jer som har købt den nye version...
Fra : Pia J

Dato : 20-10-03 13:36

Jeg har lige et spørgsmål angående de to udgaver af Flash - den simple og
den professionelle, eller hvad man nu skal kalde det.

Er der tale om to forskellige programmer, eller er pro delen mere en slags
add-on? Forstået på den måde at, kan man køre den som den almindelige udgave
via settings i stil med actionscript Normal vs. Expert?

Hvad er det jeg nøjagtig IKKE får, hvis jeg køber den billige?

Umiddelbart er mit brug grafikken og actionscripts på niveau med det man kan
finde som eksempler rundt omkring. Men man ved jo ikke, hvad der forespørges
på om et halvt år, og så er det temmelig dumt at skulle købe en hel pakke
mere. Jeg har dog ikke planer om at sidde og teste en masse avanceret på
forskud.

Sagt på en anden måde: ser den store pakke ud som den lille, i daglig brug,
og funktionaliteterne ligger bag brugerfladen?

:Pia

Fra : Bo Dudek

Dato : 20-10-03 14:46

> [...]
>den professionelle, eller hvad man nu skal kalde det.
>
>Er der tale om to forskellige programmer, eller er pro delen mere en slags

har du søgt på det? lynhurtigt kan man skabe sig et lille overblik på
macromedia's egen hjemmeside:

http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/faq/

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-10-03 15:58

> har du søgt på det? lynhurtigt kan man skabe sig et lille overblik på
> macromedia's egen hjemmeside:
>
> http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/faq/

"If you want to create rich content and web interfaces, Macromedia Flash
will suit your needs. If you want to work in a forms-based environment, or
create data-driven applications or advanced websites with high-quality
video, Macromedia Flash MX Professional 2004 may be more appropriate for
you."

Der står ikke om "Pro" gør det mere besværligt for den som FØRST og fremmest
vil lave grafik - de skiller det ud i enten laver du grafik eller også laver
du databaser punktum. Jeg ønsker ikke til daglig "to work in a forms-based
environment" - men måske en gang imellem.

Jeg må så satse på, at jeg kan fjerne de indtil videre overflødige faneblade
fra min arbejdsplads.

:Pia

Fra : Bjerrum

Dato : 20-10-03 16:40

Hej Pia J

Spring ud i det - snup en 30 dages trail
http://www.macromedia.com/downloads/?promoid=home_short_trial_082403

> [...]
> du databaser punktum. Jeg ønsker ikke til daglig "to work in a forms-based
> environment" - men måske en gang imellem.

Det er selvfølgelig altid træls lige nå man skal til at sætte sig ind i
noget nyt, men jeg gør det at hvis jeg sider med noget der skal være
færdigt, så nupper jeg den gamle version og skal jeg lave noget hvor jeg har
lidt mere overskud, så ... Og jeg må indrømme at jeg synes at macromedias
produkter generelt bliver bedre for hver opdatering.

> Jeg må så satse på, at jeg kan fjerne de indtil videre overflødige
faneblade
> fra min arbejdsplads.

Du kan jo selv bestemme hvordan dit miljø skal se ud lige som i mx.

Søren Bjerrum
www.plugworks.net

Fra : Pia J

Dato : 20-10-03 16:53

"Bjerrum" <sb@[slet]plugworks.net> wrote in message
> Hej Pia J
>
> Spring ud i det - snup en 30 dages trail
> http://www.macromedia.com/downloads/?promoid=home_short_trial_082403

Sørme, man kunne hente begge versioner samtidig. Selvom de ikke vil kendes
ved min profil, så nu får jeg vel dobbelte nyhedsbreve

Du har ikke oplevet at filer fra den nye version overskriver filer med samme
navn i den gamle, så den ældre ver. ikke virker? Eller var det kun i gamle
dage - det er længe siden jeg har kørt med flere versioner af samme program,
fordi der altid skete en masse uforudsete ting.

Jeg sidder og arbejder fuld tid i Flash frem til næste sommer, så jeg har
ikke lige lyst til at fifle med ominstallationer!

:Pia

Fra : Bjerrum

Dato : 20-10-03 17:55

> Du har ikke oplevet at filer fra den nye version overskriver filer med
samme
> navn i den gamle, så den ældre ver. ikke virker?

Jeg kører mx og mx 2004 på samme maskine, endda samtidig.

Søren

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-10-03 16:15

[...]

jeg er fast modtager af Macromedia's nyhedsbrev, Macromedia Edge, og i
det netop modtagne er der lidt om forskellene:

http://www.macromedia.com/newsletters/edge/october2003/index.html?sectionIndex=2

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pia J

Dato : 22-10-03 22:04

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
>
> jeg er fast modtager af Macromedia's nyhedsbrev, Macromedia Edge, og i
> det netop modtagne er der lidt om forskellene:

Tak, jeg får den af en eller anden grund ikke mere. Og har ikke fået
tilmeldt mig igen.

:Pia