beskatning af udenlandske investeringer?
Fra : SHA

Dato : 20-10-03 09:22

Jeg har investeret $1000 i et High Yield Investment Program på Internettet.

Pengene er placeret off shore.

Nu vil jeg lade pengene stå og samle renter til jeg kan tage $1000 ud i
daglig profit.

Om alt går vel kan jeg begynde at hæve $1000 dagligt 187 dage efter opstart
uden min balance på kontoen dermed går nedad.

Spørgsmålet er nu hvordan er det med beskatning.

Jeg vil efter 187 dage have en saldo på $50.800 og dermed have tjent $49.800
i renter, disse penge bliver som sagt stående på kontoen og derefter vil jeg
hæve det daglige udbytte på $1000.

Skal jeg betale skat af alt der er tjent off shore eller kun af det jeg
hæver i Danmark?

Er beløbet beskattet som kapitalindkomst? ..... eller hedder det noget helt
andet?

Vil beskatningen være anderledes hvis jeg bruger pengene i udlandet ...
f.eks køb af fast ejendom i Frankrig?

På forhånd tak for hjælpen.

Svend

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-03 09:43

SHA wrote:

> [...]
> Pengene er placeret off shore.
>
> Nu vil jeg lade pengene stå og samle renter til jeg kan tage $1000 ud i

Må jeg anbefale news:dk.snak.vittigheder.

> Spørgsmålet er nu hvordan er det med beskatning.

Du må nok hellere spørge skattevæsenet. Men hvis pengene blot er
placeret off shore - altså ikke i en fond eller lignende snask - skal du
ganske givet betale skat i det år, du har indtægten. Under alle
omstændigheder skal du betale skat, senest når du hæver pengene. Jeg
tvivler til gengæld på, at du kan få lov at trække det fra, når din
investering er tabt.

> Vil beskatningen være anderledes hvis jeg bruger pengene i udlandet ...
> f.eks køb af fast ejendom i Frankrig?

Vist kun, hvis du ikke fortæller skattevæsenet om det (gæt selv, om det
er ulovligt at tie med den slags). Men du har vel hørt historien om ikke
at sælge skindet før bjørnen er skudt?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : SHA

Dato : 20-10-03 10:20

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> SHA wrote:
>
> Må jeg anbefale news:dk.snak.vittigheder.

I hvilken vittighed finder jeg noget der besvarer mine spørgsmål?

> [...]
> omstændigheder skal du betale skat, senest når du hæver pengene. Jeg
> tvivler til gengæld på, at du kan få lov at trække det fra, når din

Naturligvis kan tab på investeringer ikke trækkes fra ...... i øvrigt
foretrækker jeg at sige HVIS og ikke NÅR pengene er tabt..... jeg
investerer ikke med henblik på tab men er fuldt ud klar over at der er en
risiko ... sådan er det jo med investeringer, det ved vel alle! ...... og jo
højere risiko der er jo højere afkast er mulige.

> Vist kun, hvis du ikke fortæller skattevæsenet om det (gæt selv, om det
> er ulovligt at tie med den slags). Men du har vel hørt historien om ikke
> at sælge skindet før bjørnen er skudt?

Jo jo, den med bjørneskind og skud og alt det der kender jeg ..... jeg sagde
jo også ... OM ALT GÅR VEL

> Mvh. Kim Ludvigsen

Venlig hilsen

Svend

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-10-03 11:35

"SHA" <sha@NOSPAMcity.dk> wrote in message

> Om alt går vel kan jeg begynde at hæve $1000 dagligt 187 dage efter
opstart
> uden min balance på kontoen dermed går nedad.

Bare husk at:

*Når* nu det *ikke* går så vel og de beder om yderligere indskud for at
sikre din "investering", for det *vil ske*, så hold tabet på de USD 1000 og
sig Nej!

> Spørgsmålet er nu hvordan er det med beskatning.

Et rent teoretisk problem selvfølgelig, men:

Du skal altid betale skat - hvad du skal betale, hvor meget, hvad man vil
kalde det og hvilke specielle regler der gælder for
lige-netop-det-man-tilfældigvis-kalder-det afhænger af så mange forhold at
skattevæsenet sikkert *heller* ikke kan finde ud af det!

Beløbstørrelse, Formue/Gæld, Investeringstype, Ejertid, hvorvidt
investeringen har hjemme i et "skattely" etc. etc. indgår i vurderingen.
Det nemmeste er sikkert at betale(!) 300 kr for "et bindende tilbud" eh.. en
Forhåndsvurdering (tror jeg nok).

> Vil beskatningen være anderledes hvis jeg bruger pengene i udlandet ...
> f.eks køb af fast ejendom i Frankrig?

Beskatningen er *altid* arbitrær forskellig afhængigt af den "vej" man tog
til gevinsten - og eftersom vores aldeles ugidelige regering er ganske
ligeglade med borgernes små & tydeligvis kedelige problemer med at forstå
skattesystemet - *er* det bare sådan at i Danmark er alt uforanderligt og
ligesom årstiderne eller månens faser noget man må leve med.

> På forhånd tak for hjælpen.

der er ingen hjælp.