S: Blue Point tørhandsker
Fra : Nicholas

Dato : 20-10-03 14:36

Hej

Nye Bluepoint tør handsker til slag.

Jeg har dykket med handskerne 2 gange, men må sande at det ikke lige er mig.

Kan monteres på dragten uden brug af lim...

Butiksprisen i DK er omkring kr. 1000,00

Sælges for kr. 600,00

Handskerne er pt. i Helsingør.

Nick

Fra : Henning

Dato : 21-10-03 10:01

On Mon, 20 Oct 2003 15:35:56 +0200, "Nicholas" <nvr@scttransport.dk>
wrote:

>Hej
>
>Nye Bluepoint tør handsker til slag.
>
>Jeg har dykket med handskerne 2 gange, men må sande at det ikke lige er mig.
>
>Kan monteres på dragten uden brug af lim...

Hvilken størrelse? Hvordan fungerer det - det eneste jeg lige kunne
finde var http://www.scubamarket.com/eng/musc0006.php, men der står
ikke beskrevet hvordan...

Fra : palle villesen

Dato : 21-10-03 10:16

Henning wrote:

> Hvilken størrelse? Hvordan fungerer det - det eneste jeg lige kunne
> finde var http://www.scubamarket.com/eng/musc0006.php, men der står
> ikke beskrevet hvordan...

Det er en hård plastring man sætter indeni ærmet, handskend udenpå ærmet
og så en o-ring (stor) der klemme handsken mod dragten og mod
plastringen der har en rille - som passer til o-ringen. Det holder tæt -
og uden lim...

Handskerne er vistnok sådan lidt opvaskehandske-agtige (?) Så de kan
måske være lidt kolde medmindre man har en tynd varm handske på
indenunder...

P.
biodyk

Fra : Nicholas

Dato : 21-10-03 12:48

Hej

Jeg kunne ikke beskrive det bedre - så tak til Palle....

Størrelsen er en Large - og den er stor

De tynde handsker som Palle beskriver medfølger selvfølgelig også....

Ved rigtig kold dykning kan de tynde handsker udskiftes med uld handsker...

Nicholas

Fra : Kim

Dato : 21-10-03 14:09

Jeg har lige en lille kommentar hvis det er iorden.
Jeg har selv den slags handsker. Og jeg er bare helt vild med dem. Jeg
bruger dem altid i vinterperioden og ind imellem om sommeren.
De kan være lidt svære at sætte på når man står udenfor med kolde hænder og
masken er heller ikke helt let at få på. Men det kræver nu lidt øvelse og
underdykket er de det hele værd.
tjaaaa det var bare det jeg ville fortælle.

Fra : Allan Norsk

Dato : 21-10-03 15:38

Jeg har et lille spørgsmål:

Hvor stor er risikoen for at få "skudt" en handske af hvis man rækker en arm
i vejret under et dyk og får armen fyldt op med luft? Jeg tænker specielt på
de tørdragtsdykkere der udelukkende afbalancerer med tørdragten og således
har fri luft i dragten først på dykket.

Lad os for sjov skyld antage at vi ikke altid er i 100% trim under dykket og
rækker hånden op efter et eller andet.

/Allan

Fra : Kim

Dato : 21-10-03 14:03

Hej Nicholas.

Hvilken størrelse er disse handsker?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-10-03 14:25

Nicholas skrev i Message-ID:
<3f93e4ec$0$54827$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Butiksprisen i DK er omkring kr. 1000,00

Det kan oplyses at de kan fås under mærket Checkup Systems (der efter
mine oplysninger er opfinderen) til langt under den pris.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-10-03 15:45

Allan Norsk skrev i Message-ID:
<3f9544bd$0$45363$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
> tænker specielt på de tørdragtsdykkere der udelukkende afbalancerer
> med tørdragten og således har fri luft i dragten først på dykket.

Jeg har dykket med det system og mener ikke det er noget reelt problem.