Folkekirkens rige ikke af denne verden????
Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-03 09:18

Folkekirkens rige ikke af denne verden????

PRÆSTESVAR TIL BW("Lys over land") At kirken ved at overgå fra privat
virksomhed til statsskattefinansieret og medlemsfinansieret virksomhed kom
ud i store problemer i vore dage- havde de færreste nok regnet med.
At man ikke lader der foregå en vis koncurrance mellem de forskellige sogne
er yderst beklageligt - men samtidig en slags bekræftelse af "Mit rige er
ikke af denne verden".
I betragtning af hvordan statsmidler ellers bruges, synes jeg nu ikke kirken
er dyr.
venlig hilsen Peter Buch
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Ja, der er noget symbolsk smukt ved at kirken kan smide millioner i grams
for "Mit rige er ikke af denne verden".

Når så en KejsrensNyKlær-dreng eom Steen Riberg og jeg afslører at
kirken-har-ikke-tøj-på for præsterne er NETOP AF DENNE VERDEN OG BRUGER
STILLINGEN TIL PERSONLIGT HAD, så udstiller man et slemt problem

At en sognebåndsløsningsansøger er fremskridtsmand burde intet betyde og at
Steen Ribers flirtede med noget reinkarnation cirke så meget som 1/3 af
FK-medlemmer gør bør ikke føre til udsmidning. Men præster har fået en
ridepisk og den skal bruges.
At andre statsvæsener gør mere skade og er sølle undskyldning for at FK
bruger dobbelt af katolikker og gør halvt gavn.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N