterer for at uddele bøder, ville det så også være
> pengemaskiner?

NEJ.!!
For det at blive vinket ind til siden af en betjent og præsenteret for et
bødeforlæg, når overtrædelsen sker eller lige er sket, virker 100 gange
bedre end en kuvert med et girokort som dukker op flere dage efter
overtrædelsen har fundet sted. (Det er også flovt at blive holdt ind)

Det er sgu ligesom at skælde hunden ud for at have pisset på gulvet en uge i
forvejen...Det virker ikke.

I Øvrigt.

Hvorfor tror du det hjælper at dele bøder ud, når vi gang på gang skal tudes
ørene fulde af Magrethe Auken mfl. som siger at det IKKE hjælper at straffe
forbryderne. ?

Fra : IN

Dato : 21-10-03 13:18

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:bn32lj$jn8$> >
Selv om jeg er tilhænger af at køre efter forholdene, kan man vel

> Jeg kan i al fald ikke så længe de kun er pengemaskiner, og
> der er endnu ikke nogen der har kunnet overbevise mig om
> at de ikke er det.

Det er jo også svært at overbevise en som ikke vil overbevises.
Mener du da at alle bøder er skabt af pengemaskiner? Mener du ikke at lov
overtrædelse skal straffes?

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 14:48

IN wrote:
> Det er jo også svært at overbevise en som ikke vil overbevises.

Hvem siger jeg ikke vil overbevises? Så længe de opsætter
dem på steder som er åbenlyst latterlige så forsøger de jo
ikke en gang. Her kommer kun 3 eksempler på steder de
kun står for at fange så mange donationer til systemet som
muligt.

Tilkørselsramper til motorveje.
Strækninger lige hvor man kører ud af en by, på åben
lige vej.
Strækninger med pænt overblik, hvor hastighedsgrænsen
tydeligt er sat for lavt.

> Mener du da at alle bøder er skabt af pengemaskiner?

Nej, hvor har jeg skrevet det, men taler vi generelt om
ATK har jeg endnu tilgode at se dem brugt på en god og
forebyggende måde.

> Mener du ikke at lov overtrædelse skal straffes?

Jeg er ikke enig i alle love, så nej ikke i alle tilfælde.

Fra : DC

Dato : 22-10-03 11:04

Det er vel i bund og grund trafiksikkerhed det drejer sig om, og det er
derfor der er lavet nogle love på området, som vi alle burde følge, og hvis
vi ikke gør det er der en konsikvens. Der er massere af steder hvor folk
kører for stærkt, men hvor er det lige de står og måler? det er på de veje
hvor der er mindst fare ved at køre for stærkt, og hvor der er mange biler,
så er de nemlig sikker på gevinst hver gang. Så er det, at det begynder at
ligne en pengemaskine. Politiet burde i stedet for bruge kræfterne på at
måle der hvor det er farligst at køre for stærkt, f.eks ved skoler, veje med
dårlig oversigt og lign. Politiet kan jo ikke være alle steder men jeg ville
da hellere have at det var sikkert at sende de børn jeg ikke har i skole, og
så der ikke blev målt ved store indfalsveje. Jeg ved godt at der er blevet
målt ved nogle skoler ved skolestart, men hvad med reste af året?

Jeg er en af dem der er IMOD ATK fordi den bruges forkert, jeg ville ikke
have noget imod det hvis de bare ville tage nogle af dem der køre sindsygt
på mindre veje, for de er netop der at der kan ske farlige ulykker, og ikke
bare bulet metal. Det må vel være en vigtigere opgave for politiet at prøve
at minske risikoen for tab af meneskeliv eller invaliditet, istedet for bare
at få penge i kassen. Nogen skrev andensteds i tråden at der blev målt på
tilkørslerne til mortorvejene, hvor mange ulykker sker der på disse
tilkørsler? så vidt jeg ved ikke ret mange, jeg har aldrig set eller hørt om
nogle, er det virkelig nødvendigt?

Med venlig hilsen
Dennis Clausen

Fra : Thomas H.

Dato : 21-10-03 12:43

> Selv om jeg er tilhænger af at køre efter forholdene, kan man vel godt
være
> tilhænger af ATK.

