Hjelm problemer
Fra : Gert

Dato : 11-04-01 17:21

Hej alle i NG'en

Jeg har problemer med at skille min Arai RX-7XX hjelm af !!

Problemet er at jeg ikke kan få de lakerede dæksler af, det er dem som
skjuler låsemekanismen til visiret.

Så vidt jeg husker brugte forhandleren en kuglepen som han pressede ind i
den røde tingest, man kan se når man tager visiret af og kigger ind, men det
virker ikke når jeg gør det.

Er der nogen derude der har et godt råd????

Mange gode påskehilsner fra mig -måske ses vi derude CBR 1000'ern blev
klar igår

Gert

Gug-mc

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 11-04-01 17:42

Hej Gert din gamle fætter,

Ja dig og hjelme er som leverpostej og remoulade ,,,,,,, det er ok hver for
sig men dur' ikke sammen.

Godt så , På min RX7-XX sidder der sådan to små råde låse dimser der holder
de lakerede dæksler. Disse skal blot udvides så kan dækslet tages af , men
vær forsigtig de holder ikke til en hel masse , og et nyt koster en hel
fortand.

Hvorfor skal du have dem af ? Ikke for at få visiret af vel .... For det er
slet ikke nødvendigt. Visiret kan blot hives af ("ovenud af hjelmen") hvis
do' forstår. Det virker en anelse voldsomt at afmontere, men når man lige
har taget så er det Leth'

Du kan jo ringe hvis du skal ha' en demo

Onkel Jan

Gug Mc Der har haft sin grønne havelåge ude længe.

Fra : Morten Juel

Dato : 11-04-01 17:44

> Ja dig og hjelme er som leverpostej og remoulade ,,,,,,, det er ok hver
for
> sig men dur' ikke sammen.
Hvad er der nu galt i det sammen ??
Det åd jeg da som lille

Mvh
Morten

Fra : Frasier

Dato : 11-04-01 17:49

"Gert" <an-ge@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen derude der har et godt råd????
>
> Mange gode påskehilsner fra mig -måske ses vi derude CBR 1000'ern blev

Hmm...underligt, da jeg købte en hjelm af samme slags fik jeg at vide at man
IKKE måtte fjerne de der dæksler du snakker om! så kunne man nemlig risikere
at knække noget, og derefter ville dækslet "hænge" løst. Som du jo nok kan
læse har jeg så ikke haft dem af'e, men har dog heller ikke haft behov for
det! Hvorfor skal du have dem af?

Frasier

Fra : TA

Dato : 11-04-01 19:30

Gert wrote in message ...

> [...]
det
>virker ikke når jeg gør det.
>
>Er der nogen derude der har et godt råd????

Du kan jo prøve følgende fremgangsmåde:

Start med at åbne visiret og klem dækslet fast ind mod hjelmen. Tryk dernæst
den røde låsepal ca 3 mm ind/tilbage med f.eks. en fladkærvet skruetrækker
(6 - 8 mm bred). Når palen er trykket tilbage lirkes dækslet _forsigtigt_ af
hjelmen.

Obs. Når låsepalen trykkes tilbage mindskes spalten/rillen deri, hvorfor
spidse genstande er uegnede.

Inden dækslet monteres igen er det en god idet at rense snavs og fluer væk
og smøre låsepalen med silikone eller et strøg silikonefedt f.eks.
"SuperLube". Det letter adskillelse en anden gang.

Håber det hjælper.

TA (Arai FV/FV-R)