Flyversjusser.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 20-10-03 11:49

Sad i weekenden og nød en masse flyversjusser med en kammerat. Vi kom til at
snakke om hvor navnet stammer fra. Det vi mente, var når charterturisterne
skulle have noget i halsen på turen fik de en sjus af snaps og citronvand i
flyveren. Den historie er det bedste vi kunne komme frem til, men er det det
korrekte? Såfremt det ikke er, hvor stammer flyversjussen fra.
Venlig hilsen Peter.

Fra : Else Holm

Dato : 20-10-03 13:24

"Peter Fleinert" <ultimator@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af snaps og citronvand i flyveren. Den historie er det bedste vi
> kunne komme frem til, men er det det korrekte? Såfremt det ikke er,

Det tror jeg ikke, det er. Mine forældre og deres jævnaldrende drak
flyvesjusser f. eks. i forbindelse med kortspil længe før
charterturismen var opfundet!
Jeg skal prøve at spørge mor, om hun kan huske det.

--
Else

Fra : Kai Andersen

Dato : 22-10-03 16:42

Svaret står i den bog som Lufthavnen udgav i forbindelse med deres sidste
jubilæum.
Forklaringen er noget med at der ikke var varme og trykudligning i de første
passagerfly, og det var de rige der fløj med, så det var en måde at holde
varmen på osv.
Irish Coffee stammer fra en Engelsk lufthavn, hvor der var en Irsk bartender
der lavede kaffe man kunne varmen på. Ingredienserne kender i sikkert selv

Kai