De to ting, hænger da ellers på ingen måde sammen.
56 km/t er altså uforsvarligt på en smal sidegade, i København i
myldretiden, men også i et øde industrikvarter i provindsen om natten ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 12:49

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> 56 km/t er altså uforsvarligt på en smal sidegade, i København i
> myldretiden, men også i et øde industrikvarter i provindsen om natten ?

Rigtigt, men hvor mange ATK er det lige der er i et øde industrikvarter i
provindsen om natten ?

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-03 11:44

John Sahl wrote:

> Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

....lucky you...

....jeg har fået i hvert fald 4 (indtil jeg købte hus - så droslede jeg
ned)...

....men nu er det snart betalt...
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 11:48

Hans Paulin wrote:
> ...lucky you...

Det tror jeg du har ret i..

> ...jeg har fået i hvert fald 4 (indtil jeg købte hus - så droslede jeg
> ned)...

Til gengæld har kæresten lige fået en, i min bil

> ...men nu er det snart betalt...

*LOL*

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 11:48

Hans Paulin wrote:
:: ...jeg har fået i hvert fald 4 (indtil jeg købte hus - så droslede
:: jeg ned)...
::
:: ...men nu er det snart betalt...

De 4 el. huset?? )

M.v.h.

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-03 11:52

Henrik B. wrote:

> De 4 el. huset?? )

...."De 5 og hunden"...
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-03 12:33

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> ...lucky you...
>
> ...jeg har fået i hvert fald 4 (indtil jeg købte hus - så droslede jeg
> ned)...

Nu bor du da også tæt på en vej, hvor der køres som #¤&%()=(&%¤##
Hint: Hen til rundkørslen og så klampen i bund.............

> ...men nu er det snart betalt...

Tror snart der er brug for en investering i noget til en hæk

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-03 12:46

Uffe Bærentsen wrote:

> Nu bor du da også tæt på en vej, hvor der køres som #¤&%()=(&%¤##
> Hint: Hen til rundkørslen og så klampen i bund.............

ROFL

> Tror snart der er brug for en investering i noget til en hæk

....har svedet min klipper med hæk-motor af - og vil hellere købe
wienerbrød end wienerstige...
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-03 12:55

> ROFL

Det er sjældent, for ikke at sige aldrig, jeg har set fartgrænsen overholdt
tæt på den rundkørsel.
Kommer der forbi mindst 1 gang i måneden.

> ...har svedet min klipper med hæk-motor af - og vil hellere købe
> wienerbrød end wienerstige...

LOL

Jeg tror da også det smager bedre

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-10-03 13:27

Uffe Bærentsen wrote:

> Det er sjældent, for ikke at sige aldrig, jeg har set fartgrænsen
> overholdt tæt på den rundkørsel.

....det sker...

> Kommer der forbi mindst 1 gang i måneden.

....kommer der forbi mindst 2 gange om dagen...

--
Ppmmppmpm fpmmppppppmfmffmfm
mfpmffpmffmmmppppp

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-03 12:42

> Jeg kører efter forholdene, ikke skiltningen. So be it.
> Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

Nu rammes jeg jo nok af Nemesis, inden alt for længe.
Har ikke fået nogen fartbøde endnu.
Da mit daglige transportmiddel skal ikke følge fartgrænserne, så håber jeg
på at slippe.
Hint: Tog............
og nej, jeg er ikke lokofører, så der kan heller ikke udstedes nogen bøde på
den konto.
Hvordan er det forresten, er der rabat til studerende?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 12:48

Uffe Bærentsen wrote:
> Nu rammes jeg jo nok af Nemesis, inden alt for længe.
> Har ikke fået nogen fartbøde endnu.

Man behøver heller ikke at samle på dem.

> Hvordan er det forresten, er der rabat til studerende?

Jeg ved ikke om der er rabat til studerende længere, men
det var der da jeg fik min foreløbigt eneste fartbøde

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-10-03 13:09

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]

Hmm.. Så har jeg 12 års bødefri kørsel i vente ;) - Fedt nok!

> Hvordan er det forresten, er der rabat til studerende?

Både og. Der er rabat til folk med "særlig lav indkomst" (svjh i omegnen af
115.000kr/år), - dette uanset om de er studerende eller ej. Hverken
studerende eller andre, der har en højere indkomst end dette, kan derimod
ikke få rabat.

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : IN

Dato : 21-10-03 13:14

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:bn32b8$>

> Jeg kører efter forholdene, ikke skiltningen. So be it.

