Isolering af udhus
Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 21-10-03 07:54

I et gl. indlæg stod der: On Fri, 13 Jun 2003 09:08:02
> Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?
> For at holde det frostfrit til opbevaring af f.eks maling, planter osv.
>Det bliver jo ikke frostfrit af at være isoleret, hvis det ikke bliver
>opvarmet...

joda. hvis det ellers er udført korekt.

Spørgsmålet er så hvordan udfører man det korrekt?

Jeg skal bygge carport udhus i forbindelse med nybyggeri, og kan lige så
godt lave det korrekt fra starten af. Behovet er 1½ eller dobbelt carport +
15-20 m2 udhus, som skal bruges til haveredskaber, værktøj, cykler + en
fryser. Og hvis det kan holdes frostfrit, også til vinteropbevaring af
planter...

Jeg regner med noget i retning af -
Gulv: Fliser, SF-sten el. lign.
Bør jeg isolere under??
Med hvad??
Sokkel?
Er det en fordel med fuld sokkel?
Eller er det nok at bygge skelletet op på 100x100 mm
stolpe sat på stolpesko, og så lukke af til jorden med
eternitplade el.lign?
Vægge: trykimprægneret træ "2-på-1"
Hvor meget bør jeg isolere?
Hvordan med vindpap/dampspærre?
Tag ca. 25° hældning med betontegl
Isolation?
Evt. supplerende varmekilde??

Mange spørgsmål håber der er nogen der har et bud på et eller flere
punkter.

/Tommy

Fra : //zigge

Dato : 21-10-03 15:53

"Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

Lav en ísoleringsberegning, du siger at der skal stå en fryser i udhuset.
Tag udgangspunkt i hvor meget varme den laver og beregn isolering af huset
til en temperatur på f.eks fem plusgrader, ved -5 grader ude. Hvis
temperaturen så falder uder fem graders frost ude, kan en lille el-radiator
nemt holde rummet opvarmet til fem grader.

Mvh
//zigge

Fra : Exit

Dato : 22-10-03 15:55

NUL Dampspærre
Der vil dannes kondens og træet vil rådne (jeg taler af erfaring)