Skærme
Fijala 3554
Handel i Tyskland
Fra : Jesper Martsum

Dato : 19-10-03 23:58

Er der ikke nogen der kan gelejde mig en sprogidiot i tysk gennem en handel
hos mindfactory i Tyskland først er der forskellrn på reg. nr her og i
udlandet. Herhjemme 4sifre i Tyskland 8 cifre. Jeg opgir. Er der nogen der
forbarmer sif med det arme kræ og leder ham som em en blind mand gennem de
samme trængsler som Max Payne har bare i andre sammenhænge.
Jeg ønsker at købe en NEC 1860NXBlack hvad gør jeg.

Jesper

Fra : Daniel

Dato : 20-10-03 08:48

Hej Jesper

> Er der ikke nogen der kan gelejde mig en sprogidiot i tysk gennem en
handel
> hos mindfactory i Tyskland først er der forskellrn på reg. nr her og i
> udlandet.

Naturligvis

> Herhjemme 4sifre i Tyskland 8 cifre. Jeg opgir. Er der nogen der
> forbarmer sif med det arme kræ og leder ham som em en blind mand gennem de
> samme trængsler som Max Payne har bare i andre sammenhænge.

Det lyder lidt vildt. I grund og bund er det jo bare en bankoverførsel til
udlandet.

Mindfacory har følgende bankdata:

Commerzbank Wilhelmshaven
Kontoinhaber: Mindfactory AG
BLZ: 282 400 23
Konto: 335 6334 02
SWIFT-Code: COBA DEFF282
IBAN-Code: DE48 282400230 335633400

Ved en normal overførsel, som normalt tager nogle dage skal du bruge
følgende:
BLZ (BankLeitZahl) = Det er bankens id-nummer i Tyskland.
Konto = Det siger sig selv, bankens konto-nummer.

Ved en dag til dag overførsel til udlandet, skal du derimod bruge følgende:
SWIFT-Code og IBAN-Code, som er to internationale nøgler, der gør det muligt
for banken, at overfører pengene ekstrem hurtigt.

Jeg ville nok selv foretrækker den sidstnævnte løsning, da jeg ikke ved,
hvordan din bank har det med gebyrer, så er det nok bedst lige at checke med
dem.

> Jeg ønsker at købe en NEC 1860NXBlack hvad gør jeg.

1) Først opretter du dig selv som bruger.
2) Herefter bestiller du varen via "Nachnahme"/efterkrav
3) Så får du en mail med total beløbet og en kopi af fakturaen
4) Du går ned til din bank og overfører pengene. På overførslen skal du
bruge ovennævnte bankdata og nævne dit "Eingangsbestätigung Nr.", som ligger
i mailen. Dette nummer er dit ordre nr.
5) Så snart Mindfactory har modtaget pengene, sender de dig en mail. Dette
sker samme dag.
6) Du kan altid følge varen under "Mein Konto", hvor der er track and trace
på alle pakkerne og du kan se hvor langt bestillingen er i Mindfactory's
interne system.

Hvis du har flere spørgsmål, skal du bare spørge løs.

/Daniel

Fra : Daniel

Dato : 20-10-03 16:22

Det ser ud til at Mindfactory, har problemer med at skaffe flere Nec 1860NX
indenfor rimelig tid.

Istedet kan du prøve:
http://shop.tftshop.net/

Som jeg ikke har erfaringer med, men har hørt _meget_ godt om.

/Daniel

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-10-03 21:10

"Daniel" <ddvdd7@hotmail.com> wrote in news:3f93fd7e$1@olaf.komtel.net:

> [...]
>
> Istedet kan du prøve:
> http://shop.tftshop.net/
>
> Som jeg ikke har erfaringer med, men har hørt _meget_ godt om.

"Im Moment leider nicht lieferbar."

Åbenbart en populær skærm - det må være alle dem der læser denne gruppe der
har tømt lagrene i tyskland :)

Flemming

Fra : Daniel

Dato : 22-10-03 08:08

> "Im Moment leider nicht lieferbar."
>
> Åbenbart en populær skærm - det må være alle dem der læser denne gruppe
der
> har tømt lagrene i tyskland :)

Der er eftersigende en af de mest solgte skærme i Tyskland sammen med Nec
1880sx.

Men heldigvis er der mange butikker at vælge imellem:
http://www.preistrend.de/19023K0Q9_NEC_LCD-1860NX.html

/Daniel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-10-03 15:37

> [...]
> 1880sx.
>
> Men heldigvis er der mange butikker at vælge imellem:

Jeg er dog stadig meget bange for, hvis man køber en skærm med pixel fejl,
men ikke nok til at man officielt kan få en ny ved NEC - så er det jo lidt
svært at returnere en skærm til Tyskland.

Hvad siger du til det, Daniel ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-10-03 23:15

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> [...]
> fejl, men ikke nok til at man officielt kan få en ny ved NEC - så er
> det jo lidt svært at returnere en skærm til Tyskland.

Jeg ved godt at det ikke lige direkte kan overføres. Men i foråret købte
jeg et Canon G3 kamera i Tyskland. I betingelserne stod der direkte at
kameraet kunne returneres i 14 dage fra modtagelsesdatoen, så længe der
ikke var ridser i det.