Er der andre love som du efter godtbefindende mener skal overtrædes?
Med den holdning kan du da ikke have noget imod, andre bryder en given
lovgivning som det nu passer dem, eller?

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 14:50

IN wrote:
> Er der andre love som du efter godtbefindende mener skal overtrædes?

Ja. Men færdselsloven er den mest oplagte.

> Med den holdning kan du da ikke have noget imod, andre bryder en given
> lovgivning som det nu passer dem, eller?

Har jeg påstået andet?

Men kom nu hellere tilbage til emnet, som var ATK og
ikke min lyst til at følge alle dumme danske love.

Fra : IN

Dato : 21-10-03 14:56

> Ja. Men færdselsloven er den mest oplagte.

Hvilke andre bryder du eller mener du er oplagt at bryde?

> Har jeg påstået andet?

Nej, og det ville også virke hyklerisk hvis du gjorde andet.

> Men kom nu hellere tilbage til emnet, som var ATK og
> ikke min lyst til at følge alle dumme danske love.

Emnet er om loven skal overholdes eller ej, uanset om man er enig i dem
eller ej.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 15:03

IN wrote:
> Hvilke andre bryder du eller mener du er oplagt at bryde?

Du forstod ikke det med at hoppe tilbage til emnet ret godt.

> Emnet er om loven skal overholdes eller ej, uanset om man er enig i
> dem eller ej.

Næh, emnet var ATK og dets berettigelse/ om det er en
pengemaskine.

Bortset fra det så hører den debat slet ikke til her i gruppen.

Fra : ST

Dato : 21-10-03 16:30

> Du forstod ikke det med at hoppe tilbage til emnet ret godt.

Hvorfor skulle jeg da også det?

Fra : Peter Weis

Dato : 21-10-03 13:57

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> Jeg kører efter forholdene, ikke skiltningen. So be it.

Skiltningen er en del af forholdene. Ved at se bort fra dem og de
generelle fartgrænser, sorterer du i forholdene efter dine egne
kriterier.

Men jeg er nu ikke stort bedre selv ...

> Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

.... og alligevel har jeg ikke fået en eneste fartbøde i de næsten 27
år jeg har haft forudsætningen for det.

mvh
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 14:51

Peter Weis wrote:
> Skiltningen er en del af forholdene. Ved at se bort fra dem og de
> generelle fartgrænser, sorterer du i forholdene efter dine egne
> kriterier.

Selvfølgelig.

> Men jeg er nu ikke stort bedre selv ...

Bedre eller dårligere. Ud fra hvis kriterier?

> ... og alligevel har jeg ikke fået en eneste fartbøde i de næsten 27
> år jeg har haft forudsætningen for det.

Kører du i et område med ATK?

Fra : Peter Weis

Dato : 21-10-03 15:15

> Selvfølgelig.

Det svarer lidt til cyklister som kører uden lygte i mørke ... de ser
jo selv tilstrækkeligt godt (især i bymæssig bebyggelse).

> Bedre eller dårligere. Ud fra hvis kriterier?

Jeg synes det principielt er forkert at sætte sig over loven.
Når jeg gør det mht fart, så påtager jeg mig samtidigt en forpligtelse
til ikke at bande over de bilister der overholder loven, (næsten)
uanset hvor irriterende de er.

> Kører du i et område med ATK?

Aner det ikke (Allerød - Værløse - Farum, motorvej til Herfølge,
Frederiksberg, Amager) ... men jeg har et godt blik for mærkeligt
parkerede biler.

mvh
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 17:43

Peter Weis wrote:
> Det svarer lidt til cyklister som kører uden lygte i mørke ... de ser
> jo selv tilstrækkeligt godt (især i bymæssig bebyggelse).

Nej, det svarer det slet ikke til. For i de forhold jeg kører
efter er der ogå taget hensyn til de øvrige trafikanter, bløde
såvel som hårde. Alt andet ville da være taktisk dårligt, da
det giver buler.

> Jeg synes det principielt er forkert at sætte sig over loven.

Det er det da principielt også. Jeg tror bare ikke der findes
ret mange mennesker der ikke gør det i visse situationer.

> Når jeg gør det mht fart, så påtager jeg mig samtidigt en forpligtelse
> til ikke at bande over de bilister der overholder loven, (næsten)
> uanset hvor irriterende de er.

Klart.

