Laveste driftomkostninger?
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 20:38

Hvilken bil (model, årgang o.s.v.) kan give mig de absolut laveste
omkostninger målt pr. km?

Det skal være incl. afskrivning, reservedele, brændstof, forsikring o.s.v.,
enten ny eller brugt.
Jeg tænker på at beholde bilen i 5 år.
Kørselsbehov årligt ca 10.000 km.

Har du et bud?

mvh Ole

Fra : Ted

Dato : 20-10-03 21:04

Hvilken bil (model, årgang o.s.v.) kan give mig de absolut laveste
omkostninger målt pr. km?
----------------------
Mener at T.Yaris td, var en af de bedste kandidater til ovennævnte.

Teddy

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-10-03 21:27

Hej!

Var det ikke Daewoo Matiz der vandt den test ?? Den koster omkring 110.000 i
billigste model.

-Thomas

EN

Fra : slet 3EG9W

Dato : 21-10-03 10:28

Thomas Jensen <thomas@kauf.dk> skrev:
>Hej!
>
>Var det ikke Daewoo Matiz der vandt
>den test ?? Den koster omkring 110.000 i
>billigste model.
>
>-Thomas

Det er da vist temmeligt uoverskueligt at komme med et bud på,
ikke mindst nå brugte biler også skal drages ind i beregningerne.

Den som Matiz "vandt" var den billigste blandt de 20 mest solgte
modeller, så der kan jo sagtens være nogle som er billigere end
det totalt set.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 15:46

> [...]
> omkostninger målt pr. km?
>
> Det skal være incl. afskrivning, reservedele, brændstof, forsikring

En gammel l*rtespand som lige er synet og har 2 år før den skal synes igen.
Fås til en 5-10.000 Kr. Hvis du skal afskrive en bil der koster over 100.000
Kr så bliver det MEGET dyrere end en gammel spand.
Ovenstående giver så ikke lige 5 år, men til gengæld billig bil.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter Sørensen

Dato : 21-10-03 22:10

In article <3f95469f$0$94877$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> [...]
> Kr så bliver det MEGET dyrere end en gammel spand.
> Ovenstående giver så ikke lige 5 år, men til gengæld billig bil.

Enig - og dog.
Værditabet på en ny bil er langt mere end de 5-10kkr man kan tabe på en
lortespand, MEN, man skal nok også være ret hård med "stop-loss" på
lortespanden -> begynder den at koste penge i reperationer efter et
halvt år, så skal den væk og en ny (bedre) lortespand skaffes. Det kan
blive dyrt hvis man ikke har evnerne til at finde den rigtige "gode
brugte bil."

Derudover kan man jo også spare på forsikringen, en bil til 5-10kkr har
man nok ikke kasko på (specielt godt for unge).

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Robert

Dato : 21-10-03 16:08

der var lige en test af de 20 mest solgte biler...
der vandt Hyundai Getz, med 2,43 kr. pr km, over Toyota Yaris med 2.45 kr.
pr. km, og Skoda Fabia med 2,48 kr. pr. km...
se hele testen her
http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/news/PageAnalysisArticle.po?ANA
LYSISID=171

-- hilsen Robert
The site about lymphangiomatosis and Gorham's Disease
www.gorhams.dk

Fra : Kisser

Dato : 22-10-03 00:07

Ole Kristiansen wrote:
> [...]
> omkostninger målt pr. km?
>
> Det skal være incl. afskrivning, reservedele, brændstof, forsikring o.s.v.,

Hej Ole,

Gå efter en pæn og velholdt 8-12 år gammel bilmodel, der - så vidt
muligt - er fri for typiske fejl.
Jeg ville vælge Corolla, men det er jo en smagssag.

Er du medlem af FDM, så kan du se typiske fejl hér ...
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/brugtbilbog2002.asp?mLVL1=2&mID=931

Glemt alt om ny bil. Nye biler har mange fortrin ift gamle, men
totaløkonomi er ikke en af dem.

- God jagt

mvh
/Kisser