Jeg tror faktisk der også er en tysk regel der minder om det vi har i
Danmark (måske er det bare en EU regel?). Der var endda en lille
pakkeseddel med i kassen, med firmaets adresse osv. - så hvis jeg havde
ombestemt mig, tror jeg ikke der havde været nogen problemer i at returnere
kameraet og få pengene retur.

Men læs firmaets betingelser (jeg stinker til Tysk, men kom da igennem dem
efter et par timers læsning ;), så er du sikker inden du handler.

Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-10-03 05:59

> Men læs firmaets betingelser (jeg stinker til Tysk, men kom da igennem dem
> efter et par timers læsning ;), så er du sikker inden du handler.
>
> Flemming

Det vil jeg gøre, tak for info :)

Er tæt på at bestille en af de 2 NEC 18' TFT - selvom det lidt industrielle
design er noget, man lige skal vænne sig til........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Daniel

Dato : 24-10-03 13:49

> Jeg er dog stadig meget bange for, hvis man køber en skærm med pixel fejl,
> men ikke nok til at man officielt kan få en ny ved NEC - så er det jo lidt
> svært at returnere en skærm til Tyskland.

Hej Ralph

Man skal naturligvis altid se sig for. Jeg har selv været varm fortaler for
e-handelsmærket i Danmark, men... der er firmaer, som snyder med mærket. Med
snyd mener jeg, at de ikke overholder købeloven, hvad angår returret. Ifølge
EUs regler _skal_ man kunne teste varen alt det man vil, uden dog væsentlig
at forringe den. Eksempelvis kan jeg nævne http://www.pc-netto.dk, de kræver
at man ikke åbner kassen for at gøre brug af returretten, samt en helt del
andre krav, som nummer et overtræder købeloven og nummer to overtræder
reglerne for e-handelsmærket. Jeg har gjort organisationen bag
e-handelsmærket opmærksom herpå, men de har kun sendt firmaet en påmindelse
og ikke frataget dem e-handelsmærket. Hvis der er nogen, som har gode
forbindelse til pressen eller tv, så skal I bare sige til, så kan vi få den
sag hele vejen til tops. Ergo e-handelsmærket giver jeg ikke noget for mere

Computercity er i en anden boldgade med et returgebyr på 500 kr., hvilket
jeg personligt ikke kan se, er i overensstemmelse med gældende lovgivning,
da købeloven er forbrugerbeskyttende/præceptiv og herved ikke kan
tilsidesættes af dårligere vilkår.

I begge ovenstående sager tænker jeg på ordre indgivet via telefon og/eller
internet.

Og jeg kunne nok blive ved, der er en del eksempler på overtrædelser og den
mangel på købmandsskab som eksisterer.

"Ordning muss sein" siger man jo om tyskere, indtil nu har jeg kun fået
positive erfaringer med køb samt retur af varer til dem. Så indtil
situationen ændrer sig og priserne bliver ligeså gode i Danmark, så køber
jeg mit udstyr i Tyskland Dog kun hos de store e-handelsbutikker, da de
i mine øjne er bedre til, at overhold lovgivningen og har et rygte at
beskytte.

Har du forøvrigt lagt mærke til den nye Nec 2080UX+ med en responstid på
16ms til ca. 1400 Euro? Nec ser i mine øjne ud til, at være de førende på
LCD markedet for tiden.

/Daniel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 24-10-03 15:46

> [...]
> 16ms til ca. 1400 Euro? Nec ser i mine øjne ud til, at være de førende på

Nej, hvor er den til salg henne ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Daniel

Dato : 24-10-03 16:12

> Nej, hvor er den til salg henne ?

http://www.preistrend.de/suchen.php3?keyword=2080ux&pmi=&pma=&counter=0

Denne shop har reklameret en del for Nec 2080ux+ på prad:

http://www.baer-eshop.de

Og det bedste er, at de har den på lager uden pixelfejl sagde de og så til
en pris af 1328,20 Euro.

/Daniel

Fra : wireframed

Dato : 29-12-03 16:43

"Daniel" skrev d. 24-10-03 16:12 dette indlæg :
> [...]
>
> http://www.baer-eshop.de
>
> Og det bedste er, at de har den på lager uden pixelfejl sagde de og så

Var det en skriftlig garanti eller bare fordi de havde tjekket et par
stykker og ikke fundet nogen garanti? Hvad er deres retur politik? Jeg
har tidligere handlet en 22" NEC hos Monitor-Direkt i Hamburg fordi det
var let at køre derned, men jeg er i øjeblikket involveret i en mail
udveksling med en person derfra og er ikke just tilfreds. For det første
kan de først skaffe den sorte 2080UX+ (faktisk 2080UX-BK+) i slutningen
af Januar, hvilket godt kan gå, men da jeg spurgte til hvordan deres
returnpolicy var med døde pixels så sagde han at det var standard NEC
Deutschland garanti og at jeg bare kunne købe et andet sted hvis jeg
ville have en skærm uden defekter. Jeg har spurgt lidt nærmere ind til
det, men jeg synes umiddelbart det er et flabet svar når jeg er ved at
lægge over 10.000DKR i deres butik. Så forventer jeg sgu lidt mere
service. Og det fik jeg også sidste gang. :/

Lestat

http://www.kandu.dk/