> Aner det ikke (Allerød - Værløse - Farum, motorvej til Herfølge,
> Frederiksberg, Amager) ... men jeg har et godt blik for mærkeligt
> parkerede biler.

Lyder som områder der rammes af galskaben

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 22-10-03 00:28

On Tue, 21 Oct 2003 12:40:14 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg har på 17 år kun fået en fartbøde.

Øv, du er da et svin. Jeg har på små 4 år fået 3 fartbøder.´

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : John Sahl

Dato : 22-10-03 00:56

Daniel Stjernholm wrote:
> Øv, du er da et svin. Jeg har på små 4 år fået 3 fartbøder.´

Du fylder også mere på vejen end jeg.. Men jeg var slet
ikke klar over at i havde politi helt ude i Fjerritslev ,-)

Fra : IN

Dato : 21-10-03 13:11

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:bn31no$j23>
> Jeg er skam ikke tavs, og jeg er 99% imod automatisk
> kontrol når de som det er nu udelukkende bliver sat op
> som pengemaskiner.

Forklar lige hvorfor de er pengemaskiner?

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-03 14:18

IN wrote:
[...]

Det er jo sådan set forklaret: 220.000 "taget", som sammenlagt har betalt
175 mio. til statskassen, uden at det på nogen måde har gavnet - andet end
statskassen.

M.v.h.

Fra : IN

Dato : 21-10-03 14:52

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:3f953201$0$9822>
> [...]
> 175 mio. til statskassen, uden at det på nogen måde har gavnet - andet end

Øh, de har jo alle begået lovbrud!
Så på den måde er de ikke pengemaskiner, du går vel for at loven skal
overholdes og lovovertrædelser skal straffes?
Alt andet er jo ren anarki og bananrepublik.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 14:59

IN wrote:
> Så på den måde er de ikke pengemaskiner, du går vel for at loven skal
> overholdes og lovovertrædelser skal straffes?

Loven om ATK er en ren pengemaskine, intet andet.

Fra : ST

Dato : 21-10-03 16:16

> Loven om ATK er en ren pengemaskine, intet andet.

LOL, flot argumentation.
Loven om ATK, er ingen pengemaskine, men derimod en effektiv måde at fange
og straffe lovovertrædere.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 16:20

ST wrote:
> LOL, flot argumentation.

Ja, den inspirerede da tydeligvis dig til at argumentere
dygtigt for dit udsagn.

> Loven om ATK, er ingen pengemaskine, men derimod en effektiv måde at
> fange og straffe lovovertrædere.

Bravo.

Fra : ST

Dato : 21-10-03 16:30

> Ja, den inspirerede da tydeligvis dig til at argumentere
> dygtigt for dit udsagn.

Læs lige de andre indlæg.-

> Bravo.

Ja, så enkelt kan det gøres.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-10-03 17:32

"ST" <nospam@no.com> wrote in message

> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> LOL, flot argumentation.
> Loven om ATK, er ingen pengemaskine, men derimod en effektiv måde at
fange
> og straffe lovovertrædere.

Du ser slet noget problem med at al opmærksomheden er dirigeret hen imod
fartovertrædelser og der er ingen (i forhold til) opmærksomhed på alt
mulig andet i trafikken? Jeg anser ikke ATK som en effektiv måde at
fange og straffe lovovertrædere på pga af den meget ensidige
opmærksomhed den giver. Problemet er her at alle de personer som ikke
tør køre efter forholdne og som begår alle mulige andre fejl går fri og
tror de ingen fejl laver. Deres fejl er ellers af en meget mere alvorlig
art end en ufarlig overskridelse af fartgrænsen (såfremt det gøres efter
forholdene).

Jeg har meget lidt respekt overfor politiet når jeg opdager fartkontrol
et sikkert sted. Denne respekt vil jeg huske hvis jeg en dag stod og
vaklede mellem og hjælpe politiet eller ej (afhængig af problemet, de
repræsenterer jo alm. personer, men jeg er nød til at vise min
utilfredshed på een eller anden måde). Jeg ved godt at min mistillid bør
rettes mod politikerne, men dem har jeg prøvet at råbe op. De vælger med
vilje et fejllæse statistikker og lader sig forblænde af penge (og så er
de for ivrige for at høre sig selv i tv men det er en anden sag).

mvh Bernhard

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-03 00:03

ST wrote:
:: LOL, flot argumentation.
:: Loven om ATK, er ingen pengemaskine, men derimod en effektiv måde at
:: fange og straffe lovovertrædere.

Dig og IN, er åbenbart til øje-for-øje straf. Altså, begår du lovbrud skal
du straffes, fordi DU har begået lovbrud. Jeg mener derimod straffe skal
virke præventivt også, således at andre frastår at begå det samme lovbrud.
Hvordan synes du ATK klarer det??

M.v.h.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 14:56

IN wrote:
> [...]

Strækninger lige hvor man kører ud af en by, på åben
lige vej.
Strækninger med pænt overblik, hvor hastighedsgrænsen

Og man kunne sagtens blive ved. Det er ikke steder som
er højrisikosteder og det er højrisikostederne som kunne
have ATK hvis det overhovedet skal have nogen som helst
form for minimal berettigelse.

Fra : ST

Dato : 21-10-03 16:29

> Her kommer kun 3 eksempler på steder de kun står for
> at fange så mange donationer til systemet som muligt.

Doh, mon ikke det er fordi, der er mange der bryder loven netop der!
Det er jo netop et af deres formål, at effektivt kunne fange som mange
fartsyndere som muligt, samt sikre at lovovertrædelser bliver straffet.
Det er trods noget som må være i alles interesse.

> Og man kunne sagtens blive ved.

SÅ skyd løs.

>Det er ikke steder som
> er højrisikosteder

Det er da fløjtende ligegyldigt, formålet er at fange dem der bryder loven,
uanset om det er et høj eller lille risikosted.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 16:36

ST wrote:
> Doh, mon ikke det er fordi, der er mange der bryder loven netop der!

Det betyder jo ikke noget hvis det ikke er farligt.

> Det er jo netop et af deres formål, at effektivt kunne fange som mange
> fartsyndere som muligt, samt sikre at lovovertrædelser bliver
> straffet.

Ikke alle love er lige smarte, så nej. Lige denne her er
udelukkende en måde at køre penge i kassen på.

> Det er trods noget som må være i alles interesse.

Ikke i min.

> SÅ skyd løs.

Gider ikke.

> Det er da fløjtende ligegyldigt, formålet er at fange dem der bryder
> loven, uanset om det er et høj eller lille risikosted.

Du har stadig misforstået. Det er for at køre så mange penge
ind som muligt, ikke for at fange dem der bryder loven.

Og det med at bryde loven er ikke i sig selv en dårlig ide.
Det er mere resultatet af et eventuelt lovbrud der er interessant.

FUT dk.politik.trafik

Og EOD her fra.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-03 00:05

ST wrote:
[...]

Jeg tror at du skal læse lovteksten omkring ATK, for der er da i hvertfald
noget du har fået helt galt i halsen.

M.v.h.

Fra : JBH

Dato : 22-10-03 16:50

> Forklar lige hvorfor de er pengemaskiner?

Fordi det har cirka samme effekt som hvis du skælder hunden ud for at have
pisset på gulvet en uge i forvejen....

Det blive vinket ind til siden af en betjent og præsenteret for et
bødeforlæg, når overtrædelsen sker eller lige er sket, virker 100 gange
bedre end en kuvert med et girokort som dukker op flere dage efter
overtrædelsen har fundet sted. (Det er også flovt at blive holdt ind)

Der hvor målingerne sker, er ofte også helt hen i vejret, i alt fald
trafiksikkerhedsmessigt, men det skæpper godt i bødekassen

Fra : Chr. L.

Dato : 21-10-03 17:49

> [...]
>
> Jeg er skam ikke tavs, og jeg er 99% imod automatisk
> kontrol når de som det er nu udelukkende bliver sat op

Dem som er pengemaskinen er jo i princippet dem som kører for hurtigt. Altså
findes der mennesker som VED at der står nogle og måler farten på vejen, og
tager dem som kører for hurtigt....alligevel vælger de mere eller mindre
bevidst at køre for stærkt,-det er da næsten dummere end dem som giver penge
til pyramidespil.... .

Personligt er det da mere flovt at få en bøde i hastiged da man viser hvor
dum man har været ide man havde ALLE forusætninger for netop ikke at få den,
oven ikøbet på en ret let måde (man skal bare lettet på speederen)

Chr.

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 17:58

Chr. L. wrote:
> [...]
> hurtigt....alligevel vælger de mere eller mindre bevidst at køre for
> stærkt,-det er da næsten dummere end dem som giver penge til

Du rammer lidt ved siden af for det er ATK der opponeres
imod, ikke fartmålinger generelt.

> [...]
> hvor dum man har været ide man havde ALLE forusætninger for netop
> ikke at få den, oven ikøbet på en ret let måde (man skal bare lettet

Der er skam ikke noget flovt i at få en fartbøde, det er en
kalkuleret risiko, intet andet.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 17:41

> Men se lige hvem der har fået foretaget den undersøgelse.

Ja, deres åndelige leder Rene LaCour Sell har tilsyneladende kun et mål i
livet: Udryd billisterne.
Han er ihvertilfælde temmelig ensporet når man hører ham tale i fjernsyn
eller radio.

Det er lidt rystende at en man i rådet for større færdselssikkerhed er
totalt handlings lammet, og kun fokusere på at farten dræber.
De skulle hellere tage fat i den danske trafikkultur, og kører nogle mere
nuanceret kampagner end de sædvanlige "farten dræber" kampagner som stort
set ingen virkning har.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 23-10-03 14:12

Claus Petersen wrote:
[...]

Var netop mine ord, i et nyligt brev til dem.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-10-03 11:50

On Tue, 21 Oct 2003 12:26:19 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hvis man se på de indlæg der er i DFB er det tydeligt at dem der skriver
>åbentbart ikke er repræsentative set i forhold til:
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2076682/
>Men måske de gemmer sig som det tavse flertal

Det er i BYEN, folk er enige i, at aut. overvågning KAN være en
metode!

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-03 12:48

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Det er i BYEN, folk er enige i, at aut. overvågning KAN være en
> metode!

Ja, og hvis man ser på Thomas H.s indlæg er mange af de 220.000 syndere
sikkert taget i byen. Desuden er langt de fleste steder hvor ATK opholder
sig i bymæssig bebyggelse.

Så min holdninger stadig at de er placeret der hvor de skal, og de gør gavn.
Det er bilisterne selv der gør dem til pengemaskiner.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-10-03 13:26

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> Så min holdninger stadig at de er placeret der hvor de skal, og de gør
gavn.
> Det er bilisterne selv der gør dem til pengemaskiner.

Nu er det bare lige det om det er smartest at sidde og glo på sit
speedometer inde i byen for at være sikker på at man ikke kommer op på 55-58
km/t, eller om det er smartest at holde øje med fodgængere/cyklister og
andre biler mens man kører 55-58km/t?

Set fra den synsvinkel er de absolut intet andet end pengemaskiner. Jeg vil
ihvertifald heller holde øje med trafikken end mit speedometer,
<ironi>heldigvis har jeg da kunnet foretage en del hårde opbremsninger inde
i byen med ingen overblik over trafikken samtidigt, fordi jeg nåede at se at
jeg var oppe på 55-58 km/t før et kryds med ATK.</ironi>

Sikkerhed min bare r..

Mvh
Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 17:59

Mogens Knudsen wrote:
> Det er i BYEN, folk er enige i, at aut. overvågning KAN være en
> metode!

Hvor læser du det henne? (Ikke at jeg ikke tror dig, men vil
gerne læse mere om det)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-10-03 19:13

On Tue, 21 Oct 2003 18:59:06 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Hvor læser du det henne?

Dét har jeg søgt på Rådets side uden at finde dokumentation for min
påstand. Der står en masse relaterende til hastigheder i byerne, og
det er faktidsk "det niveau/fartforskel", man hele tiden taler om.
Ikke motorvejsfart!

Imidlertid hørte jeg om en lignende undersøgelse i TV, og dér lagde
man netop vægt på, at det var kontrollen i byerne, folk var "enige" i
KUNNE være en god idé. Der er ingen, som er enige i, at aut. kontrol
på motorvejen er en god idé. Selvfølgelig ikke - det er fuldstændigt
tåbeligt, at man skal liste omkring med <130 km/t

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 21-10-03 19:20

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> påstand. Der står en masse relaterende til hastigheder i byerne, og
> det er faktidsk "det niveau/fartforskel", man hele tiden taler om.

Ok..

> [...]
> på motorvejen er en god idé. Selvfølgelig ikke - det er fuldstændigt
> tåbeligt, at man skal liste omkring med <130 km/t

Tak for uddybelsen og jeg kan kun være enig med dig.

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 15:30

> Hvis man se på de indlæg der er i DFB er det tydeligt at dem der skriver
> åbentbart ikke er repræsentative set i forhold til:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2076682/
>
> Men måske de gemmer sig som det tavse flertal

....og hvilken undersøgelse er der tale om?
HVEM har deltaget i undersøgelsen og hvor mange. Hvad er de blevet spurgt om
sådan helt precist?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter Sørensen

Dato : 21-10-03 21:38

In article <3f9542d4$0$94862$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> ...og hvilken undersøgelse er der tale om?
> HVEM har deltaget i undersøgelsen og hvor mange. Hvad er de blevet spurgt om
> sådan helt precist?

Jeg har fundet svarene, sådan "helt præcis"

Deltagere i undersøgelsen:
Buspassagere i indre København, alle med månedskort.

Antal:
3 kvinder, 1 mand. (sidstnævnt havde kørekort)

Spørgsmålet var:
"Syntes du ikke også at det er en god idé at indføre mere fartkontrol,
så vi kan få nogle penge fra de rige kapitalistsvin der kører i kæmpe
store forurenende biler, og at vi så giver pengene som tilskud til
offenligt transport?"
(set kryds)
[] Helt sikkert rigtig meget enig
[] Helt sikket meget enig
[] Meget enig
[] Enig
[] Ikke imode
[] Måske ikke helt enig

.... det kan forøvrigt oplyses at ham der svarede forkert, havde sin bil
på værkstedet og han havde lånt kones månedeskort.

Have phun...

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

En bilist skal være særlig opmærksom på den bil,
der kører bag den bil, der kører foran...

Fra : JBH

Dato : 22-10-03 16:51

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-03 14:44

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> ...og hvilken undersøgelse er der tale om?

Det virker til at det er en ret gennemført undersøgelse:

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=75879

> HVEM har deltaget i undersøgelsen og hvor mange. Hvad er de blevet spurgt
om
> sådan helt precist?

Telefonundersøgelse, 1004 deltagere.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 23-10-03 16:00

> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Det virker til at det er en ret gennemført undersøgelse:

> [...]

Nogle informationer jeg synes er interessante:

1224 deltagere, 220 smidt væk da de enten ikke kørte bil ret meget
(eller havde kørekort) eller ikke havde bemærket den automatisk
trafikkontrol. Den sidste gruppe kan da egentlig godt have en mening om
sagen, men de måtte ikke høres (det drejer sig dog kun om 25 personer).

Og trafikkontrol skal læses som hastighedskontrol der er det ord som
blev brugt i de interviews.

Formålet er at undersøge kampagnen med automatisk hastighedskontrol ved
skoleveje. Dette giver naturligvis et bias (en skævvridning) af
undersøgelsen og jeg tillæger dermed undersøgelsen en betydelig mindre
værdi. Problemet er at de interviewede bliver spurgt til kampagnen og
dernæst hvad de synes om automatisk hastighedskontrol på danske veje.
Hvis dette ikke er en dårlig undersøgelse, så ved jeg godt nok ikke hvad
er.

Der er ikke så mange 18-19 og 60-70 årige i undersøgelsen, men hvis det
modsvarer aldersfordelingen på vejene så er det nok ok.

Anyways, et biased interview fortæller ikke sandheden. Så jeg vælger
ikke at lave flere kommentarer lige nu.

mvh Bernhard

Fra : Chr. L.

Dato : 21-10-03 17:43

> [...]
> åbentbart ikke er repræsentative set i forhold til:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2076682/
>
> Men måske de gemmer sig som det tavse flertal

egentligt syntes jeg fartkontrol er en glimrende ide!,-jeg vil da gerne
indrømme om jeg kører stærkere eller langsommere egentligt har minimal
betyding for de ting jeg skal nå,-altså er det for mit vedkommende ikke
fordi jeg skal hurtigere frem,-men mere et udtryk for at jeg vil kører
hurtigt,-og det er er jeg i princippet indstillet på at få en bøde
for,-dybest set er det ret ulogisk at køre for stærkt.

om det så burde være en straf man betaler sig fra, er jo lidt plat, man
skulle have kørselsforbud et par uger oven i hatten , og hvis man kørte i
forbudstiden så vankede der en kæmpe bøde (5000-10000 kr klassen).

Chr.